Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@07:14:26 GMT

گرامیداشت روز ملی پرنده‌نگری در پایتخت

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۱۶۱۴۲

گرامیداشت روز ملی پرنده‌نگری در پایتخت

گرامیداشت روز ملی پرنده‌نگری با حضور متخصصین و علاقه‌مندان به این حوزه، روز پنجشنبه، پنجم دی ماه جاری از ساعت در محل فرهنگسرای شفق برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، کمیته ملی طبیعت‌گردی متشکل از 3 نهاد «وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی»، «سازمان محیط‌زیست» و «سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور» با حمایت از رویداد گرامیداشت روز ملی پرنده‌نگری، این اقدام را در راستای فرهنگ‌سازی به منظور حفاظت از گونه‌های متنوع پرندگان کشور به رسمیت شناختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

مراسم مذکور با محوریت پرداختن به اهمیت گونه بومزاد ایران، «زاغ بور» برگزار می‌شود و ضمن سخنرانی مدعوین در خصوص این پرنده و پرداختن به تهدیدات زیستگاه و جمعیت آن، آثار هنری تعدادی از هنرمندان با محوریت این گونه در حال انقراض نیز به نمایش در می‌آید.

 

همچنین «باشگاه پرنده‌نگری ایرانیان» به عنوان مجری این رویداد قصد دارد با معرفی پویشی، «زاغ بور» را به عنوان پرنده ملی ایران به عموم مردم معرفی نماید؛ چرا که شناساندن این پرنده به آن دسته از هموطنان که آشنایی کمتری با محیط‌زیست و حیات‌وحش کشورمان دارند؛ می‌تواند با برانگیختن توجه و افزایش آگاهی، به حفاظت بیشتر از آن کمک کند و توجه به داشته‌های طبیعی کشورمان را افزایش دهد.

 

علاوه بر پویش مذکور تصمیم بر آن است تا با حمایت از هنرمندان و تولید‌کنندگان عرضه آثار هنری یا کالاهای تزئینی و مورد استفاده مردم که منقوش به طرحی از «زاغ بور» باشند؛ جایگاه تنها پرنده بومی کشور ارتقا و در این زمینه فرهنگ‌سازی شود.

 

همچنین در حاشیه رویداد گرامیداشت روز ملی پرنده‌نگری از کتاب «حیات‌وحش ایران، راهنمایی برای گردشگران و عکاسان» نوشته سید بابک موسوی نیز رونمایی و نمایشگاه عکسی با عنوان «مفهوم طبیعت»  نیز افتتاح می شود.  

 

قابل شرح است نامگذاری یک روز در تقویم ملی به نام «روز ملی پرنده نگری» اولین بار در سال 1389 از طریق گروهی از فعالان محیط‌زیست و حوزه طبیعت‌گردی پیشنهاد و پس از تلاش‌ متخصصین این عرصه، اولین پنجشنبه آذر ماه هر سال به عنوان روز ملی پرنده‌نگری در نظر گرفته شد. با این وجود در سال جاری به بهانه سالگرد تاسیس«باشگاه پرنده‎نگری ایرانیان» و بروز موانعی در این رابطه، روز پنجم دی ماه به منظور پرداختن به این مهم انتخاب شد.

 

 لازم به ذکر است گرامیداشت روز ملی پرنده‌نگری به آدرس یوسف آباد، خیابان سید جمال‌الدین اسد‌آبادی، خیابان بیست و یکم، بوستان شفق، فرهنگسرای شفق برگزار می‌شود.

 

گفتنی است دفتر همکاری و توافق‎های ملی معاونت گردشگری در تعامل با کمیته ملی طبیعت‌گردی به عنوان پشتیبان رویداد مذکور، برگزاری اقدام مشابه را در دستور کار ادارات کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان‌های کشور قرار داده و در صدد تلاش برای ثبت این رویداد در تقویم ملی کشور است.   

 

 

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد شب یلدا کانون های مساجد انتخابات استان همدان شب یلدا روزنامه استان بوشهر روز ملی گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۶۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود صنایع بزرگ به حوزه استارت‌آپی کشور در استیج اینوتکس بررسی می شود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، رضا غیابی؛ دبیر محتوایی رویداد اینوتکس گفت: در استیج اینوتکس 2024، تمرکز بر ورود صنایع بزرگ به حوزه استارت‌آپی است و برخی از صنایع بزرگ کشور در این رویداد حضور خواهند داشت. 

وی افزود: چالش های روز حوزه استارت‌آپی در قانون گذاری، رگولاتوری، تأمین مالی، رکود بازار و بین المللی شدن استارت‌آپ‌ها در این دوره از استیج مورد بحث و تبادل نظر بیش از 90 نفر از بخش خصوصی، عمومی غیردولتی و دولتی قرار خواهد گرفت.

غیابی در خصوص تمایز این دوره از استیج اینوتکس با دوره های پیشین نیز گفت: امسال و با همکاری سازمان جهانی تبلیغات، به موضوع تبلیغات جهانی استارت‌آپ ها پرداخته خواهد شد. این موضوع یکی از حلقه های مفقوده زیست بوم نوآوری و فناوری کشور است و تلاش داریم در این حوزه نیز بحث های کارشناسی خوبی در استیج اینوتکس شاهد باشیم.

دبیر محتوایی استیج اینوتکس 2024 در پایان گفت: علاوه بر پخش زنده رویداد استیج اینوتکس 2024، جلسات کارشناسی برگزار شده در این رویداد، پس از برگزاری اینوتکس در قالب مجموعه فیلم هایی در دسترس علاقه مندان به حوزه فناوری قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه به ایستگاه پایانی رسید
  • پرنده‌ای که تا ارتفاع بیش از ۱۱ هزار متری پرواز می‌کند
  • پیام تبریک استاندار لرستان به مناسبت گرامیداشت هفته کار و کارگر
  • رکورد جهانی ارتفاع پرواز با این پرنده زده شد
  • گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در پیرانشهر
  • بازدید وزیر کشور از غرفه استان تهران در نمایشگاه «اکسپو۲۰۲۴»
  • بازدید وزیر کشور از غرفه استان تهران در نمایشگاه«ایران اکسپو۲۰۲۴»
  • تیم دانش‌آموزی ایران ۵ طلا در رویداد ایده و فناوری ترکیه کسب کرد
  • ورود صنایع بزرگ به حوزه استارت‌آپی کشور در استیج اینوتکس بررسی می شود
  • رونالدو مغلوب پرنده سعودی شد!