Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-08@09:01:58 GMT

زنان ایران قهرمان کشتی آلیش جهان شدند

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۱۶۹۷۸

زنان ایران قهرمان کشتی آلیش جهان شدند

تیم ملی کشتی آلیش زنان با کسب یک مدال طلا، یک مدال نقره و یک مدال برنز به قهرمانی مسابقات جهانی کشتی آلیش قزاقستان دست یافت و تاریخ‌ساز شد.

به گزارش ایرنا، رقابت‌های جهانی کشتی آلیش طی روزهای سی‌ام آذر تا دوم دی‌ماه در شهر نورسلطان قزاقستان برگزار شد. در دومین روز این رقابت‌ها هانیه عاشوری در وزن به اضافه ۷۵ کیلوگرم به مدال طلا دست یافت و مریم احمدی نیز در رده هفتم قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در روز نخست این رقابت‌ها فاطمه فتاحی جویباری در وزن ۶۰ کیلوگرم موفق به کسب مدال نقره شد.

همچنین زهرا یزدانی در وزن ۵۵ کیلوگرم به مدال برنز رسید.

سحر غنی زاده در وزن ۷۰ کیلوگرم در جایگاه چهارم این مسابقات ایستاد و هانیه قدرتی پور در وزن ۶۵ کیلوگرم از دور مسابقات حذف شد.

بنابراین تیم ملی ایران با ۹۳ امتیاز قهرمانی این رقابت را از آن خود کرد. قرقیزستان و قزاقستان نیز به ترتیب با ۸۹ و ۶۹ امتیاز در جایگاه دوم و سوم جهان ایستادند.

ستاره اسماعیلی به عنوان مربی ارشد و مونا میرزایی به عنوان سرپرست، ملی‌پوشان را در این مسابقات همراهی می‌کنند.

مونا میرزایی سرپرست تیم ملی کشتی آلیش زنان در گفت‌وگو با ایرنا، این خبر را تایید کرد و اظهار داشت: آلیش‌کاران دومین قهرمانی را برای ایران به ارمغان آوردند و به آنان برای رسیدن به این مقام که برازنده دختران ایران است تبریک می‌گویم.

پیش از این و در سال ۱۳۹۴، تیم ملی کشتی آلیش زنان برای اولین بار به مقام قهرمانی جهان دست یافته بود ولی در آن زمان این رشته تحت نظارت فدراسیون کشتی قرار نداشت.

زهرا یزدانی (۵۵ کیلوگرم)، فاطمه فتاحی (۶۰ کیلوگرم)، هانیه قدرتی پور (۶۵ کیلوگرم)، سحر غنی زاده (۷۰ کیلوگرم)، مریم احمدی (۷۵ کیلوگرم) و هانیه عاشوری (به اضافه ۷۵ کیلوگرم) ترکیب تیم ایران در مسابقات جهانی قزقستان را تشکیل می‌دهند.

لینک کوتاه: asriran.com/002xOp

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کشتی آلیش کشتی زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۶۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب ۳ مدال طلا توسط بانوی وزنه‌بردار کردستانی

مهنا عبداللهی، با کسب سه مدال زرین طلا قهرمان دسته ۵۹ کیلوگرم جوانان کشور شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان و جوانان دختران کشور (انتخابی تیم ملی) با درخشش بانوان کردستانی در روز نخست برگزار شد.

در این پیکارها و در دسته ۵۹ کیلوگرم بخش جوانان، «مهنا عبداللهی» وزنه‌بردار تیم کردستان در جدال با پولاد سرد به مصاف حریفان خود رفت و با ارائه یک نمایش بی‌نظیر موفق به کسب ۳ نشان زرین طلا شد و مقتدرانه بر سکوی قهرمانی ایستاد.

عبداللهی در حرکت یک‌ضرب موفق به مهار وزنه ۶۵ کیلوگرمی شد، در حرکت دوضرب با غلبه بر وزنه ۹۲ کیلوگرمی به برتری خود تداوم بخشید تا در مجموع با ثبت رکورد ۱۵۷ کیلوگرم و با اختلاف ۲۵ کیلوگرم نسبت به نفر دوم، مقتدرانه عنوان نخست و مقام قهرمانی این مسابقات را از آن خود کند و سه مدال زرین طلا را برای تیم کردستان در این رقابت‌ها به ارمغان بیاورد.

کد خبر 751174

دیگر خبرها

  • خراسان رضوی ، قهرمان مسابقات وزنه‌برداری جوانان ایران .
  • یک «طلا» پایان بوکس ایران را خوش کرد/ زنگ خطر برای برخی اوزان
  • دختران کردستان نایب قهرمان رقابت‌های وزنه‌برداری جوانان ایران شدند
  • خراسان رضوی قهرمان مسابقات وزنه‌برداری جوانان ایران
  • کرمان قهرمان مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان ایران
  • کسب ۳ مدال طلا توسط بانوی وزنه‌بردار کردستانی
  • تیم نوجوانان والیبال ساحلی ایران قهرمان آسیا شد
  • تیم ملی والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال ایران قهرمان آسیا شد
  • چهارمین مدال دوره جدید والیبال ایران از جنس طلا
  • تیم والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال ایران قهرمان قاره آسیا شد