Web Analytics Made Easy - Statcounter

سومین روز کاری بورس و اوراق بهادار در ادامه روزهای پررونق گذشته با رشد ۲۶۴۴ واحدی و قرار گرفتن در جایگاه ۳۵۹ هزار و ۳۶۵ واحد به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، شاخص کل بورس و اوراق بهادار امروطز (دوشنبه دوم دی) در سومین روز کاری خود در هفته نخست دی ماه روند صعودی خود در روزهای گذشته را ادامه داد و با رشد 2283 واحدی در ابتدای معاملات در ارتفاع 359 هزار واحد قرار گرفت و در ادامه روز آمار معاملات بورس نشان می‌دهد که همه شاخص‌های بورس در پایان داد و ستدهای امروز با افزایش مواجه شدند و بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری اکثر شاخص‌های بورس با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص کل با ۲۶۴۴ واحد رشد معادل ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷۴ درصد به ۳۵۹ هزار و ۳۶۵ واحد، شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با ۷۰۷ واحد افزایش معادل ۰.۷۴ درصد به ۹۶ هزار و ۱۵۲ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۲۵۰ واحد کاهش معادل ۰.۲۲ درصد به ۱۱۲ هزار و ۶۰۵ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۱۶۷ واحد افت، معادل ۰.۲۲ درصد به ۷۵ هزار و ۲۰۳ واحد، شاخص آزاد شناور با ۲۱۱۲ واحد رشد، معادل ۰.۵۰ درصد به ۴۲۶ هزار و ۳۶۹ واحد، شاخص بازار اول با ۱۹۷۴ واحد افزایش معادل ۰.۷۷ درصد به ۲۵۷ هزار ۴۶۴ واحد و شاخص بازار دوم با ۵۱۴۴ واحد رشد معادل ۰.۶۹ درصد، به ۷۴۲ هزار و ۵۶۷ واحد رسید.

 

صبح امروز نمادهای وبملت - بانك ملت، وتجارت - بانك تجارت، شپنا - پالايش نفت اصفهان، فولاد - فولاد مباركه اصفهان، وبصادر - بانك صادرات ايران، خساپا - سايپا و  بترانس - ايران‌ ترانسفو در صدر لیست نمادهای پربیینده قرار داشتند که همگی به جز 2 نماد وبصادر - بانك صادرات ايران و بترانس - ايران‌ ترانسفو روند صعودی داشتند. بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس نمادهای فولاد، فملی، کچاد، کگل، شبریز، ومعادن و نوری به ترتیب با 405، 389، 341، 239، 175، 151 و 71 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس گذاشتند.

 

بنابراین گزارش، در پایان معاملات امروز ۷ نماد  فارس با ۹۰۹ واحد، کگل با ۳۵۲ واحد،  کچاد با ۳۱۶ واحد، فولاد با ۲۸۹ واحد،  تاپیکو با ۲۰۵ واحد، وامید با ۱۸۹ واحد و شبریز با ۱۷۰ واحد رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

 

شاخص صنایع «محصولات چوبی با ۲۰۲۴۳ واحد صعود معادل ۴.۷۴ درصد به ۴۴۷ هزار و ۶۷۹ واحد، انتشار و چاپ با ۵۷۴۳۰ واحد افزایش معادل ۴.۶۴ درصد به یک هزار ۲۹۶ واحد، کانه فلزی ۲۸۸۶ واحد رشد معادل ۳.۴۳ درصد به ۸۷ هزار و ۲۸ واحد، اطلاعات و ارتباطات ۸ واحد افت معادل ۲.۴۹  درصد به ۳۹۹ واحد، وسایل ارتباطی با ۴۰۵ واحد کاهش، معادل ۲.۸۵ درصد به ۱۳ هزار و ۷۹۴ واحد، قند و شکر با ۲۰۸۶ واحد ریزش معادل ۳.۰۵ درصد به ۶۶ هزار و ۳۲۹ واحد، محصولات چرمی با ۵۷۳ واحد کاهش معادل ۴.۳۱ درصد به ۱۲ هزار و ۷۱۰ واحد رسید.

 

قیمت سهام نمادهای سفار، غسالم، سدشت، نبروج، سهگمت، فپنتا و سیستم بیشترین افزایش قیمت و نمادهای غشصفا، ددام، وصنا، قصفها، قزوین، وملی و شلعاب بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و در تابلوهای بورس به ثبت رسیدند و به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در ۷۳۲ هزار نوبت معاملاتی، ۶ میلیارد و ۳۵۰ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۳۳ هزار و ۱۷۷ میلیارد تومان در بورس معامله شد.

