Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیبانی با اشاره به ساماندهی ۱۲۵ مروج بخش کشاورزی در پهنه‌های تولیدی استان، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱ هزار و ۷۱۵ نفر روز کلاس آموزشی برای بهره برداران بخش کشاورزی استان برگزار شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «شراره شیبانی» امروز (2 دی) در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه مدیریت هماهنگی و ترویج کشاورزی متولی امر توانمندسازی و آموزش بهره برداران به منظور دستیابی به کشاورزی پایدار است، اظهار کرد: افزایش ضریب نفوذ دانش و مهارت در واحدهای بهره برداری، استقرار مدیریت دانش و تولید رسانه‌های ترویجی، توانمندسازی اشتغال محور زنان و جوانان روستایی و عشایری، سامان دهی مراکز جهاد کشاورزی و شبکه عاملین ترویج و آموزش و توانمندسازی سرمایه انسانی بخش کشاورزی از جمله اهداف ما در این بخش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر هماهنگی ترویج جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به آموزش به بهره برداران، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 11 هزار و 715 نفر روز کلاس آموزشی برگزار شده است.

 

شیبانی با بیان اینکه 13 درصد آموزش‌های ارائه شده در بخش زراعت بوده، ادامه داد: همچنین 12 درصد در بخش آب و خاک، 6 درصد دامپزشکی، 9 درصد حفظ نباتات، 5 درصد در بخش شیلات، 25 درصد باغبانی و 12 درصد در بخش دام و طیور بوده است.

 

وی بیان کرد: در سال جاری 2 میلیارد و 591 میلیون تومان اعتبار به این حوزه اختصاص یافته که نشبت به سال گذشته این اعتبارات حدود 120 درصد افزایش یافته است.

 

مدیر هماهنگی ترویج جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه با اجرای طرح نظام نوین ترویج و پهنه بندی عرصه‌های کشاورزی هم اکنون 125 مروج پهنه در استان مشغول به فعالیت هستند، افزود: با اجرای طرح پهنه بندی، ضریب نفوذ دانش و فناوری در واحدهای تولیدی و کشاورزی افزایش یافته است.

 

به گفته وی مروجین می‌توانند با تهیه آمار و اطلاعات پهنه و همچنین شناسایی مشکلات کشاورزان و ارجاع به بخش‌های تحقیقاتی و اشاعه نتایج حاصل از آن با برنامه ریزی منطبق بر نیازها زمینه انتقال دانش، اطلاع رسانی، مشاوره، آموزش و توانمندسازی بهره برداران را فراهم کنند.

 

شیبانی با تاکید بر حمایت از صندوق‌های خرد زنان روستایی، عنوان کرد: 218 صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی با عضویت بیش از 8 هزار زن روستایی در استان راه اندازی شده است.

 

مدیر هماهنگی ترویج جهاد کشاورزی خراسان جنوبی  گفت: تاکنون 14 بوم بازار در سطح استان برای فروش محصولات این تعاونی‌ها راه اندازی شده است.

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد شب یلدا مسجد انتخابات کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد استان بوشهر خبرگزاری شبستان کانون های مساجد نماز جمعه بوم بازار آموزش خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۵۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفاظت از محیط‌ زیست مردمی شود/ لزوم برخورد با بهره‌برداران خاطی

به گزارش خبرگزاری مهر، در جلسه شورای‌عالی حفاظت محیط زیست که عصر امروز (پنجشنبه) به ریاست حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی تشکیل شد، ۶ دستور کار این جلسه، شامل رفع تعارضات محیط زیستی دستگاه‌های مختلف در استان‌های فارس، زنجان، خراسان شمالی، مازندران و اصفهان، ارتقای ۵ عرصه حفاظت شده، اصلاح، بازنگری و انتزاع در حدود و شمولیت ۵ منطقه حفاظت شده، تعدیل بهای مطالبه ضرر و زیان تلف شدن جانوران وحشی و تعیین تعرفه‌های آزمایشگاه‌های معتمد به تصویب رسید.

در این جلسه رئیس جمهور در سخنانی، مردمی کردن حفاظت از محیط زیست از طریق ایجاد حس مسؤولیت و دغدغه‌مندی در عموم مردم نسبت به حفاظت از محیط زندگی خود را از مهمترین مأموریت‌های سازمان و شورای‌عالی حفاظت محیط زیست دانست و تصریح کرد: تحقق این هدف نیازمند تهیه و تدوین طرحی جامع شامل تعریف دقیق ملاحظات زیست محیطی همراه با زمانبندی مشخص است.

رئیسی تلاش برای تحقق عدالت محیط زیستی و بهره‌گیری از روش‌ها و دستاوردهای دانش‌بنیان در راستای ارتقای سیاست‌ها و راهکارهای حفاظتی از محیط زیست را از دیگر مسئولیت‌ها و مأموریت‌های مهم سازمان و شورای حفاظت محیط زیست برشمرد و سازمان محیط زیست را موظف کرد علاوه بر به کارگیری فناوری‌های روز، با تعریف دقیق شاخص‌های زیست محیطی برای بهره‌برداران صنعتی، کشاورزی و عمرانی از عرصه‌های طبیعی و همچنین کمک گرفتن از ظرفیت دستگاه‌های مختلف مثل ظرفیت نیروهای نظامی و انتظامی که اشراف کاملی بر همه مناطق کشور دارند، ظرفیت و اثرگذاری اقدامات حفاظتی از محیط زیست کشور را ارتقا دهد.

رئیسی از همه کارشناسان ادارات محیط زیست خواست که در تعیین سیاست‌ها، بررسی درخواست‌های بهره‌برداران صنعتی، معدنی و کشاورزی و اقدامات حفاظتی از محیط زیست بر مبنای شاخص‌ها و مبانی قابل دفاع و اقناع‌کننده و نه صرفاً سوابق آن مناطق اعمال نظر کنند و اجازه ندهند بهره‌برداری و استفاده از ثروت‌های ملی و عمومی با دلایل غیرقابل دفاع متوقف شده یا با مشکل مواجه شود.

رئیس جمهور با اشاره به برخورداری کشور از بدنه کارشناسی ارزشمند، بر بهره‌گیری شایسته از نظرات کارشناسی و تخصصی در زمینه پاسخگویی به درخواست‌های بهره‌برداری از عرصه‌های طبیعی تاکید کرد و اظهار داشت: پس از اعمال دقیق قوانین و مقررات در ارائه مجوزها با رویکرد حل مسئله، قدم بعدی نظارت و پایش دقیق اجرای سیاست‌ها و چارچوب‌های حفاظتی از سوی بهره‌برداران و اعمال قاطع و جدی قانون علیه خاطیان و متخلفان است.

کد خبر 6095335 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • بهره‌برداری از ایستگاه تحقیقات ماهیان زینتی محلات در سال آینده
  • کشت علوفه دیم در۴۰۰ هکتاراز زمینهای کشاورزی ارومیه
  • تحویل ۱۱ دستگاه ادوات کشاورزی به بهره برداران شهرستان آوج
  • نصب تله‌های فرمونی جهت پایش آفات در شهرستان بن
  • افتتاح ۱۰ ایستگاه هوشمند آب و هواشناسی در زرند
  • نصب ۱۰ ایستگاه هوشمند آب و هواشناسی در شهرستان زرند
  • حفاظت از محیط‌ زیست مردمی شود/ لزوم برخورد با بهره‌برداران خاطی
  • بیش از چهار هزار پروژه تحقیقاتی در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی انجام شد
  • چهار هزار و ۷۰۰ پروژه تحقیقاتی در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی انجام شد