Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان اقلام کمبود دارویی در شهرهای تحت‌پوشش این دانشگاه را در مجموع کمتر از ۲۵ قلم دارو اعلام کرد و گفت: تقریبا همه این داروها نیز دارای داروی جایگزین هستند و از همین رو هیچ نگرانی از بابت کمبود دارویی در استان وجود ندارد.

دکتر نوید دانایی در نشست تبیینی شورای اقتصادی استان اظهار کرد: استان سمنان از نظر دارویی به نسبت دیگر استان‌ها در شرایط بسیار مناسبی قرار دارد و هیچ‌گونه کمبود جدی در زمینه دارویی نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مشکل به وجود آمده بیشتر به داروهای وارداتی برمی‌گردد افزود: در زمینه داروهای وارداتی نیز در حال حاضر کمبود جدی وجود ندارد بلکه در این بخش سهمیه‌بندی صورت گرفته است.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص کمبود انسولین نیز گفت: در زمینه داروی انسولین معمولی هیچ کمبودی وجود ندارد و در همه داروخانه‌های استان وجود دارد، تنها در بحث انسولین قلمی که یک داروی وارداتی است سهمیه‌بندی وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان اضافه کرد: انسولین به دلیل سهولت استفاده تا پیش از این بیشتر از سوی پزشکان تجویز می‌شد و این در حالی است که نیاز به این کار نبود و بیماران می‌توانند از همان انسولین قبلی که در بازار به فراوانی وجود دارد استفاده کنند. ضمن اینکه انسولین قلمی نیز به صورت سهمیه‌ای در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.البته این دارو در تعداد زیاد داده نمی‌شود چرا که با توجه به بعد روانی موضوع ممکن است که بیماران به خریداری و تجمیع آن در خانه بپردازند.

دانایی با بیان اینکه وزارت بهداشت در برخی داروهای وارداتی که به دلیل تحریم‌ها نگرانی در آن وجود داشت، به سهمیه‌بندی پرداخته افزود: در بحث انسولین نیز از همکاران پزشک درخواست کردیم در موارد معمولی همان داروی انسولین معمولی را تجویز کنند. البته در مواردی که براساس نظر پزشک متخصص ضروری باشد انسولین قلمی در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.

تلفات آنفلونزا در استان سمنان

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص تلفات آنفلونزآ در این استان گفت: در مجموع در این دوره چهار بیمار دراثر بیماری آنفلونزا در استان جان باختند که عمده آنها زمینه بیماری‌های دیگری نیز داشتند.

دانایی با بیان اینکه آنفلونزا از آن بیماری‌هایی است که هرساله و در دو مقطع کشور ما با آن درگیر هست خاطرنشان کرد: هرساله معمولا در دو مقطع آبان و آذر و اواخر زمستان و اوایل بهار شاهد یک موج همه‌گیری در کشور هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با بیان اینکه آنفلونزا بسته به تغییر ویروس هرساله تغییر می‌کند گفت: در برخی سالها تغییرات ویروسی کمتر است و از همین رو شیوع و تلفات آن در بین گروه‌های پرخطر کمتر است و در برخی سال‌ها نیز به دلیل تغییرات بیشتر و جهش در ویروس شاهد همه‌گیری، شیوع و گاه تلفات بیشتری در اثر این بیماری هستیم.

وی با بیان اینکه امسال ویروس آنفلونزآ چند هفته زودتر شیوع کرد ادامه داد: معمولا چرخه و دامنه فعالیت این ویروس سه –چهار هفته است و بعد چرخه ویروس فروکش می‌کند کما اینکه در حال حاضر در همین مرحله قرار داریم و ویروس فروکش کرده است.

بیش از ۹۰درصد مراجعان در دوره پیک، مبتلای به آنفلونزآ نبودند

این عضو هیات علمی علوم پزشکی استان با بیان اینکه سرماخوردگی هیچ ارتباطی با آنفلونزآ ندارد افزود: بیش از ۹۰درصد مراجعان در دوره پیک آنفلونزآ، به این ویروس مبتلا نبودند و بیشتر تحت شرایط روانی ایجاد شده به مراکز درمانی ما در استان مراجعه می‌کردند.

