Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-27@12:03:18 GMT

رشد ۱۶ درصدی حجم معاملات در بورس کالا

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۱۷۳۸۷

رشد ۱۶ درصدی حجم معاملات در بورس کالا

پول نیوز - حجم و ارزش معاملات بورس کالای ایران در آخرین ماه پاییز امسال به ترتیب رشد ۱۶ و ۲۶ درصدی ارزش معاملات را تجربه کرد.

به گزارش پول نیوز، در جریان معاملات آذرماه بورس کالای ایران معامله 2 میلیون و 851 هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از 135 هزار میلیارد ریال رقم خورد که نسبت به ماه قبل‌تر رشد 16 درصدی حجم و 26 درصدی ارزش معاملات را تجربه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  بر این اساس تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران در ماه گذشته شاهد معامله افزون بر یک میلیون و 737 هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از 67 هزار و 951 میلیارد ریال در دو بخش داخلی و صادراتی بود. در این تالار بالغ بر 984 هزار و 350 تن انواع قیر، 336 هزار و 387 تن انواع مواد پلیمری و 155 هزار و 902 تن مواد شیمیایی، 6 هزار و 300 تن سلاپس واکس، 603 هزار تن وکیوم باتوم معامله شد.
از دیگر کالاهای معامله شده در این تالار می‌توان به دادوستد 2هزار و 525 تن عایق رطوبتی، 100 تن آرگون، 10هزار و 55 تن روغن پایه، 17 هزار و 190 تن گوگرد و 113 هزار و 700 تن لوب کات اشاره کرد.
تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران نیز طدر آذرماه میزبان معامله یک میلیون و 97 هزار تن انواع کالا به ارزش 66هزار و 829 میلیارد ریال بود.در این تالار یک میلیون و 21 هزار تن انواع فولاد، 23هزار و 895 تن انواع مس، 480تن کنسانتره مولیبدن، 48تن کنسانتره، 29 هزار و 80 تن آلومینیوم، 2 هزارو 400 تن کک، 340 تن شمش روی، 20 هزار تن کنسانتره سنگ آهن و 30 کیلو گرم شمش طلا از سوی مشتریان خریداری شد.
این در حالی است که بازار فرعی بورس کالای ایران هم در آخرین ماه پاییز امسال معامله 19 هزار تن کالا را تجربه کرد

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بورس کالا پول نیوز فرآورده های نفتی شمش طلا سهام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۷۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش معاملات بورس انرژی از ۱۲۱ میلیارد تومان عبور کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری و در راستای برنامه وزارت نیرو برای اصلاح نظام مالی صنعت برق، شرکت‌های توزیع برق سراسر کشور موظف شدند بخشی از انرژی برق مورد نیاز خود را از طریق بورس انرژی تهیه کنند.

بر اساس آخرین آمار و ارقام مرتبط با معاملات شرکت‌های توزیع برق در بورس انرژی، در هفته نخست شروع معاملات برق در این بازار تعداد ۱۷۹ معامله صورت گرفت که ارزش این معاملات ۱,۲۱۱ میلیارد ریال بود. در این هفته که حجم معاملات روزانه برق به یک میلیون و ۱۶۶ هزار و ۲۵۸ مگاوات ساعت رسید، همچنین پایین‌ترین قیمت بازار ۸۵۰ ریال و بالاترین قیمت نیز ۱,۲۰۰ ریال بود.

در معاملات هفته نخست ۳۲ شرکت توزیع برق در معاملات اقدام به خرید برق کردند و در مقابل ۱۰ نیروگاه خصوصی و ۱۸ نیروگاه دولتی نیز اقدام به فروش برق کردند که سهم نیروگاه‌های دولتی ۵۴ درصد و سهم نیروگاه‌های بخش خصوصی نیز ۴۶ درصد بود.

با تزریق ۵۰۰ میلیارد تومان به صورت هفتگی به حساب وکالتی شرکت‌های توزیع، امکان معاملات به صورت مستمر با هدف اصلاح جریان مالی و ایجاد شفافیت قیمتی و کاهش نقش دولت در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 6089877 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت؛ رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل بورس
  • شاخص بورس هزار واحد رشد کرد
  • رشد هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • ارزش معاملات بورس انرژی از ۱۲۱ میلیارد تومان عبور کرد
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • بررسی معاملات بورس کالا
  • رشد بیش‌از ۸ هزار واحدی صبح گاهی بورس
  • معامله ۴.۸ میلیون تن سیمان در بورس کالا در نخستین ماه امسال
  • معامله ۳۶ همت انواع کالا و محصول در بورس کالا