Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-29@12:29:00 GMT

تولید ۳۱.۵ میلیون تن سنگ آهن

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۱۸۰۰۵

تولید ۳۱.۵ میلیون تن سنگ آهن

خبرگزاری میزان- تولیدکنندگان بزرگ سنگ آهن کشور از ابتدای فروردین تا پایان آبان، ۳۱ میلیون و ۵۴۸ هزار و ۸۲۹ تن کنسانتره سنگ آهن تولید کردند. تاریخ انتشار: 17:06 - 02 دی 1398 - کد خبر: ۵۷۹۶۸۵

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان به نقل از ایمیدرو، تولیدکنندگان بزرگ سنگ آهن کشور از ابتدای فروردین تا پایان آبان، ۳۱ میلیون و ۵۴۸ هزار و ۸۲۹ تن کنسانتره سنگ آهن تولید کردند که در مقایسه با میزان تولید مدت مشابه سال گذشته (۳۰ میلیون و ۴۵۱ هزار و ۱۴۱ تن)، حاکی از رشد حدود ۴ درصدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این میزان، شرکت‌های «گل گهر» ۱۰ میلیون و ۷۳۴ هزار و ۱۲۹ تن، «چادرملو» ۶ میلیون و ۴۵۶ هزار و ۹۳۹ تن، «سنگ آهن مرکزی» ۳ میلیون و ۳۰۷ هزار و ۷۷۵ تن، «توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه» ۳ میلیون و ۴۹۹ هزار و ۸۱۰ تن، «گهر زمین» ۲ میلیون و ۹۹۵ هزار و ۷۵۶ تن، «اپال پارسیان سنگان» ۲ میلیون و ۲ هزار و ۲۶ تن، «صنعتی و معدنی توسعه ملی» یک میلیون و ۵۲۸ هزار و ۷۵۹ تن، «صبا نور» ۶۹۳ هزار و ۱۲ تن و «جلال آباد» ۳۳۰ هزار و ۶۲۳ تن کنسانتره سنگ آهن تولید کردند.

تولید بیش از ۳ میلیون تن دانه بندی

بنا بر این گزارش، ۵ شرکت بزرگ معدنی طی ۸ ماهه سال ۹۸ حدود ۳ میلیون و ۳۵ هزار و ۷۲۴ تن سنگ آهن دانه بندی تولید کردند. این رقم نسبت به برنامه (۴ میلیون و ۹۴۴ هزار و ۷۵۷ تن)، ۳۹ درصد کاهش نشان می‌دهد.

از این میزان، شرکت‌های صبانور «یک میلیون و ۵۰۴ هزار و ۹۴۲ تن»، سنگ آهن مرکزی «۳۸۵ هزار و ۵۵ هزار تن»، فلات مرکزی «۵۸۴ هزار و ۲۴۹ تن»، چادرملو ۳۱۴ هزار تن و «۲۴۷ هزار و ۴۷۷ تن» سنگ آهن سنگان، تولید کردند.

تولید بیش از ۱۸ میلیون تن گندله

۶ شرکت بزرگ گندله ساز (چادرملو، گل گهر، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، اُپال پارسیان سنگان، صنایع معدنی فولاد سنگان و صبانور) از ابتدای فروردین تا پایان آبان ۹۸، حدود ۱۸ میلیون و ۸۶ هزار و ۵۹۹ تن گندله سنگ آهن تولید کردند که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال ۹۷ (۱۸ میلیون و ۲۸ هزار و ۵۱۳ تن)، ۳۲ صدم درصد افزایش نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: رشد تولید ۲۷ محصول صنعتی و معدنی در ۷ ماهه امسال


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آهن وزارت صنعت صنعت فولاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۸۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید

محسن رشید فرخی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار سال گذشته یک میلیون و ۳۰۰ هزارتن خرما تولید شد که ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزارتن از این میزان به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار به بازارهای هدف صادر شد.

او متوسط تولید سالانه خرما در کشور را یک میلیون و ۳۰۰ تا یک میلیون و ۴۰۰ هزارتن اعلام کرد و افزود: پتانسیل تولید یک میلیون و ۵۰۰ تا یک میلیون و ۶۰۰ هزارتن خرما هم در کشور وجود دارد، اما به دلیل کشاورزی خرده مالکی و سنتی در باغات قدیمی، میزان فعلی تولید هم مطلوب است.

رشید فرخی ادامه داد: با افزایش بهره وری در واحد سطح می توان ارزآوری و درآمد کشاورزان را ارتقا داد، اما به هیچ عنوان به دنبال افزایش سطح زیرکشت باغات نیستیم چراکه با توسعه باغات این احتمال وجود دارد که داستان پسته و خشکیدگی برخی باغات برای نخیلات تکرار شود.

رئیس انجمن ملی خرما با بیان اینکه دومین تولیدکننده خرما در دنیا هستیم، گفت:  بنابر آمار در بحث صادرات رتبه چهارم و پنجم در دنیا را دارا هستیم که براین اساس با اعمال سیاست های حمایتی و سیاست گذاری های مناسب مبنی بر اجتناب از اتخاذ تصمیمات خلق الساعه و مدیریت های جزیره ای ظرف مدت زمان ۵ سال می توان میزان ارزآوری را با افزایش ۲ برابری به ۸۰۰ میلیون دلار رساند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • ذوب آهن اصفهان در دوره جدید موفقیت های معدنی خوبی کسب کرد
  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود
  • شرکت‌های دانش‌بنیان صنایع معدنی گرد هم می‌آیند
  • صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید
  • تحقق ۱۰۳ درصدی تولید در پتروشیمی ایلام
  • به نتیجه رسیدن حداقل ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی در کرمانشاه
  • برگ درخت انگور سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی
  • سرمایه‌گذاری صنعتی ۱۰ هزار میلیارد تومانی در کرمانشاه با تسهیلات سفر رئیس جمهور
  • بهره برداری ساختمان شرکت فولاد در سایت سنگان + عکس
  • رشد ۵۰ درصدی گردشگری در بخش «کَن»