Web Analytics Made Easy - Statcounter

زارع نجات جامعه و جوانان از اعتیاد را وظیفه‌ای ملی و همگانی اعلام کردو گفت: دستگاه‌های فرهنگی رسانه‌ها برای تبدیل گفتمان مبارزه با مواد مخدر به نگرشی مثبت میان آحاد جامعه تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «ارسلان زارع» امروز(دوشنبه، ۲ دی) در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان در استانداری با تاکید بر پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی در جامعه که از علل اصلی آن مصرف مواد مخدر است گفت: رویکرد دولت تدبیر و امید، اجتماعی کردن مبارزه با موادمخدر و تلاش برای مشارکت همه آحاد ملت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار گیلان مبارزه با مواد مخدر را تنها وظیفه یک دستگاه ندانست و با بیان اینکه ۲۲ دستگاه اجرایی و فرهنگی در راستای مبارزه با مواد مخدر عهده‌دار وظایفی هستند افزود: اعتیاد عامل بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است و اکثریت زنان زندانی دچار این آسیب هستند.

 

وی نجات جامعه و جوانان از اعتیاد را وظیفه‌ای ملی و همگانی اعلام و بیان کرد: این وظیفه خاص دولت به تنهایی نیست و همه سازمان‌ها و نهادها باید در تعامل و همکاری بایکدیگر و با مشارکت مردمی در این راستا گام‌های مطلوبی بردارند.


زارع با بیان اینکه مقابله با اعتیاد از سیاست‌های راهبردی سند چشم‌انداز توسعه است اذعان کرد: اجرای طرح‌های مختلف پاک‌سازی نقاط آلوده، برخورد با خرده‌فروشان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر باید به صورت مستمر دنبال شود که اجرای طرح‌های کرامت و دادگاه درمان‌مدار از جمله این اقدامات است.

 

وی با اشاره به طرح کرامت(جوادالائمه) در راستای ایجاد سلامت و مقابله با این پدیده شوم گفت: این طرح به همت سپاه پاسداران و با همکاری دستگاه‌های اجرایی به‌منظور استفاده از ظرفیت بسیج جهت مقابله با مواد مخدر در مناطق آلوده استان اجرا می‌شود که نقاط اجرای طرح شناسایی شده است.

 

استاندار گیلان بر ضرورت پرهیز از هرگونه موازی‌کاری در راستای پاک‌سازی نقاط آلوده تأکید کرد و افزود: این طرح‌ها باید در قالب طرح‌های مشترک اجرا تا موجب هم‌افزایی شود.

 

وی خواستار اختصاص بودجه‌های فرهنگی برای مقابله با اعتیاد به‌ویژه توسط شهرداری‌ها شد و عنوان داشت: طرح کانون یاریگران زندگی به‌عنوان مهمترین ایستگاه پیشگیری اولیه از اعتیاد در استان گیلان عملیاتی شود.

 

زارع اقدامات فرهنگی و آموزشی، استفاده از ظرفیت رسانه‌ها، فضای مجازی و سازمان‌های مردم نهاد را عاملی در کاهش آسیب‌های ناشی از اعتیاد در استان برشمرد و تصریح کرد: دستگاه‌های فرهنگی، رسانه ملی و نیز فعالان فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، برای تبدیل گفتمان مبارزه با مواد مخدر به نگرشی مثبت میان آحاد جامعه رسالت سنگینی دارند.

 

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد شب یلدا کانون های فرهنگی هنری مساجد طرح ملی فهما استان بوشهر کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد انتخابات خبرگزاری شبستان پاکسازی نقاط آلوده مبارزه با مواد مخدر استاندار گیلان آسیب های اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۵۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تعامل صنعتگران با رسانه ها برای جهش تولید

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ مهدی پارسا عصر دوشنبه در همایش رسانه ای روایان پیشرفت که با همت بسیج رسانه و بسیج کارگری سپاه قدس گیلان در یکی از کارخانجات استان برگزار شد، اظهار کرد: کارگران چراغ راه توسعه و پیشرفت کشور هستند و با وجود تلاش این عزیزان است که تولید جان گرفته است.

رییس سازمان بسیج رسانه گیلان با استناد از بیانات مقام معظم رهبری در حوزه روایتگری دستاوردهای انقلاب اسلامی اضافه کرد: روایت اول فرصت جولان رسانه ای دشمن را می گیرد و عرصه را برای روایت سازی ها شبهه انگیز تنگ می کند.

پارسا با اشاره به نقش محوری رسانه ها در جهاد تبیین بیان کرد: تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی سرلوحه کار رسانه ها قرار گیرد.

وی با اشاره به سیاه نمایی و القای یاس و ناامیدی در جامعه از سوی دشمن افزود: امیدافزایی همراه با مطالبه گری درست و به هنگام از جامعه رسانه ای و خبرنگاران دور از انتظار نیست.

رییس سازمان بسیج رسانه گیلان با بیان اینکه رسانه ها برای تبیین دستاوردهای انقلاب قلم فرسایی کنند، گفت: نقش رسانه ها در مردمی سازی اقتصاد و تولید و جریان سازی تولید و اشتغال محوری است.

پارسا با اشاره به اینکه رسانه بازوان قدرتمند تولید و صنعت به شمار می رود، اضافه کرد: تعامل تولیدگران و رسانه ها در راستای جهش تولید ضرورت دارد.

کد خبر 6092525

دیگر خبرها

  • دستبند پلیس بر دستان فروشندگان مواد مخدر در آبادان
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • بودجه فرهنگی ایران نصف شاخص بین‌المللی است
  • توقیف کامیون حامل ۲۶۷ کیلو مواد مخدر شیشه در غرب تهران
  • بودجه فرهنگی ایران نصف شاخص بین‌المللی است / موازی‌کاری فرهنگی داریم!
  • ۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد
  • ضرورت تعامل صنعتگران با رسانه ها برای جهش تولید
  • توسعه ورزش های همگانی با اجرای برنامه آزاد سازی اماکن ورزشی
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان مکشوفه
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان