Web Analytics Made Easy - Statcounter

دو همایش مدیران هیأت‌های ‌محوری ‌و برگزیده و بانوان‌ فعال ‌در عرصه‌ هیأت آخر هفته به همت جامعه ایمانی مشعر در استان قم برگزار می‌شود. دبیر این همایش‌ها می‌گوید: هیأت باید خانوادگی باشد. «هیأت ویژه برادران» معنی ندارد!

محمد حسین طاهری، دبیر دوازدهمین همایش مدیران هیأت‌های محوری و برگزیده کشور با اشاره به برگزاری دو همایش مدیران هیأت‌های ‌محوری ‌و برگزیده و بانوان‌ فعال ‌در عرصه‌ هیأت در روزهای پنجشنبه و جمعه ۵ و ۶ دی‌ماه در مجتمع مهدوی یاوران استان قم به همت جامعه ایمانی مشعر اظهار داشت: همایش مدیران هیأت‌ها با حضور ۶۰۰ نفر از مدیران هیأت‌های محوری و برگزیده، با توجه به اینکه مدیر رکن اساسی هیأت است و باید در برهه‌های مختلف زمانی، نظام و مسائلی به آن‌ها بیان شود، برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محورهای همایش مدیران هیأت‌های محوری

وی با اشاره به اینکه این همایش با محوریت «هیأت و خانواده» و «هیأت و بصیرت» برگزار می شود، گفت: تبیین مسائل ‌امروز زن ‌و خانواده، ظرفیت ‌وکارکرد‌های هیأت در حل‌مسائل ‌خانواده، بررسی سیره ‌زندگی‌ حضرت ‌زهراء(س) بعنوان الگوی خانواده‌ متعالی،‌ تبیین جایگاه ‌اصلی بانوان درهیأت‌ها؛ فرصت‌ها و تهدید‌ها،‌ مطالبه‌گری از ارکان ‌نظام درحمایت ‌از حقوق ‌زن ‌و خانواده و تبیین وظایف‌ هیأت‌ها در انتخابات ‌پیش‌رو از محورهای مدنظر این همایش است.

طاهری تصریح کرد: ظرفیت هیأت‌ها می‌تواند کمک‌ کند تا مشکلات خانواده‌ها برطرف شودف همچنین هیأت‌ جزء نهادهای دینی است که انقلاب را به‌وجود آورد و امروز در راستای حفظ آن نیز باید تلاش کند در این راستا در این همایش در این دو حوزه وارد خواهیم شد.

ظرفیت منبر و سخنرانی هیأت باید در خدمت خانواده و نظام‌سازی قرار گیرد

دبیر دوازدهمین همایش مدیران هیأت‌های محوری و برگزیده کشور گفت: همچنین در این همایش به موضوع بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی براساس فرمایشات مقام معظم رهبری با توجه به نقش و تاثیر هیأت در راستای نظام‌سازی در کشور پرداخته خواهد شد و در این راستا بنا داریم ظرفیت منبر و سخنرانی هیأت را در این زمینه تشریح کنیم تا در مناسبت‌های مختلف با حضور اساتید و کارشناسان حوزه خانواده و سبک زندگی در این زمینه‌ها وارد شوند.

در گریزهای روضه، مداحان به موضوع خانواده بپردازند

وی افزود: روضه ظرفیت بسیار زیادی در زمینه خانواده دارد که می‌توان گریز‌های مداحی را در حوزه خانواده طراحی کرد زیرا تمام هیأت براساس خانواده است و در مناسبت‌های مختلف نیز روضه‌ها در خصوص پدر، مادر، برادر، پسر، عمو و ... است که بنا داریم این ظرفیت‌ها را تشریح کنیم.

طاهری ادامه داد: مدیران هیأت‌ها با ظرفیت‌هایی همچون صندوق قرض‌الحسنه، مهدکودک حسینی، تهیه جهیزیه، ایجاد میز مشاوره و ... برنامه‌هایی را برای خدمت به خانواده‌ها طراحی کنند و به این نکته توجه کنند که هیأت ویژه برادران در این دوره بی‌مفهوم است و باید هیأت را خانوادگی برگزار کنند.

برنامه سخنرانی همایش مدیران هیأت‌های محوری

دبیر دوازدهمین همایش مدیران هیأت‌های محوری و برگزیده کشور با اشاره به سخنرانان و برنامه‌های این همایش افزود: حجت الاسلام محمدرضا عابدینی، حجت‌الاسلام محسن عباسی ولدی، حجت‌الاسلام قاسمیان، حسین یکتا، ولی‌الله کلامی زنجانی، مهدی رسولی و جمعی دیگر از کارشناسان و سخنرانان در این همایش سخنرانی خواهند داشت. همچنین ۵ کمیسیون با موضوعات فعالیت‌های هیأت در حوزه جمعیت، واسطه‌گری، اصلاح الگوی مصرف، اجرایی شدن بیانیه گام دوم انقلاب و فعالیت‌های سیاسی همچون انتخابات برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: در حوزه فعالیت‌های سیاسی نیز بنا داریم در این جلسه در موضوعات سیاسی به تبیین وظایف هیأت در برهه‌های سیاسی، تبیین شاخصه‌های نماینده طراز، تبیین نقشه دشمنان برای هیأت‌ها و تحلیل وضعیت کنونی کشور بپردازیم که از رویکردهای بصیرت‌افزایی این همایش برای هیأتی‌هاست.

