Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مسئول دستگاه اطلاعاتی منطقه کردستان عراق درباره تلاش داعش برای احیای پیکره خود و نیرو گرفتن مجدد با استفاده از شرایط و ناآرامی‌ها در عراق هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «لاهور طالبانی» یک مسئول سرویس اطلاعات منطقه کردستان عراق خبر داد، اخیراً شواهد بسیاری منتشر شده است که نشان می‌دهد گروهک تروریستی داعش پس از شکست‌های زیادی که در سال‌های گذشته متحمل شده است ، درصدد سازماندهی مجدد صفوف نفرات خود در عراق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرکز رادیو تلویزیون انگلیس به نقل از طالبانی آورده است: «ستیزه جویان داعش در حال حاضر ماهرتر و خطرناک تر از القاعده هستند. آنها از فن آوری‌های بهتر و روش های بهتری برخوردارند و پول زیادی در اختیار دارند. آنها قادر به خرید وسایل نقلیه، سلاح ، مواد غذایی و تجهیزات هستند و از نظر فناوری باهوش‌تر از عناصر القاعده هستند.»

طالبانی در این مصاحبه که در پایگاه خود در سلیمانیه در منطقه کردستان عراق انجام داد، گفت: «نوع دیگری از داعش پدید آمده است که دیگر نمی‌خواهد هیچ منطقه ای را کنترل کند تا مورد هدف قرار نگیرد. در عوض مانند پیشینیان آنها در القاعده به افراط گرایان زیر زمینی در کوه‌های حمرین در شمال عراق  مبدل شده‌اند.»

وی تاکید کرد که محور فعالیت داعش اکنون رشته کوه‌های درازی است که کنترل آن برای ارتش عراق  دشوار است، زیرا بسیاری از مخفیگاه‌ها و غارها در آنجا وجود دارد.

این مقام اطلاعاتی کردستان عراق در مورد اتفاقاتی که در عراق رخ می‌دهد معتقد است، داعش درصدد است که از این حوادث  استفاده ببرد، کما اینکه از وضعیت روابط میان بغداد و منطقه کردستان به دنبال همه پرسی استقلال کردستان در سال 2017 سود می‌برد.
وی ادامه داد: در منطقه دلتا بین دو روز زاب بزرگ و دجله می‌توان گفت عناصر داعش همواره حضور دارند و منطقه نزدیک به دجله هم شاهد فعالیت بزرگ تروریست‌های داعش است و روز به روز شاهد حرکت و فعالیت‌های بیشتر داعش در آنجا خواهیم بود.

به گزارش وبگاه خبری موازین نیوز، بر اساس گزارش‌های سرویس اطلاعات پیشمرگه‌ها، صفوف داعش در منطقه اخیرا با رسیدن حدود یکصد نفر از عناصر این گروهک از مرز سوریه به داخل عراق تقویت شده است که از جمله آنها برخی خارجی‌هایی هستند که کمربندهای انفجاری هم با خود دارند.

طالبانی سال 2019 را با سال 2012 مقایسه کرد، زمانی که داعش در اوایل ساماندهی صفوف خود بود و گفت: اگر اوضاع بدین شکل ادامه پیدا کند در سال 2020 داعش خود را بیشتر سازماندهی می‌کند و قدرتمندتر می شود و حملات بیشتری را انجام می‌دهد.

سخنان طالبانی مشابه چیزی است که فرمانده عالی ارتش آمریکا در عراق بیان داشت و گفت که بعید نیست که داعش خود را بازسازی کند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: داعش عراق تروریست بازسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۶۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسدود شدن ۲۹۰ کارت سوخت در کردستان

جهانبخش نوکانی  در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: از تعداد کارت های مسدود شده ۲۴۹ کارت سوخت بنزین و ۴۱ کارت نفتگاز در استان کردستان به علت عرضه خارج از شبکه مسدود شده است.

 مدیر شرکت ملی فرآورده‌های نفتی منطقه‌ای کردستان با بیان اینکه ۷۰ درصد مسدودیت‌ها مربوط به رانندگان تاکسی می‌باشد در ادامه افزود: ۵۰ درصد مربوط به شهرستان مریوان است.

وی افزود: از ابتدا سال جاری تا کنون ۶۳۸ بازدید از جایگاه‌های سوخت در سطح استان انجام شده است.

مدیر شرکت ملی فرآورده‌های نفتی منطقه‌ای استان کردستان گفت: از ۲۵ دی سال گذشته تاکنون ۲۳ میلیون لیتر نفتگاز در قالب طرح فول باک در مرزهای استان عرضه شده است.

نوکانی از ۲۳۸ هزار و ۵۶۶ لیتر تخلف بنزین صورت گرفته در استان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم
  • کاظمی قمی: داعش خراسان، تهدید مشترک برون پایه برای منطقه است
  • مسدود شدن ۲۹۰ کارت سوخت در کردستان
  • اشغال‌گران از سیاست مداخله در افغانستان و منطقه دست برنمی‌دارند
  • تولید میدان گازی بزرگ عراق پس از حمله پهپادی متوقف شد
  • تلاش آمریکا برای در اختیار گرفتن خلیج فارس محقق نمی‌شود
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • انتشار تصاویر حمله پهپادی به میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • تصاویر حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق