Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، امیرحسین تبیانیان، درباره تسهیلات جدید برای متقاضیان خرید نفت خام در بورس انرژی اظهار داشت: در شیوه نامه جدید در واقع در دو حوزه تغییراتی داشته‌ایم تا فرایند کار راحت‌تر انجام شود، یکی فرایند قیمت‌گذاری است که در شیوه جدید شرکت ملی نفت، آخرین قیمتی که آن روز قابل معامله شدن است را به عنوان نرخ پایه اعلام می‌کند و خریدار با اطمینان خاطر و خیال راحت نسبت به قیمت، می‌تواند پیش پرداخت را واریز و نسبت به معامله اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در بحث دوم، تغییر شیوه اجرای کار است که در این شیوه نامه جدید بعد از اینکه معامله انجام شد به شرکت ملی نفت معرفی می‌شود تا قرارداد بسته شود. در اطلاعیه عرضه هم سعی کردیم فرایندی که مربوط به عملیات بارگیری و مالی است تا حد امکان کاهش دهیم و این موضوعات را به قرارداد موکول کنیم، با توجه به اینکه شرایط خریداران متفاوت است و هر کدام انتظارات خاص خود را دارند سعی کردیم این موضوعات را در قرارداد تعیین تکلیف کنیم.

نماینده شرکت ملی نفت در بورس انرژی تاکید کرد: سعی کردیم اطلاعیه عرضه ما در حد امکان بتواند طیف گسترده‌تری از متقاضیان را پوشش دهد.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه شرایط سختی پیش رو داشتیم و خریداران نکات و تقاضا‌هایی را داشتند، تلاش کردیم از این طریق موضوعات آن‌ها را پوشش دهیم و طیف گسترده‌تری بتوانند نسبت به خرید اقدام کنند.

تبیانیان درباره تسهیل در نقل و انتقال پول نیز گفت: زمانی که خریدار پیش پرداخت را واریز کرد و معامله انجام شد برای باقی محموله قرارداد بسته می‌شود و ما می‌توانیم برای شرایط جاری که در حال حاضر استفاده می‌کنیم بکار گیری کنیم که کار انجام شود.

وی یادآور شد: تاکنون مجموعا یک میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه نفت خام سبک و سنگین معامله شده است که ارزش آن متناسب با قیمت روز و مختص خود است.

منبع: ایلنا

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی خرید و فروش نفت در بورس بورس نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۵۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص کل بورس تهران با کاهش روبرو شد

به گزارش حوزه سایر رسانه های خبرگزاری تقریب، شاخص هم‌وزن در جریان معاملات روز جاری با ۶ هزار و ۱۸ واحد افت به ۷۵۰ هزار و ۸۰۵ واحد و شاخص قیمت با ۳ هزار و ۳۶۹ واحد کاهش به ۴۲۰ هزار و ۲۵۶ واحد رسید.

معامله گران در بورس تهران بیش از ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون سهم و اوراق مالی را با انجام ۲۹۴ هزار معامله دادوستد کردند که ارزش آن به بیش از ۳۵ هزار میلیارد ریال رسید.

نمادهای فولاد، فملی، شپنا، شبندر، وبملت و فارس بیشترین نقش را در افت شاخص بورس داشتند.

شاخص کل فرابورس ایران هم امروز با ۱۸۹ واحد کاهش، در ارتفاع ۲۵ هزار و ۱۰۰ واحد ایستاد.

معامله گران در فرابورس حدود ۴ میلیارد سهم و اوراق مالی با انجام ۱۵۷ هزار معامله دادوستد کردند.

نمادهای فجهان، خاور، مادیرا، بپاس، دماوند، هرمز و سپیدار بیشترین اثر منفی را بر شاخص فرابورس گذاشتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۴۵ روز تا ۶ ماه حبس برای خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن پرند
  • معامله ارز، بی‌رونق‌تر از دیروز
  • مذاکرات شهرداری قم با چینی‌ها برای خرید ۳ رام واگن مترو 
  • گزارش بورس امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • تکمیل ۴۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در یزد/ خرید و فروش امتیاز مسکن ملی ممنوع
  • هجوم برای خرید طلا/ چقدر طلا فروش رفت؟
  • شاخص کل بورس تهران با کاهش روبرو شد
  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس
  • کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی و دستگیری دو متهم در زاهدان
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