 

 

یادآور می شود: شاخص کل بورس و اوراق بهادار روز گذشته (یکشنبه اول دی ماه) با ۲۷۲۳ واحد رشد معادل ۰.۷۷ درصد به ۳۵۶ هزار و ۷۲۰ واحد رسید. شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با ۷۲۸ واحد افزایش معادل ۰.۷۷ درصد به ۹۵ هزار و ۴۴۴ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۹۶۴ واحد رشد معادل ۰.۸۶ درصد به ۱۱۲ هزار و ۸۵۵ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۶۴۳ واحد افزایش، معادل ۰.۸۶ درصد به ۷۵ هزار و ۳۷۰ واحد، شاخص آزاد شناور با ۳۴۷۱ واحد رشد، معادل ۰.۸۲ درصد به ۴۲۴ هزار و ۲۵۱ واحد، شاخص بازار اول با ۲۱۲۷ واحد افزایش معادل ۰.۸۴ درصد به ۲۵۵ هزار ۴۸۹ واحد و شاخص بازار دوم با ۴۸۷۳ واحد رشد معادل ۰.۶۶ درصد، به ۷۴۲ هزار و ۴۲۳ واحد رسید.

 

در پایان معاملات روز گذشته ۷ نماد  فارس با ۴۳۲ واحد، فولاد با ۴۲۴ واحد،  کگل با ۳۵۲ واحد، کچاد با ۲۹۹ واحد،  فملی با ۱۸۷ واحد، وامید با ۱۷۰ واحد و ومعادن با ۱۶۹ واحد رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند. شاخص صنایع سایر معادن با ۴۱۴۰ واحد صعود معادل ۵.۰۱ درصد به ۲ هزار و ۵۸۵ واحد، انتشار و چاپ با ۵۰۶۷۱ واحد افزایش معادل ۴.۸۱ درصد به ۱۳ هزار ۷۰۲ واحد، محصولات فلزی ۳۶۸۰ واحد رشد معادل ۴.۱۷ درصد به ۵ هزار و ۶۶ واحد، کانه فلزی ۲۸۹۳ واحد افزایش معادل ۳.۹۹ درصد به ۹ هزار و ۹۵ واحد، کاشی و سرامیک با ۴۵۶ واحد رشد، معادل ۳.۳۶ درصد به ۱۴ هزار و ۳۷ واحد، منسوجات با ۱۵۱ واحد افزایش معادل ۳.۱۸ درصد به ۴ هزار و ۹۱۸ واحد، انتشار و چاپ با ۶۱۶ واحد کاهش معادل ۴.۱۶ درصد به ۱۴ هزار و ۱۹۹ واحد رسید.

 

قیمت سهام نمادهای چدن، خچرخش، ونیرو، کسعدی، خلنت، سنیر و سفانو بیشترین افزایش قیمت و نمادهای خپویش، قلرست، خمحور، سدور، پکویر، لپارس و سقاین بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و در تابلوهای بورس به ثبت رسیدند و به این ترتیب در پایان داد و ستدهای روز گذشته بورس، در ۵۵۹ هزار نوبت معاملاتی، ۴ میلیارد و ۲۳۹ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۲۲ هزار و ۶۰۹ میلیارد تومان در بورس معامله شد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد انتخابات شب یلدا استان همدان کانون های فرهنگی هنری مساجد نماز جمعه مسجد شب یلدا استان بوشهر فرابورس معاملات بورس بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۵۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت؛ رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز چهارشنبه (۸ اردیبهشت) با رشد ۶۵۲ واحدی به ۲,۳۰۴,۹۷۸و احد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۳۹۵.۱۴ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

حجم معاملات امروز ۸.۰۳۲ میلیارد سهم بود که طی ۳۶۸,۶۰۳ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۵۵,۲۹۴.۸۳۴ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۶۲۹,۵۰۲.۸۸۴ میلیارد ریال شد.

امروز فملی به تنهایی ۲ هزار و ۹۳۵ واحد شاخص را بالا کشید. رشد فملی متأثر از رشد قیمت جهانی مس است. پس از فملی، تاصیکو و سدشت نمادهای سبز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای شپنا، شستا و وبملت از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای تجلی، حسینا و فجهان بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای آریا، شگویا و خاور نمادهایی هستند که اثر کاهنده بر شاخص کل فرابورس داشتند.

کد خبر 6089963 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت؛ رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل بورس
  • شاخص بورس هزار واحد رشد کرد
  • رشد هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • شاخص بورس امروز ۸ اردیبهشت/رشد ۶۵۲ واحدی
  • رشد بیش‌از ۸ هزار واحدی صبح گاهی بورس
  • بورس امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • افزایش ۲ هزار و ۸۶۵ واحدی شاخص کل بورس