Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح ساماندهی باغ‌های قصردشت توسط شورای عالی شهرسازی و معماری ایران درسال ۱۳۷۹ مصوب و به استانداری فارس ابلاغ شده است و با توجه به این طرح مقرر شده از درآمد حاصل از تغییر کاربری و مجوزهای صادره در اراضی گروه پنج باغ‌های شیراز، باغ‌ها و اراضی پهنه‌های گروه یک این شهر تملک عمومی و نگهداری شود.

جهان بین میرزایی، دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تا کنون از عواید صدور مجوز در اراضی باغ‌های گروه پنج، ۲۶۷ هکتار از باغ‌های گروه یک در شیراز تملک شده که از این میزان، ۱۰۰ هکتار باغ به پارک و فضای عمومی تبدیل شده از جمله پارک ۳۲ هکتاری واقع در انتهای بلوار بهشت، پیاده راه و پارک چمران جنوبی به طول ۲ .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ کیلومتر، شروع عملیات عمرانی پیاده راه شهید رمضانی (حدفاصل خیابان همت شمالی و خیابان پزشکان معالی‌آباد) به طول سه کیلومتر و تجهیز و راه‌اندازی چندین باغ بزرگ خانواده در نقاط مختلف محدوده باغ‌های قصردشت است.

رییس اداره حوزه اسحفاظی باغ‌های قصردشت شیراز همچنین بیان کرد: در حال حاضر ۸۵ هکتار از باغ‌های واقع در بلوار شهید کسایی و پشت بیمارستان دنا برای ایجاد فضای سبز عمومی در دستور تملک قرار دارند که مستلزم تامین هزینه‌ای افزون بر ۳۵۰ میلیارد تومان است.

وی اظهار داشت: برای رسیدن به هدف نهایی تملک باغ‌های قصردشت به قیمت روز، نیازمند بودجه‌ای بیش از چهار هزار میلیارد تومان هستیم.

میرزایی، در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برای حفظ و نگهداری از باغ‌های شیراز، اداره حوزه استحفاظی باغ‌ها، عملیات مبارزه با آفات باغی را با همکاری جهاد کشاورزی شهرستان شیراز به صورت سالانه و با هزینه‌ای بیش از یک میلیارد تومان انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: افزون بر این با توجه به شرایط خشکسالی، برای تامین منابع آب باغ‌ها با هزینه شهرداری شیراز ۱۷ حلقه چاه در محدوده باغ‌های شیراز حفر و در اختیار باغداران گذاشته شده است.

میرزایی اضافه کرد: همچنین برای افزایش سرعت آبرسانی و جلوگیری از هدر رفت آب، لوله‌گذاری به طول ۶۰ هزار متر، تبدیل جدول‌های خاکی به سیمانی به طول ۱۲ هزار متر و لایروبی قنات‌ها با هزینه‌ای بیش از ۱۰ میلیارد تومان نیز انجام شده است.

رییس اداره حوزه اسحفاظی باغ‌های قصردشت شیراز در مورد ایجاد رغبت در مالکان باغ‌ها، برای نگهداری از این سرمایه‌های شیراز گفت: با هدف اقتصادی کردن باغ‌ها برای مالکان و ایجاد اشتغال و درآمد پایدار، ضوابط گردشگری در طرح ساماندهی باغ‌های قصردشت پیش‌بینی شده و فعالیت‌هایی مانند، هتل، رستوران، باغ تفریحی، باغ موزه، باغ ورزشی و نمایشگاه هنری برابر ضوابط این طرح، مجاز شمرده می‌شود.

وی بیان داشت: از باغداران و اهالی محلات قصردشت، مهدی‌آباد دهکره، منصورآباد، دینکان و جوادیه درخواست داریم که در حفظ و نگهداری باغ‌ها همکاری لازم را با شهرداری داشته باشند.

باغ‌های مصفای قصردشت که یکی از قدیمی‌ترین محله‌های شیراز است در شمال غربی این شهر واقع شده و شهرت جهانی دارد.

برچسب‌ها باغداری شیراز مدیریت شهری باغستان شهرداری شیراز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: باغداری شیراز مدیریت شهری باغستان شهرداری شیراز باغداری شیراز مدیریت شهری باغستان شهرداری شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۷۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین پیاده‌روی خانوادگی سال جدید شیرازی‌ها

به همت شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز و با هدف ایجاد نشاط و سلامت شهروندی، پیاده روی بزرگ خانوادگی به مناسبت هفته شیراز سحرگاه روز جمعه ۱۴ اردیبهشت در بزرگراه آیت الله حائری شیرازی با حضور جمعی از مسئولان و استقبال پرشور شهروندان شیرازی برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، در این مراسم جوایز ارزنده همچون کمک هزینه خرید خودرو به مبلغ 400 میلیون تومان به یک نفر و بیش از 220 جایزه 50 میلیون ریالی به قید قرعه به شرکت کنندگان در این مراسم اهدا شد.

شهردار شیراز در این مراسم با تسلیت شهادت امام جعفر صادق (ع) و با تشکر از حضور شهروندان در این برنامه پیاده روی خانوادگی گفت: این برنامه با همت شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز به مناسبت هفته شیراز تدارک دیده شده است.

