Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساختمان حوضچه و پمپ‌های آب گرم راکتور اراک با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی افتتاح شد.

به گزارش ایمنا، علی‌اکبر صالحی در جمع خبرنگاران در مراسم افتتاح این ساختمان اعلام کرد: امروز شاهد راه‌اندازی بخش ثانویه راکتور اراک خواهیم بود. اگر بخواهم به مجموعه اقدامات انجام‌شده در این واحد اشاره کنم، باید بگویم از ۵۲ سیستم که باید راه‌اندازی شود، ۲۰ سیستم آن تکمیل شده، ۱۸ سیستم در حال آماده شدن است و ۱۲ سیستم کارهای قراردادی‌اش در حال انجام است و امیدواریم تا سال ۹۹ بقیه کارها در این بخش انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: یکی از بزرگترین دستاوردهای جمهوری اسللامی در حوزه فناوری هسته‌ای همین طراحی و ساخت راکتور تحقیقاتی آب سنگین اراک است. این واقعا یکی از پدیده‌های باارزشی است که جوانان ما توانسته اند حدود یبست سال پیش در بحث طراحی با کمک روس‌ها این فناوری را شروع کنند وتا به امروز قدم‌های زیادی را برداشته‌اند.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: امروز در بخش اولیه راکتور اراک شاهد جاگذاری درپوش قلب راکتور خواهیم بود و امیدواریم ظرف سه، چهار ماه آینده همه تجهیزات تعویض سوخت در سه محور نصب شود و ما بتوانیم آنها را تست کنیم.

صالحی افزود: اتاق کنترل بخش ثانویه هم تکمیل شده است که امروز از این بخش هم بازدید خواهد شد، همچنین در قسمت اولیه راکتور شاهد جاگذاری درپوش راکتور خواهیم بود که از سه قطعه تشکیل می شود. در مجموع حدود ۱۰۰ قطعه بوده و گام بزرگی برای ما محسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم ظرف سه تا چهار ماه آینده تمام تجهیزات تعویض سوخت در سه محور نصب شود و ما بتوانیم آنها را تست کنیم.

منبع: ایسنا

کد خبر 402543

منبع: ایمنا

کلیدواژه: علی اکبر صالحی سازمان انرژی اتمی رییس سازمان انرژی اتمی ایران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۶۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال ثبت‌نام عمره در ماه‌های آینده

رئیس سازمان حج و زیارت از احتمال ثبت‌نام عمره در جریان برگزاری حج تمتع خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدعباس حسینی در نشست هماهنگی مدیران استان‌ها با این احتمال که ثبت‌نام عمره در جریان حج تمتع (خرداد تیر) آغاز شود، از مدیران استان‌ها خواست آمادگی لازم را داشته باشند.

حجت‌الاسلام عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز اظهار کرد: با توجه به اینکه برنامه‌های کاروان‌ها شکل گرفته است باید مقدمات بدرقه زائران خانه خدا را برنامه‌ریزی کنیم تا به خوبی اجرا شود.

وی با اشاره به دیدار کارگزاران حج با رهبر معظم انقلاب افزود: همه باید روی موضوع برائت کار کنند و همفکری داشته باشند تا این امر به خوبی محقق بشود، تاکنون برائت در حج داشتیم و حالا حج برائت داریم.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ادامه داد: برائت همان چیزی است که اکنون دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از ملت مظلوم فلسطین انجام می‌دهند همین امر نوعی برائت است؛ پلیس آمریکا همان کاری را که برای دستگیری مجرمان انجام می‌دهد با استادان دانشگاه هم انجام می‌دهند، برائت اجتماعی از عملکرد پلیس آمریکا روز به روز بیشتر می‌شود و این در حالی است که برخی از کشورهای به اصطلاح اسلامی نسبت به این اقدام دانشجویان آمریکایی عقب مانده‌اند.

حجت‌الاسلام نواب گفت: کاروان‌های حج تمتع عموماً شکل گرفته‌اند، بر همین اساس در ترکیب جمعیتی کاروان‌ها باید کاری کنیم که روحانی‌هایی که عملکرد خوبی داشته‌اند دوباره در خدمتشان باشیم. علاوه‌بر این باید به سمت و سویی پیش برویم تا هم مدیر کاروان و هم روحانی کاروان نمونه باشند.

منبع: ایسنا

کد خبر 751282

دیگر خبرها

  • تا ۵۰ سال آینده مشکلی برای دفن در باغ رضوان نداریم/ ‏احیای قبور ۳۰ ساله
  • احتمال ثبت‌نام عمره در ماه‌های آینده
  • ۳ پل در محدوده دره نورالشهدا اراک ساخته می‌شود
  • اجرای بیش از ۴ کیلومتر حفاری تونل خط چهار مترو مشهد
  • انجام ۴ کیلومتر حفاری تونل خط ۴ متروی مشهد
  • ۱۹ شهر به بازآفرینی شهری استان همدان افزوده شد
  • از بتن‌ریزی در اراک تا بتن‌ریزی برای ساخت جزیره هسته‌ای
  • ساماندهی و بهسازی بلوار شهید دشتی در دست انجام است
  • کمبود آب بلوچستان تا ۴ سال آینده رفع می شود
  • مشخصات ال۹۰ ایرانی منتشر شد+ عکس