Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با بیان اینکه نیمی از تماس‌های تلفنی اورژانس این شهرستان در حوزه‌های ترافیکی است، گفت: پائیز امسال 4050 ماموریت در اورژانس 115 ثبت شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ سعید رضا قنبری‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سه ماهه سوم سال جاری تکنسین های اورژانس ۱۱۵ مجموعه دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه تعداد ۴۰۵۰ مورد ماموریت را ثبت و به محل اعزام شدند که از این میزان 997 مورد در حوزه های ترافیکی و تصادفات بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: همچنین در پائیز امسال 381 مورد بیماری های قلبی، 285 مورد تنفسی، 265 مورد ازدیاد فشار خون، 36 مورد سکته مغزی، 25 مورد مسمومیت با گاز، 36 مورد ضرب و جرح، 69 مورد اورژانس زنان، 147 مورد سقوط و 15 فقره چاقو خوردگی در عملکرد امداد رسانی عوامل اورژانس تربت حیدریه ثبت شده، ضمن آنکه 1839 ماموریت جزء سایر موارد بوده که یا بصورت سرپایی در محل درمان و یا منتقل مراکز درمانی شده است.

قنبری زاده با بیان اینکه نیمی از تماسهای اورژانس در حوادث ترافیکی است، افزود: طبق آمار ۸۰ درصد از علل تصادفات عامل انسانی بوده، که می توان با ارتقاء سطح آموزش و دانش رانندگان و فرهنگ ترافیکی از بروز بسیاری از تصادفات درون و برون شهری جلوگیری کرد.

وی همچنین از جذب 22 پزشک متخصص در بیمارستانها و کلیلنیک های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی این منطقه در 9 ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: این پزشکان در تخصص های کودکان، طب اورژانس، زنان و زایمان، پوست، بیماریهای داخلی، قلب و عروق، کلیه و مجاری ادراری، چشم، روانپزشکی، بیهوشی، ارتوپدی، جراح مجاری ادراری، گوش و حلق و بینی و آسیب شناسی به جمع پزشکان شاغل در دانشگاه اضافه شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه بیان داشت: با اضافه شدن این پزشکان، جمع پزشکان فعال در دانشگاه علوم پزشکی منطقه تربت حیدریه به 71 پزشک رسیده است.

قنبری زاده در بخشی دیگر از کلنگ زنی پایگاه اورژانس ازغند شهرستان مه ولات خبر داد و افزود: در مجموعه شبکه بهداشت و درمان شهرستان مه ولات 6 پایگاه اورژانس در نظر گرفته شده که تاکنون 3 پایگاه به بهره برداری رسیده و کلنگ احداث ساختمان پایگاه های عبدل آباد و شادمهر نیز بزودی به زمین زده خواهد خورد.

وی یادآور شد: ساختمان پایگاه اورژانس 115 ازغند شهرستان مه ولات در کیلومتر 23 جاده شادمهر به کاشمر احداث می شود.

دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با تحت پوشش قراردادن سه شهرستان تربت حیدریه، مه ولات و زاوه به حدود ۳۸۰ هزار جمعیت در جنوب خراسان رضوی خدمات آموزشی، بهداشتی و درمانی ارایه می دهد.

این دانشگاه 190 تخت بیمارستانی در بیمارستان نهم دی تربت‌حیدریه و ۲۰ تخت بیمارستانی در مه‌ ولات دایر دارد که با راه اندازی بیمارستان آموزشی درمانی امام حسین علیه السلام تا پایان خرداد سال آینده 272 تخت بیمارستانی به این شهرستان افزوده می شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۵۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۴۲۰ میلیارد ریال طرح مرتبط با شرکت برق تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی مدیر شرکت برق تربت حیدریه گفت: مهمترین این طرح‌ها، طرح توسعه منبع تغذیه و تامین برق (فیدر) از پست فوق توزیع ملکان برای تامین برق مرکز شهر تربت حیدریه است که بتوان این شهر را از سه مسیر برق‌دار کرد تا حادثه و خاموشی نداشته باشد.

حسن صادقی افزود: طرح دیگر، تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار است و طرح بعدی کنترل پذیری مشترکان کشاورزی است.

مدیر شرکت برق تربت حیدریه گفت: امید است امسال با توجه به طرح‌های ابلاغی از مرکز استان و همچنین دستورکار‌های وزارت نیرو و شرکت توانیر، خاموشی در سال جاری برای مشترکان خانگی و تجاری وجود نداشته باشد، اما این احتمال هست که مشترکان کشاورزی و صنعتی براساس دستورکار‌هایی که وزارت نیرو ابلاغ می‌کند دچار خاموشی‌هایی شوند.

دیگر خبرها

  • چهار حفار غیرمجاز اماکن تاریخی در تربت‌حیدریه دستگیر شدند
  • رقابت بیش از ۱۲ هزار نفر در آزمون دستیاری پزشکی/افزایش ۱۲درصدی ظرفیت برای امسال
  • اعطای بورس به رتبه‌های زیر ۱۰۰۰ کنکور سراسری ۱۴۰۳ برای تحصیل دردانشگاه تربت حیدریه
  • واگذاری اراضی طرح ملی مسکن روستایی در تربت حیدریه
  • اعمال مصوبه فوق العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال
  • اجرای ۴۲۰ میلیارد ریال طرح مرتبط با شرکت برق تربت حیدریه
  • ۲ مصدوم در حادثه انفجار گاز در اهواز
  • نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط «صنعت و دانشگاه»
  • نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط صنعت با دانشگاه
  • ۵ مصدوم در پی انحراف از جاده خودرو در محور آبادان به اهواز