محمد حسن اسدی با تشکر از سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی و اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری، صداوسیمای مرکز فارس، شبکه سه سیما، پلیس راهور، نیروی انتظامی و بسیج در راستای برگزاری این برنامه سلامت محور افزود: از همه مردم ایران دعوت می‌کنم در اردیبهشت بهشتی به شیراز سفر کنند.

وی با اشاره به قهرمانان و مقام‌آوران دیار فارس در رشته‌های مختلف ورزشی عنوان کرد: امروز قدردان همه ورزشکاران، تیم فجر شهید سپاسی و سایر قهرمانان شیرازی هستیم که برای شهر و دیار ما افتخار می‌آفرینند و شورای اسلامی و شهرداری شیراز همواره به حوزه فرهنگ و ورزش در کنار پیشرفت‌های عمرانی توجه ویژه دارند.

شهردار شیراز با اشاره به برگزاری برنامه پیاده روی خانوادگی در بزرگراه آیت الله حائری شیرازی گفت: امروز این برنامه در بزرگراه جدیدالاحداث آیت الله حائری شیرازی که در دهه فجر افتتاح شد، برگزار می‌شود و در این منطقه یک پارک سه هزار هکتاری در حال اجراست که از مسیر دوچرخه سواری به طول بیش از 25 کیلومتر برخوردار است و به ارتفاعات مشرف به شهرک سعدی منتهی می‌شود؛ همچنین در حال حاضر چهار بزرگراه همزمان در شیراز در حال اجراست.

وی با تقدیر از دست اندرکاران و مجریان این برنامه بیان کرد: بخش اول بزرگراه آیت الله حائری شیرازی به طول هشت کیلومتر در دهه فجر به بهره‌برداری رسید و بخش دوم آن که محور شمالی است در ماه‌های آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

اسدی تصریح کرد: شیراز به عنوان شهر توریستی باید زیرساخت‌های خوبی داشته باشد و بر همین اساس پارک آبی شیراز در بزرگراه حسینی الهاشمی در حال احداث است و باغ پرندگان، آکواریوم بزرگ شیراز، شهربازی بزرگ شیراز و تله‌کابین به عنوان این زیرساخت‌های کم نظیر در شهر شیراز ایجاد می‌شوند.

شیراز شناسنامه ایران است

سید ابراهیم حسینی، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این مراسم با تبریک و گرامیداشت روز شیراز گفت: امروز شاهد برگزاری اولین پیاده روی خانوادگی در سال 1403 هستیم که جمعیت بی نظیری در آن شرکت کرده اند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بی همتای کلانشهر شیراز عنوان کرد: شیراز شناسنامه ایران است و باید با تامین زیرساخت‌ها و پیشرفت این کلانشهر در زمینه‌های فرهنگی و ورزشی زمینه رشد هرچه بیشتر آن را فراهم سازیم.

ورزش همگانی در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر است.

عبدارحیم خداجو، مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس نیز با تقدیر از شورا و شهرداری شیراز برای برگزاری این برنامه ورزش خانوادگی گفت: این برنامه به واقع یک کار بزرگ است و باید شاهد برگزاری بیشتر این برنامه‌ها در استان فارس که دارای ظرفیت ورزشی بالایی است، باشیم.

خداجو اضافه کرد: با مشارکت خوب مردم شیراز می‌توانیم شاهد اقدامات خوبی در ورزش همگانی باشیم که منجر به ارتقای سلامت خانواده می‌شود.

وی تصریح کرد: حوزه ورزش همگانی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و نشاط جامعه موثر است.

ضربان شیراز ورزشی می‌تپد

مصطفی کیانی رحیمی، عضو شورای اسلامی شهر شیراز هم در این مراسم با تبریک روز شیراز گفت: امیدوارم شیراز همواره بهتر از دیروز باشد.

وی با گرامیداشت بزرگان حوزه ورزش شیراز ادامه داد: امروز برای سلامتی استاد غلام پیروانی به عنوان پیشکسوت فوتبال دعا می‌کنیم.

این عضو شورای اسلامی شهر در ادامه تصریح کرد: به همت شورا و شهرداری شیراز، ضربان کلانشهر شیراز طی چند سال اخیر ورزشی می‌تپد.

به گزارش تسنیم این برنامه به صورت پخش زنده از شبکه 3 صدا و سیما و شبکه فارس پوشش داده شد و همچنین سرود ملی با حضور مسئولان و مردم حاضر در برنامه با شور و نشاط خوانده شد.

انتهای پیام/424/.

دیگر خبرها

  • ‌۱۷۰ میلیارد ریال، هزینه کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد بر دوش شهرداری گرگان
  • سهم ۱۷.۸ درصدی هزینه‌های جاری در بودجه شهرداری قم
  • سبک زندگی اسلامی عاملی برای پیروزی بر جنگ ترکیبی
  • نخستین پیاده‌روی خانوادگی سال جدید شیرازی‌ها
  • پایانی بر حواشی بودجه شهرداری کرمانشاه در شورای شهر
  • واگذاری سرویس مدارس شیراز به شهرداری
  • شیراز میراث‌دار فرهنگ غنی و شهر انسان‌های معتدل است
  • تکلیف استاندار کردستان به دستگاههای اجرایی برای پرداخت مطالبات شهرداری
  • رفع تصرف و بازگشت ۱۳ هکتار از اراضی شهرداری نهاوند به بیت‌المال
  • ۶۰ هکتار به فضای سبز سنندج اضافه می‌شود