Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@14:37:47 GMT

بیماران تنفسی در خانه بمانند

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۱۷۴۴۴

بیماران تنفسی در خانه بمانند

خبرگزاری آریا - نقدینه- مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: به دلیل آلودگی هوا توصیه می‌شود خودداری از تردد غیرضروری در سطح شهر به‌ویژه برای کودکان، افراد مسن و بیماران تنفسی و قلبی و مدیریت نوع سوخت واحدهای صنعتی در کلان شهرها، در دستور کار باشد.
به گزارش پایگاه خبری نقدینه، صادق ضیائیان در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور، اظهار داشت: در سه روز آینده در اغلب مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم است و به همین دلیل در شهرهای پرجمعیت و صنعتی، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی ادامه دارد و شاهد آلودگی هوا هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به کاهش کیفیت هوا تا حد ناسالم برای همه گروه‌های سنی، گفت: توصیه می‌شود اتخاذ تمهیدات لازم برای کاهش تردد‌های شهری‌، ‌خودداری از تردد غیرضروری در سطح شهر به‌ویژه برای کودکان، افراد مسن و بیماران تنفسی و قلبی و مدیریت نوع سوخت واحدهای صنعتی در سطح و حومه کلان شهرها در دستور کار باشد.
وی ادامه داد: در سه روز آینده در نیمه غربی سواحل خزر و همچنین استان اردبیل افزایش دما بین 4 تا 6 درجه همراه با وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.
مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از اواخر وقت روز چهارشنبه سامانه بارشی از شمال‌غرب و غرب وارد کشور می‌شود و سبب بارش باران در این مناطق خواهد شد.
ضیائیان اظهار کرد: روز جمعه با تداوم فعالیت این سامانه بارشی در نوار غربی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز بارش پراکنده داریم و روز شنبه از شدت بارش‌ها در نوار غربی کشور کاسته می‌شود.
مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز شنبه بارش پراکنده در زاگرس مرکزی، دامنه جنوبی البرز مرکزی و شرقی و بخش‌هایی از مرکز کشور خواهیم داشت ضمن اینکه با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر در سواحل شمالی کشور بارش باران و کاهش دما خواهیم داشت؛ در ارتفاعات مناطقی که ذکر شد بارش ‌به صورت برف خواهد بود.
وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا صاف و غبارآلود خواهد بود و این شرایط روز چهارشنبه ادامه دارد و روزهای پنج‌شنبه و جمعه شاهد بارش پراکنده ضعیف و گاهی وزش باد در استان تهران خواهیم بود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 14 و 3 درجه خواهد بود.
ضیائیان در گفت‌وگو با فارس گفت: فردا بندرعباس با بیشینه دمای 28 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 9 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.
مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: فردا در 18 استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۷۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار سطح نارنجی شماره دو در اردبیل

مجید کوهی در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به پدیده های هواشناسی اردبیل در روزهای آینده اظهار کرد: با فعالیت سامانه های بارشی در اردبیل از عصر جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه شاهد بارش های متعدد در اردبیل خواهیم بود.

وی زمان پایان این پدیده هواشناسی را اواخر شنبه ۱۵ اردیبهشت اعلام و خاطرنشان کرد: مخاطره های طبیعی برای این سامانه بارشی پیش بینی شده که وزش تندبادهای موقتی، بارش متناوب باران گاهی به صورت رگبار باران توام با رعدوبرق، رخداد تگرگ به ویژه در مناطق کوهستانی و دامنه کوه ها و بارش برف در ارتفاعات بویژه در ارتفاعات سبلان پیش بینی مش ود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل منطقه اثر این پدیده جوی را تمامی مناطق استان اردبیل اعلام کرد و گفت: آبگرفتگی معابر عمومی و روان آب درون شهری، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی، برخورد صاعقه در دامنه کوه ها، لغزندگی جاده های مواصلاتی و اختلال در عملیات پروازی پیش بینی می شود.

کوهی با توصیه به شهروندان برای توجه به هشدارهای هواشناسی بیان کرد: شهروندان باید با اجتناب از اطراق و تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها از وقوع رخدادهای تلخ جلوگیری کنند.

وی از اطلاع رسانی به عشایر به منظور جلوگیری از چرای احشام در دامنه کوه و عدم تردد در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع خبر داد و بیان کرد: توجه به توصیه های کارشناسان جهاد کشاورزی برای پیشگیری از خسارت، انجام تمهیدات لازم در ارگان های امدادی و گردشگری و توصیه به انجام تمهیدات لازم در راستای آگاهسازی گردشگران، احتیاط در انجام پروژه های عمرانی و ساختمانی و اجتناب از صعود به ارتفاعات ضروری است.

کد خبر 6094064

دیگر خبرها

  • هشدار هواشناسی درباره بارش رگباری باران/ نیرو‌های عملیاتی هلال احمر به حالت آماده‌باش درآمدند
  • صدور هشدار زرد هواشناسی در خراسان شمالی
  • صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان
  • صدور هشدار سطح نارنجی شماره دو در اردبیل
  • پیش بینی بارندگی در مناطقی از غرب و مرکز کشور
  • صدور هشدار جدی به رنگ نارنجی برای ۵ استان کشور
  • هشدار هواشناسی به این ۵ استان جدی است
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای ۵ استان/ تهران آخر هفته بارانی می‌شود
  • بارش شدید باران در ایلام آغاز شد
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای چند استان