Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با بیان اینکه تمام هزینه های تولید فولاد افزایش یافته و نمی‌توان با عدم تغییر قیمت‌ها فعالیت تولیدی کرد، گفت: نمی‌دانیم براساس کدام استدلال وزارت صنعت اقدامی برای تغییر قیمت پایه فولاد انجام نمی‌دهد. ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۸ اقتصادی صنعت و تجارت نظرات - اخبار اقتصادی -

بهادر احرامیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با انتقاد از صحبت‌های اخیر سرقینی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت که اعلام کرده" این وزارتخانه هیچگونه برنامه ای برای تغییر روش تعیین قیمت پایه فولاد و سایر فلزات در دستور کار ندارد و همان فرمول قبلی پا برجاست"، اظهارداشت: با وجود تمام نامه نگاری ها با وزارت صنعت این تصمیم نامناسب اعمال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تمام هزینه های تولید فولاد افزایش یافته و نمی‌توان با عدم تغییر قیمت‌ها فعالیت تولیدی کرد، افزود: هزینه‌های تولید فولاد بسیار بالا است و قیمت گذاری‌ها به هیچ عنوان جوابگوی هزینه هانیست. البته ما مخالف کاهش قیمت‌ها نیستیم اما اگر کالایی کمتر از قیمت تمام خود به فروش رود به طور حتم تولیدکننده  و مصرف کنندگان را با ضرر روبه رو خواهد شد.

این عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد، افزود: قیمت محصولات فولادی باید با محاسبه ارز نیمایی و قیمت جهانی تعیین شود تا در نهایت تولیدکننده امکان فعالیت و توسعه محصولات را داشته باشد. اما متأسفانه هنوز در این رابطه اقدام اجرایی صورت نگرفته است.

وی با اعلام اینکه در صورت عدم تغییر در قیمت پایه فولاد واحدهای تولیدی در ورطه ضرر قرار خواهند گرفت، گفت: امروز واحدهای تولیدی با وجود مشکلات صادراتی مجبور به کاهش ظرفیت هستند. با توجه به این اوضاع نمی‌دانیم براساس کدام استدلال وزارت صنعت اقدامی برای تغییر قیمت پایه فولاد انجام نداده و حتی بر ثبات قیمت های فعلی پافشاری هم دارد.

وزارت صنعت برنامه ای برای تغییر روش تعیین قیمت پایه فولاد ندارد

 انتهای پیام/

R1012125/P/S7,78/CT1 واژه های کاربردی مرتبط صنایع فولادی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صنایع فولادی صنایع فولادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۷۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۳ میلیارد دلاری محدودیت انرژی به صنعت فولاد کشور (اینفوگرافی)

منبع: شرکت مبارکه اصفهان

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نارضایتی تولیدکنندگان در سال جهش تولید با مشارکت مردم
  • خسارت ۳ میلیارد دلاری محدودیت انرژی به صنعت فولاد کشور (اینفوگرافی)
  • فروش لاستیک های تاریخ گذشته به جای لاستیک دولتی؟ | واکنش انجمن صنعت تایر را ببینید
  • راهکارهای رئیس کمیسیون اقتصادی برای تعدیل قیمت خودرو؛از واردات تا کاهش قیمت بهای تمام شده
  • ۷۲ هزار میلیارد تومان از بدهی تولیدکنندگان برق پرداخت شد
  • پازوکی :تولیدکنندگان خواستار افزایش قیمت لوازم خانگی هستند/ واردات لوازم خانگی همچنان ممنوع است
  • لزوم بررسی قیمت گوشی های نوکیا در بازار از سوی وزارت صمت
  • کمبودی در عرضه چای نداریم
  • تغییر نام استقلال و پرسپولیس ربطی به وزارت ورزش ندارد | تمام شد؛‌ شما دیگر هیچ مسئولیتی ندارید
  • قیمت 2 خودرو جدید کرمان موتور اعلام شد (عکس)