Web Analytics Made Easy - Statcounter

جهانگیری بیان کرد : آمریکایی‌ها فکر می‌کنند با تحریم می توانند مانع سفر گردشگران به ایران شده‌اند درحالی‌که امسال ۷ میلیون گردشگر خارجی به ایران آمده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان  از  بوشهر،«اسحاق جهانگیری» ظهر دوشنبه (2 دی) در آئین افتتاح چند طرح در شهرستان دشتستان استان بوشهر با اشاره به افزایش حضور گردشگران در کشور اظهار داشت: در سال ۱۳۹۵ حدود ۴ میلیون گردشگر به کشور سفر کرده اند که این آمار رو به افزایش بوده و  سال ۱۳۹8 به بیش از ۷ میلیون گردشگر در سال رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون اول رئیس‌جمهور ادامه داد: آمریکایی‌ها فکر می‌کنند با تحریم می توانند مانع سفر گردشگران به ایران شده‌اند درحالی‌که امسال ۷ میلیون گردشگر خارجی به ایران آمده است.

 

جهانگیری با تاکید بر اینکه توسعه صنعت گردشگری هم یک درآمد ارزی خوبی برای کشور دارد و هم اینکه زمینه اشتغال زیادی در اطراف آن فراهم خواهد شد، افزود: استان بوشهر در بخش‌های مختلف از توانمندی‌های بالایی برخوردار است و در کشور می‌تواند سرآمد و شاخص باشد.

 

وی با اشاره به اینکه مردم ایران چشم به استان بوشهر دوخته‌اندتصریح کرد: جوانان و اقشار مختلف استان بوشهر همواره مردمی زحمتکش، انقلابی و در مبارزات ضد استعماری نقش کلیدی داشته‌اند و در این راستا رئیعسلی دلواری یک شاخص و الگو برای همه مردم ایران و این استان بوده است.

 

معاون اول رئیس‌جمهور ، گردشگری را یکی از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر دانست و تصریح کرد: جاذبه‌های گردشگری استان بوشهر در حوزه‌های طبیعی، تاریخی و دریایی است و کار مهمی که انجام‌شده در بخش بوم‌گردی است.

 

وی از افتتاح طرح‌های بوم‌گردی در نقاط مختلف استان بوشهر خبر داد و افزود: استان بوشهر موفق شد که بر اساس ظرفیت‌ها تعداد زیادی طرح‌های بوم‌گردی در روستاها با جاذبه‌های خوب ایجاد کند که امسال ۱۹ خانه روستایی به مرکز بوم‌گردی تبدیل‌شده است.

 

جهانگیری، با بیان اینکه از اجرای طرح‌های بوم‌گردی بخش خصوصی استقبال خوبی صورت گرفته است تصریح کرد: طرح‌های بوم‌گردی موردتوجه مردم و گردشگران قرارگرفته است که در این راستا اگر در پی اجرای اشتغال‌زایی سریع هستیم که در زندگی مردم روستاها اثرگذار باشد یکی از مهم‌ترین کارها اجرای طرح‌های گردشگری و بوم‌گردی است.

 

وی، یکی از ظرفیت‌های استان بوشهر را گردشگری دانست و بیان کرد: نباید این ظرفیت در کنار ظرفیت‌های بزرگی مانند انرژی مغفول بماند و از آن غفلت شود.

 

جهانگیری توسعه کشت گلخانه‌ای را استفاده مطلوب از آب و افزایش تولید محصولات دانست و تأکید کرد: کشت گلخانه‌ای در کشور در این سال‌ها افزایش‌یافته و در استان بوشهر بیش از میانگین کشوری به این مهم توجه و افتتاح‌شده است چراکه ضمن افزایش سطح زیر کشت به ویژه در بخش جالیز، زمینه افزایش تولید و اشتغال را فراهم کرده است.

 

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید کشت گلخانه‌ای در سطح کشور ۲ برابر شد افزود: کشت گلخانه‌ای در استان بوشهر در این دولت ۵ برابر افزایش‌یافته و استقبال خوبی از این طرح انجام‌گرفته است.

 

جهانگیری، با اشاره به توسعه آبیاری‌های نوین در اراضی کشاورزی تصریح کرد: در آبیاری‌های نوین کشاورزی، مانند آبیاری بارانی، قطره‌ای، استفاده از روش‌های تحت فشار در استان بوشهر تحول خوبی ایجادشده و امروز در افتتاح طرح‌ها، سطح زیر کشت آبیاری نوین در استان بوشهر افزایش یافت.

 

معاون اول رئیس‌جمهور افزایش راندمان آب و تولید محصول برای صادرات را از ویژگی اجرای طرح‌های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی دانست و خاطرنشان کرد: افتتاح این طرح‌ها در اشتغال، افزایش تولید و رونق مناطق بسیار اثرگذار است.

 

پایان پیام/647

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد طرح ملی فهما استان بوشهر کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد خبرگزاری شبستان انتخابات شب یلدا اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور توسعه صنعت گردشگری استان بوشهر خبرگزاری شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۵۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب ۵۰۰ هزار گردشگر به چشمه مرغاب

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری تیران و کرون با بیان اینکه مجموعه نمونه گردشگری چشمه مرغاب در ۸۰ کیلومتری غرب اصفهان در شهر عسگران از توابع بخش کرون شهرستان تیران و کرون واقع شده گفت: این مجموعه یکی از مناطق چهارگانه نمونه گردشگری مصوب هیات دولت در شهرستان تیران و کرون است که بیشترین میزان جذب گردشگر شهرستان را به خود اختصاص داده است.
محسن مظاهری افزود: به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر عسگران مرحله اول طرح ساماندهی منطقه نمونه گردشگری چشمه مرغاب با ۳۰ میلیارد ریال هزینه اجرا و مرحله دوم ساماندهی نیز مصوب شده و در صورت تخصیص اعتبار لازم اجرایی خواهدشد.
وی با اشاره به اینکه بیش از دویست و ده آلاچیق و سکوی استراحت در این مجموعه در اختیار گردشگران است گفت: با اجرا و بهره برداری از مرحله دوم طرح ساماندهی مجموعه گردشگری چشمه مرغاب شرایط اقامت گردشگران نیز مهیا و ظرفیت پذیرش گردشگر این مجموعه تا ۲ برابر افزایش می‌یابد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • انعکاس برنامه‌های روز ملی خلیج فارس در بوشهر از ۱۹ شبکه خارجی
  • امدادرسانی به گردشگر گرفتار در پل خدا آفرین بازفت
  • افزایش ۳۰ درصدی خرید تضمینی برگ سبز چای در سال جاری
  • حضور ۱۹ شبکه خارجی در آیین روز خلیج‌فارس در بوشهر
  • صادرات خودروی سواری از ترکیه طی ۳ ماه از ۲.۵ میلیارد دلار گذشت
  • جذب ۵۰۰ هزار گردشگر به چشمه مرغاب
  • قیمت جهانی نفت؛ برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • آغاز ایران‌اکسپو از فردا/ نمایش توانمندی‌های تولیدی و تجاری کشور