برگزاری همایش بانوان هیأتی برای دومین بار

طاهری با بیان اینکه همزمان با این همایش دومین همایش بانوان فعال در عرصه هیأت نیز برگزار خواهد شد که در این همایش ۳۰۰ نفر از مسئولان خواهر هیأت‌های محوری و مدیر هیأت‌های زنانه حضور خواهند داشت، گفت: بناست در این همایش به موضوعات مسائل‌ امروز زن‌ و خانواده، دشمنان‌ بشریت علیه خانواده، ظرفیت‌ و کارکرد‌های هیأت در حل‌ مسائل‌ خانواده، نقش‌ زنان در استمرار و تعالی انقلاب‌اسلامی، حضرت‌ زهراء(س) الگوی‌مادران، اسوه‌ همسران، ضرورت جبهه‌سازی بانوان، ملاحظات حضور در عرصه‌های‌اجتماعی، روضه‌های‌خانگی و تحکیم‌ و تعالی خانواده، هیأت‌ و مسأله‌ جمعیت و مطالبه‌گری از ارکان‌ نظام درحمایت‌ از حقوق‌ زن‌ و خانواده پرداخته شود.

وی افزود: باتوجه به اینکه همایش بانوان تازه در حال شکل‌گیری است، قرار است بیشتر شناخت ظرفیت هیأت در حوزه بانوان و ارتقای جایگاه آنان در هیأت مدنظر قرار گیرد و در این همایش نیز سخنرانی، برگزاری میزگرد، کمیسیون تخصصی، ارائه تجربیات مانا، فروشگاه تخصصی هیأت، بسته پشتیبانی از فعالیت‌های زنان در هیأت و ... انجام شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خانواده همایش استان قم انقلاب اسلامی جامعه ایمانی مشعر انتخابات مهدی رسولی حجت الاسلام قاسمیان حسین یکتا گام دوم انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۵۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکونت ۵۰ درصد از اتباع کشور در استان تهران

استاندار تهران، گفت: نزدیک به ۵۰ درصد از اتباع کشور در استان تهران زندگی می‌کنند، لذا در تلاش هستیم تا با دستگیری افراد غیرمجاز و خروج آن‌ها از کشور سطح غیرمجازی را با سرعت بسیار زیادی کاهش دهیم، زیرا بخش بزرگی از ظرفیت‌ها در اختیار اتباع است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از استان تهران، علیرضا فخاری عصر امروز در آیین "سپاس معلم" که با حضور اعضای شورای اداری استان تهران برگزار شد، با اشاره به وظایف شورای اداری، اظهار داشت: استان تهران دارای ویژگی‌های خاص است که البته در میان سایر استان‌ها مظلوم و مغموم نیز بوده و در این فرصت به‌صراحت عرض می‌کنم نمایندگانی که از استان تهران در مجلس شورای اسلامی حضور دارند باید در این دوره برای احقاق حقوق استان تهران همت کنند.

وی با بیان اینکه شأن استان تهران این نیست که در جایگاه سی و یکم بودجه‌ای کشور قرار بگیرد، افزود: توسعه در استان تهران نیازمند جنب‌وجوش و حرکت و برنامه‌ریزی دقیق از سوی مسئولان و مدیران در قالب چارچوب‌ها و اصول است تا شاهد تغییر وضعیت در استان تهران باشیم.

استاندار تهران در ادامه با بیان اینکه پویایی استان تهران به پویایی مدیران و مسئولان گفت: به‌رغم اینکه استان تهران یک‌چهارم ظرفیت تولید کشور را دارد و 52 درصد سهم مالیات کشور در استان تهران دریافت می‌شود، هنوز با ظرفیت اقتصادی فاصله داریم.

فخاری با تأکید بر اینکه به‌کارگیری ظرفیت‌های اقتصادی با شعار سال به‌منزله یک انقلاب است، ابراز داشت: متأسفانه جریان برنامه‌ریزی در استان تهران به‌شدت ضعیف است و این در حالی است که به همه مدیران و مسئولان ابلاغ شده است که باید برنامه‌ریزی دقیق و منسجم داشته باشند و نظام بودجه‌ای و اولویت‌های آن‌ها مشخص باشد و جهت‌گیری‌ها برای برنامه 5 ساله در دستور کار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم پروژه‌های نیمه‌کاره را هر چه زودتر تمام کنیم، زیرا که هزینه‌های آن در حال افزایش است که در این صورت هم نیاز مردم تأمین خواهد شد و هم تکالیف مدیران مشخص می‌شود.

وزیر کشور: دیگر قادر به پذیرش بیشتر اتباع نیستیم

فخاری با اشاره به موضوع اتباع گفت: نزدیک به 50 درصد از اتباع کشور در استان تهران زندگی می‌کنند که البته در تلاش هستیم تا با دستگیری افراد غیرمجاز و خروج آن‌ها از کشور سطح غیرمجازی را با سرعت بسیار زیادی کاهش دهیم.

استاندار تهران در پایان خاطرنشان کرد: سطح مجازی اتباع نیز در حوزه‌های اقتصادی، اجرایی، فرهنگی و غیره سازمان‌دهی می‌شود، زیرا که در حال حاضر بخش بزرگی از ظرفیت‌های استان تهران در اختیار اتباع است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همسر ابراهیم رئیسی پُست جدید گرفت+جزئیات
  • پایان همایش ملی هویت اصلی زنان در آئینه قرآن و حدیث با معرفی مقالات برتر در گرگان
  • برگزاری نخستین دوره آموزشی مدیریت بحران ویژه مدیران سازمان منطقه آزاد قشم
  • نقش‌آفرینی بانوان خراسان شمالی در کاهش آسیب‌های اجتماعی محوری است
  • سکونت ۵۰ درصد از اتباع کشور در استان تهران
  • زنان عالِم جایگاه ویژه‌ای در خودسازی و جامعه‌پردازی دارند
  • همدان، میزبان برگزاری مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری کشور
  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • ولایت‌محوری گام نهادن در مسیر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است
  • هشدار به مدیران بابت حجاب اعضای خانواده‌شان!