وی با مقایسه تلفات و مبتلایان به این ویروس در استان با سال‌های قبل خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۶ در استان سمنان ۵۶۰ مورد مشکوک به آنفلونزآ به مراکز ما مراجعه که آزمایش ۱۸ نفر آنها مثبت بوده و در این سال هیچ گونه مرگ و میر ناشی از این ویروس در شهرهای تحت‌پوشش علوم پزشکی استان به وقوع نپیوست. در سال ۹۷ در مجموع بیش از ۸۰۰ مورد مشکوک به آنفلونزآ در استان گزارش شده که ۲۸ مورد آن مثبت و منجر به بستری شدن شده که دو مورد آن متاسفانه به مرگ انجامیده است و اما امسال  تا به امروز ۴۸۰ مورد مشکوک در استان گزارش شده که ۱۸ مورد آن مثبت و منجر به بستری شدن بیمار شده و ۴ فوتی نیز در سال جاری داشتیم که دو مورد در سمنان و دو مورد نیز در دامغان بوده است.
دکتر دانایی در پاسخ به پرسش ایسنا در خصوص لزوم تزریق واکسن آنفلونزآ با توجه به در پیش بودن یک تا دو موج دیگر از این بیماری ویروسی اظهار کرد: واکسن تنها برای گروه های پرخطر توصیه می ش.د البته در این مقطع نیز واکسن تاثیر چندانی ندارد و لذا باید هر سال پیش از شیوع واکس انجام شود.
این مدیر مسوول یادآوری کرد: هیچگونه کمبودی در بحث تامین واکسن آنفلونزآ در استان سمنان وجود ندارد.

رویت ۱۰ مورد کیک آلوده در استان سمنان/ هیچدام قرص‌ها خطر مرگ و مسمونیت نداشتند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از رویت کمتر از ۱۰ مورد کیک آلوده در استان سمنان خبر داد و گفت: هیچکدام از این موارد به مسمومیت و یا آسیب به فرد مصرف کننده نیانجامیده است.

وی با بیان اینکه هیچدام قرص‌ها خطر مرگ و مسمونیت نداشتند ادامه داد: در بحث کیک‌های آلوده به نظر می‌رسد بیشتر با یک تهدید امنیتی روبرو هستیم و هدفگذاری بیشتر اثرگذاری روانی و آسیب به صنایع تولیدی و ضربه زدن به اشتغال باشد.

این پزشک فوق تخصص با بیان اینکه قرص‌ها عمدتا از قرص‌هایی همچون استامینوفن،ایندرال و.. هستند که تقریبا در همه خانه‌ها وجود داشته و مصرف آنها هم به مسمومیتی نمی انجامد.

وی با بیان اینکه هنوز هیچ شرکت پخشی که در این موضوع مقر باشه پیدا نشده افزود: باتوجه به بررسی‌های همکاران ما این قرص‌ها در مسیر تولید جاگذاری نشده و خارج از مسیر تولید و توزیع قانونی بوده و احتمالا در مسیر بعد از تولید تا توزیع در بین مغازه‌ها جاگذاری شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی آنفلوآنزا کیک های آلوده دانشگاه علوم پزشکی سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۵۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا کسی پاسخگوی عدم پرداخت حقوق کارگران شهرداری نیست

امام جمعه یاسوج با بیان اینکه کارگران شرایط رفاهی مطلوبی ندارند و دولت باید برای ایجاد رفاه نسبی آنها تدبیر کند، گفت: طبق بررسی‌های انجام شده برخی کارکنان شهرداری‌های استان چندین ماه حقوق و دستمزد خود را دریافت نکرده‌اند و کسی هم پاسخگو نیست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به در پیش بودن روز جهانی کارگر گفت: این روز فرصت مناسبی برای تقدیر از زحمات بی دریغ کارگران بوده و باید به بهترین نحو ممکن از این فرصت استفاده کرد.

وی با تاکید بر اینکه نقش کارگران در افزایش و‌ پایداری تولید و در مجموع در توسعه اقتصادی جامعه بی بدیل است، عنوان کرد: دولت باید برای تامین رفاه نسبی این قشر از جامعه تدبیری کند و اجازه ندهد در رنج، مشقت و سختی گذران زندگی کنند زیرا واقعیت امر در شرایط فعلی کارگران شرایط رفاهی مطلوبی ندارند.

