Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بی‌الملل الف، گروهی از هسته های خاموش گروهک تروریستی داعش برای چندمین بار متوالی در هفته های گذشته حملاتی را علیه مواضع نیروهای عراقی در شمال شرق استان دیاله انجام دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، عناصر مخفی داعش، حملات را از محور منطقه « السعدیه» علیه مواضع نیروهای تیپ چهارم بسیج مردمی عراق در حومه دریاچه « حمرین» در شمال شرق استان دیاله آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروهای بسیج مردمی مستقر در منطقه که در آماده باش کامل بودند به سرعت با تروریست های داعش در این محور درگیر شدند و پس از درگیری های سنگین چند ساعته موفق شدند حملات را به طور کامل در این محور دفع کنند.

سایر عناصر تروریستی داعش پس از متحمل شدن ضربات مهلک از منطقه متواری شدند؛ در جریان درگیری ها و دفع حملات در حومه دریاچه حمرین یکی تن از رزمندگان بسیج مردمی به شهادت رسید و 4 تن دیگر زخمی شدند.

منطقه « السعدیه» در محور شرقی دریاچه حمرین واقع شده و از توابع منطقه مهم « خانقین» محسوب می شود که  گذرگاه مرزی مشترک و جاده « خسروی و مندلی» و شهر خانقین را به شهر مقدادیه متصل می کند؛ منطقه السعدیه از محور شمالی به منطقه « جلولاء» وصل می شود.

خبرها از ورودی منطقه « المخیسه» در شمال شرق استان دیاله حاکیست، تک تیراندازهای گروهک تروریستی داعش یکی از نیروهای عراقی را در ایستگاه نظارتی هدف قرار دادند و به شهادت رساندند؛ این منطقه در 24 کیلومتری شهر بعقوبه ( مرکز استان دیاله) واقع شده است.

از شرق استان دیاله خبر می رسد، گروهی از نیروهای عراقی پس از دریافت اطلاعات دقیق، عملیاتی را با هدف امن کردن منطقه «نفت خانه» و شناسایی عناصر مخفی داعش در این محور  آغاز کردند که همچنان جریان دارد.

به گزارش گروه بین المل الف، عناصر مخفی داعش در روزهای اخیر حملاتی را علیه مواضع رزمندگان بسیج مردمی در حومه منطقه مهم و نفت خیز « نفت خانه» انجام دادند که با واکنش قاطع در این محور مواجه شدند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای بسیج مردمی مستقر در منطقه به موقع موفق شدند تحرکات تروریست ها را رصد کنند و عکس العمل نشان دهند و در نهایت آنان را مجبور به عقب نشینی از منطقه کردند.

منطقه « نفت خانه» در نزدیکی مرزهای ایران واقع شده و همچنین نقطه اتصال جاده مهم مرز خسروی و منطقه خانقین به منطقه مندلی است و ناامن شدن این منطقه می تواند منجر به قطع شدن این مسیر شود.

مناطق غربی، شمال غربی و جنوب غربی منطقه « نفت خانه» اغلب بیابانی، خالی از سکنه و کم تراکم هستند و به مکان مناسبی برای اختفا وتقویت دوباره عناصر مخفی داعش تبدیل و همچنان آلوده هستند.

همزمان با تشدید حملات هسته های خاموش داعش در شمال شرق استان دیاله، گروهی از نیروهای امنیتی و رزمندگان تیپ 23 بسیج مردمی عملیاتی را در حومه منطقه « خانقین» علیه تروریست ها انجام دادند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای عراقی در جریان این عملیات و جست وجوی منطقه به منطقه با تروریست های داعش در مناطق « شیرک و المقالع» درگیر شدند و موفق شدند 8 تن از آنان را به هلاکت برسانند.

