Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحریک پذیری یا پاسخ دادن بدون اندیشیدن به عواقب یک عمل، به مصرف بیش از حد مواد غذایی، پرخوری، افزایش وزن و چاقی، همراه با چندین اختلال روانپزشکی از جمله اعتیاد به مواد مخدر و قمار بیش از حد مرتبط بوده است.

تیمی از محققان عضو هیئت علمی دانشگاه جورجیا، به تازگی مدار خاصی را در مغز شناسایی کرده‌اند که باعث تحریک مواد غذایی می‌شود، این احتمال وجود دارد که دانشمندان بتوانند روزی روش‌های درمانی برای رفع پرخوری ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امیلی نوبل، استادیار دانشکده خانواده معتقد است یک فیزیولوژی اساسی در مغز وجود دارد که توانایی افراد را برای مقاومت در برابر غذا را افزایش دهد.

محققان با آزمایش این فیزیولوژی روی سلول‌های مغزی نوعی فرستنده را در هیپوتالاموس به نام هورمون تمرکز ملانین (MCH) تولید می‌کنند. تحقیقات قبلی نشان داده است که افزایش سطح MCH در مغز می‌تواند باعث افزایش مصرف مواد غذایی شود، این مطالعه نشان می‌دهد MCH هم در رفتار‌های محرکی نقش دارد.

در این روش، محققان سلول‌های مغز را که MCH تولید می‌کنند فعال کردند، سپس موش‌ها را به فشار دادن اهرمی برای دریافت یک گلوله شیرین، پرچرب، پر قند، آموزش دادند. با این حال، موش مجبور شد ۲۰ ثانیه بین فشار‌های اهرمی صبر کند. اگر موش خیلی زود اهرم را فشار می‌داد، باید ۲۰ ثانیه دیگر صبر کرد.


محققان سپس از تکنیک‌های پیشرفته‌ای برای فعال کردن یک مسیر عصبی خاص MCH از هیپوتالاموس به هیپوکامپ، از بخش درگیر مغز با یادگیری و عملکرد حافظه استفاده کردند.

فعال کردن این مسیر خاص سلول‌های عصبی MCH باعث افزایش رفتار تحریک آمیز بدون تأثیر غذا خوردن طبیعی برای نیاز به کالری یا انگیزه مصرف مواد غذایی خوشمزه شد. با علم به وجود مداری که به طور انتخابی روی تکثیر پذیری مواد غذایی تأثیر می‌گذارد، این احتمال را فراهم می‌کند که بتوان برای پرخوری راهی ایجاد کرد که به افراد کمک کند تا بدون کاهش اشتهای طبیعی یا کم کردن غذا‌های معمولی، رژیم خود را حفظ کنند.


منبع: پارسینه

کلیدواژه: پرخوری عصبی کنترل پرخوری کاهش اشتها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۷۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرز تهیه بستنی در خانه + ویدئو | فوت و فن درست کردن بستنی ساده بدون ثعلب و دستگاه | فقط ۱۰ دقیقه وقتتان را می‌گیرد

دریافت 45 MB

به گزارش همشهری آنلاین، درست کردن بستنی کار چندان سختی نیست و می توان آن را بدون هیچ دستگاه خاصی در منزل تهیه کرد، لذا فقط کافیست کمی حوصله به خرج دهید عجله را از سیاست خود حذف کنید تا بتوانید یک بستنی خوشمزه با انواع طعم های مختلف درست کنید.

طرز تهیه بستنی وانیلی خانگی بسیار ساده است. کافی است تمام مواد را باهم در یک ظرف بریزید، بجوشانید، هم بزنید و در فریزر بگذارید. آماده‌سازی آن کمتر از ۱۰ دقیقه وقت می‌خواهد. آماده‌سازی کلی آن هم حدودا نصف روز طول می‌کشد؛ یعنی اگر صبح دست‌به‌کار شوید، برای شب بستنی شما کاملا آماده است.

این دستور با این مواد اولیه در هر دستگاه بستنی‌سازی به‌خوبی نتیجه می‌دهد. حتی با روش‌های دیگر تهیه‌ بستنی خانگی هم می‌توانید آن را امتحان کنید و فقط مخصوص دستگاه بستنی‌ساز نیست. این مقدار مواد برای ۶ نفر مناسب است.

طرز تهیه بستنی خانگی | با ۴ روش ساده بستنی وانیلی درست کنید مواد لازم برای ۶ نفر

شکر سه‌چهارم فنجان؛
خامه یک و سه‌چهارم فنجان؛
عصاره وانیل یک قاشق غذاخوری؛
شیر کامل یک و یک‌چهارم فنجان؛
نمک دریا یک‌هشتم قاشق چای‌خوری؛
طعم‌دهنده‌های اختیاری (کوکی یا براونی خردشده ۲ فنجان).