حسینی ابراز کرد: طبق بررسی‌های انجام شده برخی کارکنان شهرداری‌های استان چندین ماه حقوق و دستمزد خود را دریافت نکرده‌اند و کسی هم پاسخگو نیست، در حالی نباید این‌گونه باشد به رفاه کارگران باید توجه شود ، زیرا کارگران در جامعه زحمات زیادی می‌کشند.

دولت برای کاهش حوادث و تلفات جاده‌ای تدبیر کند

حسینی با اشاره به‌ روز ایمنی و حمل‌ونقل افزود: برای کاهش حوادث و تلفات جاده‌ای تدبیری کرد و دولت اعتبار لازم برای رفع نقاط حادثه خیز و همچنین احداث بزرگراه و آزادراه‌های منتهی به شهرهای مختلف کهگیلویه و بویراحمد را تخصیص دهد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد این را هم گفت: بسیاری از حوادث رانندگی به دلیل بی احتیاطی و‌ بی‌توجهی به آئین راهنمایی و رانندگی است تا جایی که رانندگان شوتی در جاده‌های خطرآفرین شده‌اند و‌ مستمر شاهد تلفات جاده‌ای به دلیل بی احتیاطی و رانندگی با سرعت غیرمجاز این رانندگان هستیم.

 حسینی خاطرنشان کرد: دولت باید به فکر ساخت خودروهای ایمن و همچنین ایجاد زیرساخت‌های توسعه حمل و‌نقل باشد تا شاهد کاهش تلفات رانندگی باشیم.

معلم‌ها در کنار تعلیم به تزکیه هم توجه کنند

وی با اشاره به شهادت شهید مطهری و روز معلم گفت: شخصیت شهید مطهری شخصیتی جامع در فقه، ادبیات، اصول در فلسفه و کلام بود و همچنین انسانی شایسته و انقلابی و شخصیتی برجسته بود که فقدان این شهید برای جامعه علمی ما خسارت‌بار و سنگین است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه و بویراحمد با تبریک روز معلم و با اشاره به اینکه معلم جایگاه رفیعی در جامعه دارد، افزود: معلمان وظیفه سنگینی دارند و تعلیم و تربیت را انجام می‌دهند پیامبران نیز معلم بودند.

حسینی بیان کرد: در کنار تعلیم، تزکیه مهم است، علم باید مهد آرامش بشر باشد، ولی امروز به مهد کشتن بشر تبدیل‌ شده است، بمب‌هایی که بر سر غزه مظلوم فرود می‌آید از علم است، اما در کنار این علم تزکیه وجود نداشته است، دانش بدون تزکیه و تربیت مثل چاقویی است که در دست بچه است.

وی گفت: اسلحه در دست انگلیس و غرب و بایدن وحشی است که هیچ‌ چیزی از مفاهیم انسانی نمی‌دانند و بر غزه مظلوم بمب می‌ریزند، چندین هزار نفر کشته و چندین میلیون نفر آواره شده‌اند و این‌ها دستآورد غرب وحشی است که ادعای حقوق بشری دارد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • آخر بدشانسی: دومین تلفات بایرن برای بازی با رئال
  • وقوع بیش از ۵۰۰۰ تصادف در جاده‌های استان کرمان
  • جان باختن ۶۱ نفر در استان کرمان به دلیل قاچاق «سوخت و اتباع غیرمجاز»
  • ترویج استفاده از توقفگاه‌ها و مجتمع‌های بین راهی مورد توجه قرار گیرد
  • کاهش ۱۵ درصدی تلفات برق در استان کرمانشاه
  • چرا کسی پاسخگوی عدم پرداخت حقوق کارگران شهرداری نیست
  • سیلاب در شرق استان کرمان، بدون تلفات
  • (ویدئو) ملکی: مورد مصدوم و تلفات جانی تا این لحظه نداشتیم
  • دیدار وزیر بهداشت با ساکنان منطقه ۱۸ تهران
  • کمبود‌های دارویی و مشکلات بیماران