گروهی از رزمندگان تیپ 24 بسیج مردمی نیز عملیات گسترده ای را در محور شمالی منطقه « المقدادیه» در شمال شرق استان دیاله علیه تروریست های داعش ترتیب دادند و پاکسازی و تامین امنیت نقاط آلوده در حد فاصل منطقه « الزور» تا نزدیکی رودخانه « سیروان» و منطقه « شروین» در دستور کار قرار دارد.

رود «سیروان» از رشته کوه های زاگرس سرچشمه می گیرد و پس از ورود به دریاچه «دریندخان» در جنوب شرق استان سلیمانیه عراق وارد شمال استان دیاله و دریاچه حمرین می شود و  از جنوب دریاچه حمرین تا جنوب شرق شهر بغداد ادامه دارد و در نهایت به رود دجله وصل می شود.

نیروهای عراقی تاکنون در جریان عملیات در این محور 3 مقر تروریست های داعش را شناسایی و منهدم کردند؛ اگر عملیات در این محور با موفقیت به پایان برسد، امنیت منطقه « ابی صیدا» و جاده « کساباسی - المقدادیه» تامین می شود.

به گزارش گروه بین المل الف، تحرکات و حملات تروریست های داعش علیه مواضع نیروهای عراقی در مناطق شرقی استان دیاله با پشتیبانی محور غربی - عبری - عربی و به سرکردگی آمریکایی ها افزایش یافته است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۵۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه تجارت با اسرائیل را تعلیق کرد

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، یک رسانه آمریکایی عصر امروز (پنج‌شنبه) از تعلیق مبادلات تجاری میان ترکیه و رژیم صهیونیستی در نتیجه تداوم جنایات تل‌آویو در غزه خبر داد.

بیشتر بخوانید: واکنش بایدن به خیزش دانشجویی ضدصهیونیستی

بلومبرگ در این باره گزارش داد: ترکیه تجارت با اسرائیل را به حال تعلیق درآورده است.

در همین راستا، «یسرائیل کاتس» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی گفت: اردوغان با بستن بنادر به روی واردات و صادرات اسرائیل، توافقات را زیر پا می‌گذارد.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی افزود: مذاکره فوری برای یافتن جایگزینی برای تجارت با ترکیه را با همه طرف‌ها در کابینه انجام دادم.

همزمان با اغاز تجاوزات به نوار غزه اختلافات میان ترکیه و رژیم صهیونیستی که پیشتر روابط خود را عادی‌سازی کرده بودند، بالا گرفت و جنگ لفظی میان مقامات ۲ طرف شکل گرفت.

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ که رژیم صهیونیستی حملات ویرانگر خود علیه نوار غزه را با حمایت آمریکا آغاز کرد، ده‌ها هزار فلسطینی که بیشترشان زن و کودک بودند، در این حملات شهید و زخمی شدند و زیرساخت‌های نوار غزه به شکل گسترده‌ای ویران شده و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای در این منطقه رقم خورده است.

در نتیجه این حملات و محدودیت‌هایی که این رژیم اعمال کرده و در پی کمبود شدید غذا، آب، دارو و سوخت ساکنان نوار غزه به‌ویژه شمال غزه در آستانه خطر قحطی قرار داشته و جان کودکان و سالخوردگان در این منطقه به خطر افتاده است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1229295 برچسب‌ها ترکیه

دیگر خبرها

  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • وضعیت ترافیکی این دو محور مهم شمالی
  • ترافیک سنگین در محورهای شمالی ادامه دارد
  • حملات داعش در عراق شروع شد
  • ترکیه تجارت با اسرائیل را تعلیق کرد
  • زد و خورد میان معترضان صهیونیست و عناصر پلیس در اراضی اشغالی
  • درگیری مرگبار نیروهای نظامی فلسطینی؛ فرمانده سرایا القدس ترور شد +تصویر
  • کشته شدن فرمانده نظامی سرایا القدس در درگیری با تشکیلات خودگردان (+عکس)
  • ضرورت مبارزه ایران و افغانستان با داعش به عنوان تهدید مشترک
  • وقوع درگیری در کرانه باختری در جریان حمله نظامیان صهیونیست