Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-02@02:35:54 GMT

راه اندازی بخش ثانویه راکتور آب سنگین اراک

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۱۵۹۵۹

راه اندازی بخش ثانویه راکتور آب سنگین اراک

مدار ثانویه رآکتور آب سنگین تحقیقاتی خُنداب اراک امروز با حضور دکتر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی راه‌اندازی می‌شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، رآکتور تحقیقاتی آب سنگین مدرن شده خُنداب با هدف کسب تجربه و دانش فنی در طراحی و ساخت رآکتور‌های اتمی، تولید رادیو ایزوتوپ‌های پزشکی، صنعتی و کشاورزی در حال تکمیل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رآکتور خُنداب با تلاش متخصصان داخلی تا اوایل سال ۱۴۰۰ به به طور کامل راه اندازی می‌شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی هم با اشاره به راه اندازی بخش ثانویه راکتور آب سنگین اراک، گفت: به بهره برداری از این طرح، بخش قابل توجهی از رآکتور امروز راه اندازی می‌شود و تا سال ۱۳۹۹ کل طرح تکمیل خواهد شد.      
علی اکبر صالحی در جریان بازدید از تاسیسات آب سنگین اراک و رونمایی از بخش ثانویه رآکتور این تاسیسات در جمع خبرنگاران، افزود: رآکتور ثانویه ارتباطی به قسمت اولیه ندارد، وقتی قسمت اولیه فعالیت می‌کند حرارتی تولید می‌شود که باید آن حرارت برداشته شود این کار توسط قسمت ثانویه اتفاق می‌افتد.

وی خاطرنشان کرد: اگر دستاورد امروز را به ۵۲ قسمت تقسیم کنیم، ۲۰ قسمت آن تکمیلی شده، ۱۸ قسمت در دست طراحی و قرار داد ۱۲ قسمت بسته شده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: این یکی از بزرگترین دستاورد‌های هسته‌ای ساخت رآکتور هسته‌ای در اراک است و پدیده با ارزشی است که جوانان ما حدود بیست سال پیش شروع به طراحی و ساخت آن کرده اند و تا امروز برای به ثمر نشستن آن قدم‌های بلندی برداشته شده است.

آقای صالحی ادامه داد: امروز شاهد راه اندازی بخش ثانویه رآکتور هستیم اگر آن را به ۵۲ قسمت تقسیم کنیم، حدود ۲۰ قسمت آن تکمیل شده و ۱۸ قسمت در دست طراحی و ۱۲ قسمت در مرحله بستن قرارداد است.

وی گفت: اتاق کنترل قسمت ثانویه تشکیل شده است، در قسمت اولیه شاهد جاگذاری درپوش هستیم که شامل سه قسمت می‌شود. امیدواریم که ظرف سه تا چهار ماه آینده تجهیزات تعویض سوخت را که شامل سه محور xyz می‌شود نصب کنیم و روی آن تجهیزات مانور دهیم.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: رآکتور آب سنگین خنداب اراک سازمان انرژی اتمی راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۵۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزیره ایرانی شیخ اندرآبی

جزیره شیخ اندر آبی نام جزیره‌ای کوچک و غیرمسکونی در خلیج فارس است که جزئی از بندرلافت شهرستان قشم استان هرمزگان محسوب می‌شود.

این جزیره بسیار کوچک که وسعتی در حدود ۸هزار مترمربع دارد در شمال جزیره قشم در فاصله سه کیلومتری از روستای بندرلافت است.

مسطح بودن و وسعت کم این جزیره باعث می‌شود هنگام مد و بالاآمدن آب دریا، قسمت‌هایی از آن به زیر آب برود. فاصله بین بندر لافت و جزیره شیخ اندرآبی را می‌توان با یک قایق موتوری در ۵ دقیقه طی کرد.

در حاشیه شمالی جزیره شیخ اندر آبی که سطح آن از سایر قسمت‌های جزیره پایین‌تر است، تعداد زیادی درخت حرا و در جنوب شرقی آن نیز گنبد سفیدی موسوم به زیارتگاه شیخ اندرآبی یا قدمگاه شیخ وجود دارد.

این زیارتگاه مورد احترام ماهیگیران و دریانوردان است. در حال حاضر، کسی در این جزیره زندگی نمی‌کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • ساعت پخش زنده بازی آلومینیوم اراک و فولاد + پخش آنلاین
  • ممنوعیت تردد خودروهای سنگین در ۷ محور شمالی کشور از امروز تا شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه
  • جزیره ایرانی شیخ اندرآبی
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت / ترافیک سنگین در محور چالوس و هراز
  • خودکفایی در تولید برخی از ملزومات خودرو‌های سنگین در جنوبشرق کشور
  • راه اندازی مجموعه آزمایشگاه های تحقیقاتی و پژوهشی در استان ها
  • راه‌اندازی قرارگاه جهش تولید در دستور کار
  • راه‌اندازی قرارگاه جهش تولید
  • (ویدئو) طغیان شدید رودخانه‌های فصلی در امارات بعد از بارش سنگین امروز صبح
  • جزئیات مهم از افزایش سرمایه سنگین نماد‌های بورسی