Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@19:52:33 GMT

پیش‌بینی افزایش جدی آلاینده‌های جوی در مشهد

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۱۵۴۳۱

پیش‌بینی افزایش جدی آلاینده‌های جوی در مشهد

ایسنا/خراسان رضوی هواشناسی خراسان رضوی با صدور اطلاعیه‌ای از  افزایش آلاینده‌های جوی در شهرهای بزرگ و صنعتی استان از جمله مشهد خبر داد.

بنا بر صدور اطلاعیه اداره کل هواشناسی خراسان رضوی، با بررسی نقشه‌ها و تصاویر ماهواره هواشناسی طی 24 ساعت آینده با عبور جریانات ناپایدار تراز میانی جو افزایش ابرناکی در سطح استان به‌ویژه نواحی شمالی استان پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به گسترش جریانات پایدار جوی بر روی استان انتظار می‌رود تا اواسط هفته آینده انباشت و روند افزایش آلاینده‌های جوی در شهرهای بزرگ و صنعتی استان از جمله شهرستان مشهد مقدس ادامه یابد.

به طوری که پیش‌بینی می‌شود در بعضی از ساعات روزهای آینده در مشهد میزان انباشت آلاینده‌ها تا شرایط ناسالم برای تمامی افراد افزایش یابد. همچنین روند افزایش آلاینده‌های جوی در شهرهای بزرگ و صنعتی ادامه داشته و روز چهارشنبه سرعت وزش باد در سطح استان افزایش خواهد شد. تا آخر هفته جاری تغییرات دمایی قابل ملاحظه نخواهد بود.

بر اساس این گزارش، طی 24 ساعت گذشته زاوه با کمینه دمای 6- درجه سلسیوس سرد‎ترین و سرخس با بیشینه دمای 18 درجه سلسیوس گرم‌ترین شهرهای استان خراسان رضوی بوده‌اند. طی این مدت کمینه و بیشینه دمای شهر مشهد به ترتیب 1 و 15 درجه سلسیوس بوده است.

همچنین بیشترین سرعت وزش باد از ایستگاه هواشناسی فریمان با سرعت  32 کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

کاهش کیفیت هوا تا حد ناسالم برای گروه‌های حساس است و در بعضی ساعات برای تمامی افراد ناسالم خواهد بود و توصیه می‌شود، افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان همچنین سایر شهروندان از فعالیت طولانی مدت خارج از منزل خودداری نموده ضمن اینکه در جهت کاهش تردد و ترافیک شهری تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی هواشناسی خراسان رضوی آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۵۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالانه بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار سقط عمد در ایران انجام می‌شود

آفتاب‌‌نیوز :

محسن ذاکریان در همایش کنشگران مقابله با سقط عمد جنین در مشهد که با همکاری بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی و جمعیت هلال احمر استان امروز در اردوگاه فرهنگی و تربیتی امام رضا (ع) مشهد برگزار شد، اظهار کرد: آمار‌های غیررسمی در کشور نشان می‌دهد که سالانه بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار سقط عمد در سطح کشور انجام می‌شود، عددی که بسیار نگران‌کننده بوده و لازم است تا همه دستگاه‌ها در این زمینه فعالیت‌های جدی کنند.

وی تصریح کرد: مرکز نفس در سال ۱۴۰۰ کار خود را در مشهد و با هدف جلوگیری از سقط عمد جنین سالم آغاز کرد و تاکنون بیش از ۳ هزار مورد جلوگیری از سقط عمد جنین سالم در نقاط مختلف کشور توسط مرکز نفس انجام شده است.

رئیس قرارگاه نفس کشور و مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی ادامه داد: بیشترین دلیل سقط عمد در کشور را ناسازگاری زوجین و احساس عدم امنیت بوده است.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • ابرهای باران زا دوباره به خراسان جنوبی برمی گردند
  • روند افزایش دمای هوا در خراسان رضوی تا چهارشنبه ادامه دارد
  • تداوم فعالیت سامانه ناپایدار جوی در خراسان رضوی/افزایش سرعت وزش باد پیش بینی شده است
  • تداوم فعالیت سامانه ناپایدار در خراسان رضوی/افزایش سرعت وزش باد پیش بینی شده است
  • آبگرفتگی و سیلاب در ۴ شهرستان خراسان رضوی
  • سالانه بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار سقط عمد در ایران انجام می‌شود
  • جاده‌های خراسان رضوی همزمان با افزایش ترددها بارانی و لغزنده است
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • پیش بینی شدت بارش باران در خراسان رضوی
  • باران در خراسان رضوی شدت می‌گیرد