Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس انجمن سینمای جوانان مهاباد روز دوشنبه در حاشیه آیین افتتاح این جشنواره و در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در بخش عکس ۲۵۰ قطعه عکس از ۴۲ عکاس، ۴۵ فیلم از ۴۳ فیلمساز و ۱۱ فیلم‌نامه از هفت فیلمنامه‌نویس به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود.

وی اضافه کرد: در بخش عکس ۲۲ قطعه عکس برتر از ۱۳ عکاس انتخاب و در قالب نمایشگاهی در حاشیه جشنواره به نمایش گذاشته شد و در بخش فیلم که شامل ۲ بخش بود ۱۷ فیلم در بخش فیلم اولی و ۱۹ فیلم در بخش اصلی برای اکران انتخاب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه آثار هنرمندانی از شهرستان‌های بوکان، اشنویه، نقده، سردشت، مهاباد، سقز و بانه در این جشنواره حضور دارد، افزود: در حاشیه این جشنواره چهار نشست نقد و بررسی فیلم و ۲ کارگاه عکس نیز برگزار می‌شود و در روز پایانی جشنواره از صاحبان آثار برتر با اهدای لوح و دیپلم افتخار تجلیل به عمل می‌آید.

بایزیدی اظهار داشت: این جشنواره در راستای ارج‌نهادن به فعالیت هنرمندان عکاس و فیلمسازان این شهرستان، ارزیابی آثار تولیدی و تصویری آنان، ایجاد بستر در عرصه تولید آثار و کشف استعدادهای خلاق در حوزه فیلم‌سازی برگزار می‌شود.

وی افزود: تقویت و تثبیت جایگاه فیلم کوتاه در بین هنرمندان این شهرستان از طریق ارتقای سطح آگاهی و ایجاد زمینه کسب تجربه و جذب علاقه‌مندان جهت آموزش و حمایت بیشتر از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

رییس انجمن سینمای جوانان مهاباد گفت: به آثار برتر در بخش مستند، فیلم داستانی، بهترین فیلمنامه، تصویربرداری، تدوین، صدابرداری، کارگردانی، بازیگر مرد و زن و فیلم برتر از نگاه تماشاگران تندیس جشنواره اهدا می‌شود.

انجمن سینمای جوانان مهاباد یکی از انجمن‌های ۶۰ گانه سینمای جوانان در ایران است که از سال ۱۳۶۶ در این شهرستان راه‌اندازی شد و تاکنون به بیش از سه هزار هنرجو در رشته‌های مختلف فیلم‌سازی، تدوین، عکاسی و غیره آموزش داده و هم‌اکنون دارای ۱۰۰ نفر عضو فعال است.

پانزدهمین جشنواره فیلم، فیلمنامه و عکس مهاباد از ۲ تا چهار دیماه در ۲ نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود و حضور برای تماشای فیلم‌ها برای عموم آزاد است.

مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع است.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 آذربایجان غربی ارتقای سطح جشنواره فیلم دیپلم عکاسی قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۵۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار نشست مقدماتی پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری‌های اسلامی در گامبیا

نشست مقامات ارشد سازمان همکاری برای آماده سازی اسناد پانزدهمین اجلاس سران این سازمان در بانجول پایتخت گامبیا از روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ آغاز به کار کرد.

در این نشست که با موضوع اصلی “ارتقای وحدت و همبستگی از طریق گفتگو پیرامون توسعه پایدار” برگزار می‌شود، مسائل و چالش‌های مختلف جهان اسلام به ویژه موضوع فلسطین و وضعیت جاری در باریکه غزه مورد بحث و بررسی قرار گرفته و در مجموع سه سند شامل پیش نویس قطعنامه فلسطین، پیش نویس بیانیه بانجول و پیش نویس سند نهایی نشست سران برای تصویب به ترتیب به نشست شورای وزیران امور خارجه و سپس اجلاس سران ارائه خواهد شد. 

نشست شورای وزرای امور خارجه سازمان همکاری اسلامی طی روز‌های ۱۳ و ۱۴ و نشست سران نیز طی روز‌های ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

گامبیا میزبان پانزدهمین نشست سران سازمان همکاری اسلامی، کشوری اسلامی با حدود دو و نیم میلیون نفر جمعیت در منطقه غرب آفریقا واقع شده است. این کشور قرن‌ها مستعمره بریتانیا بود و در فوریه ۱۹۶۵ به استقلال رسید. گامبیا ریاست نشست سران سازمان همکاری اسلامی را به مدت سه سال از عربستان سعودی تحویل خواهد گرفت.

از جمهوری اسلامی ایران هیاتی به ریاست نجفی، معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه در نشست مقامات ارشد سازمان همکاری اسلامی شرکت کرده‌ است.

منبع: میزان

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • اختتامیه پانزدهمین جشنواره ملی شعر کودک ونوجوان رضوی- همدان
  • پروژه مسکن سازی در اردستان پس از ۲ سال آغاز شد
  • تئاترحوزه هنری استان به جشنواره سراسری بچه های مسجد راه یافت
  • راهیابی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره تئاتر مسجد
  • انتشار فراخوان بخش ویژه «کتاب و سینما» جشنواره فیلم کوتاه تهران
  • مسابقه عکاسی با موضوع آب در ایران برگزار می‌شود
  • ۵۰ هنرجوی مهابادی در دوره‌های فیلم‌سازی شرکت کردند
  • الهام چرخنده به تئاتر برگشت
  • آغاز به کار نشست مقدماتی پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری‌های اسلامی در گامبیا
  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر «بچه‌های مسجد»