Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه مرکز خبر حوزه، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی در جمع فعالان فرهنگی و تشکیلاتی در سخنانی افزود: اگر امربه‌معروف و نهی از منکر با شیوه صحیح و مؤدبانه و بدون اغراض مادی گرایانه باشد، احتمال تأثیر آن بیشتر خواهد بود.

وی گفت: اگر بنا باشد که نسبت به مسئولان، هرکسی به هر زبان و ادبیاتی، امربه‌معروف و نهی از منکر کند، در خیلی از موارد، سبب اهانت می‌شود و آثار سویی در جامعه ایجاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: کسب اطلاعات اجتماعی در امروز، یک نوع تکلیف است، البته نباید افراط و تفریط شود تا برای کارهای دیگر وقتی باقی نماند.

آیت‌الله مصباح یزدی همچنین تصریح کرد: با تفرّق هیچ کار اجتماعی پیش نمی‌رود، اما با ولنگاری و بدون ضوابط هم کاری پیش نمی‌رود لذا باید یک چارچوبی داشت که همه‌کسانی که در این چارچوب عمل می‌کنند را در برگیرد و در درون چارچوب انعطاف وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد: اگر این شرایط وجود داشته باشد، اعضا باید آمادگی داشته باشند که در برخی موارد اختلافی، گذشت کنند؛ رعایت نظر اکثریت در این معنا صحیح است؛ یعنی اگر ابتدا یک جمعی کلیات مساله را پذیرفته باشند و بنایشان هم بر این باشد که مسیر صحیح را انتخاب کنند، در این صورت و در موارد اختلاف‌سلیقه، نظر اکثریت پذیرفته شود؛ اما این‌که اصل شناخت حق را متوقف بر نظر اکثریت بدانیم، اشتباه است./

برچسب‌ها حوزه علميه امر به معروف و نهی از منکر محمدتقی مصباح یزدی قم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حوزه علميه امر به معروف و نهی از منکر محمدتقی مصباح یزدی قم حوزه علميه امر به معروف و نهی از منکر محمدتقی مصباح یزدی قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۵۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از حال و هوای منزل سیدحسین خمینی بعد از فوت مادرش + تصاویر

در پی درگذشت «معصومه حائری»، همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی (ره)، جمعی از علما، فضلا و روحانیون با حضور در منزل حجت الاسلام و المسلمین سید حسین خمینی این ضایعه را به وی و اعضای بیت امام خمینی تسلیت گفتند.

مرحوم معصومه حائری نوه مرحوم حضرت آیت الله العظمی شیخ عبدالکریم حائری یزدی (ره)، موسسه حوزه علمیه قم و فرزند مرحوم آیت الله شیخ مرتضی حائری یزدی صبح دیروز پس از طی دوره‌ای بیماری در گذشت.

 


منبع: جماران

tags # اخبار سیاسی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • عفاف و حیا حافظ حریم انسانی و شخصیت وجودی زن و مرد است
  • بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است
  • دفاع جوان کاشمری از ۳ دختر نوجوان در مقابل اراذل‌واوباش
  • تصاویری متفاوت از سید حسین خمینی بعد از فوت مادرش
  • وضعیت منـزل سید حسین خمینی بعد از فوت مادرش را ببینید | تصویـر
  • تصاویری از حال و هوای منزل سیدحسین خمینی بعد از فوت مادرش + تصاویر
  • ضربه چاقو به جوان کاشمری به دلیل حمایت از چند دختر در برابر ۳ مزاحم
  • تصاویری از حال و هوای منزل سیدحسین خمینی بعد از فوت مادرش
  • اعزام کاروان زائران یزدی به بیت الله الحرام
  • برای تقرب به ساحت مقدس امام زمان(عج) چه کنیم؟