طرز تهیه بستنی ساده در خانه

یک فنجان خامه را داخل ماهیتابه بریزید و شکر و نمک را به آن اضافه کنید. عصاره‌ وانیل یا دانه‌ وانیل را داخل این مخلوط بریزید.

ظرف را روی شعله‌ ملایم قرار دهید تا زمانی که شکر کاملا داخل خامه حل شود. ظرف را از روی حرارت بردارید و بقیه‌ خامه را به آن اضافه کنید. شیر را هم در این مرحله به مخلوط سایر مواد اضافه کنید، خوب هم بزنید و داخل یخچال بگذارید.

در این مرحله، مواد را از یخچال بیرون بیاورید و یک بار دیگر به‌خوبی هم بزنید. سپس، مواد را داخل دستگاه بستنی‌ساز بریزید. در این مرحله، باید ادامه کار را بر اساس دستورالعمل دستگاه بستنی‌ساز انجام دهید.

بعد از اتمام کار با بستنی‌ساز، بستنی را داخل ظرفی بریزید که هوا نکشد. سپس، در فریزر بگذارید تا برای سروکردن آماده شود.

نکته: می‌توانید از مرحله‌ حل‌کردن شکر در خامه روی حرارت صرف‌نظر کنید و همان ابتدا تمام مواد را باهم مخلوط کنید و بعد در دستگاه بستنی‌ساز بریزید.

بستنی وانیلی بدون ثعلب

تهیه بستنی خانگی با ثعلب همیشه راحت‌تر از بدون ثعلب است. اما اگر نمی‌خواهید از این ماده استفاده کنید، هنوز هم می‌توانید بستنی وانیلی لذیذ و کشدار را در خانه آماده کنید.

مواد اولیه

خامه
زرده تخم‌مرغ
شیر
شکر
نمک
وانیل تازه (لوبیای وانیل)
وانیل مایع

طرز تهیه بستنی وانیلی بدون ثعلب

۱- شکر، شیر و نمک را در ظرفی روی شعله حرارت قرار دهید و وقتی به جوش آمد، از روی حرارت بردارید.
۲- دانه‌های وانیل را از غلاف جدا کرده و به ظرف اضافه کنید. یک ساعت زمان دهید تا عطر وانیل پخش شود. بار دیگر ظرف را روی حرارت بگذارید.
۳- یک کاسه بزرگ بردارید و چند قالب یخ در آن بریزید.
۴- در یک کاسه کوچک‌تر مقداری خامه بریزید، آن را روی کاسه یخ‌ها بگذارید و با همزن دستی شروع کنید به هم زدن.
۵- در ظرفی دیگر زرده تخم‌مرغ را هم بزنید؛ آن را به مخلوط شیر داغ اضافه کنید و بار دیگر روی حرارت بگذارید. زمانی که غلظت مخلوط شبیه به کاسترد شد، حرارت را خاموش کنید.
۶- کاسترد را از صافی رد کنید و در ظرف خامه بریزید. مایه وانیل را هم اضافه کنید.
۷- بعد از یک شب تا صبح استراحت در فریزر، روز بعد بستنی را از فریزر درآورید و با چنگال خوب هم بزنید.
8- این عمل را ۷ الی ۹ بار و هر بار با فاصله زمانی ۲۰ دقیقه تکرار کنید.

کد خبر 848322 برچسب‌ها خبر مهم آشپزی - دستور پخت بستنی و فالوده

دیگر خبرها

  • افزایش نرخ تورم و قیمت مواد غذایی در اسپانیا
  • تاثیر ورزش شدید بر سرطان
  • عرضه دو لاستیک نانویی ویژه مسابقات دوچرخه‌سواری
  • طرز تهیه بستنی در خانه + ویدئو | فوت و فن درست کردن بستنی ساده بدون ثعلب و دستگاه | فقط ۱۰ دقیقه وقتتان را می‌گیرد
  • هوش مصنوعی ادوبی ویدیو‌های تار را ۸ برابر واضح‌تر می‌کند
  • عوارض پرخوری قبل خواب و بیماری های آن
  • طرز تهیه پاستای اسفناج و خامه ساده و خوشمزه
  • قند پنهان در کدام یک از مواد غذایی وجود دارد؟
  • منیزیم را چه زمانی از روز مصرف کنیم؟
  • 17 درمان سریع خانگی التهاب معده