Web Analytics Made Easy - Statcounter

صدیقه میرزایی روز دوشنبه در نشست خبری با محوریت ترویج و آموزش کشاورزی افزود: این طرح با توجه به ارتقای مهارت‌های شغلی زنان کشاورز با رویکرد آموزش و ترویج تولید و مصرف محصول کشاورزی استاندارد و با محوریت اجرایی کردن دستورالعمل حد مجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی اجرا می‌شود.

وی هدف کلی اجرای طرح تولید محصول سالم را فراهم کردن زمینه ایجاد و توسعه کسب و کار برای خانوارهای روستایی و عشایری ذکر کرد و گفت: جامعه هدف این طرح اعضای صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی، تسهیل‌گران و زنان کارآفرین هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: دوره‌های آموزشی با موضوع مدیریت مزرعه، تغذیه گیاهی، مبارزه با آفات و بیماری‌های محصولات کشاورزی برای مخاطبان طرح در دستور کار ترویج و آموزش کشاورزی است.

میرزایی با اشاره به آغاز فعالیت صندوق‌های خرد زنان روستایی در خراسان جنوبی از سال ۸۴ تصریح کرد: در حال حاضر ۲۱۸ صندوق خرد با عضویت بیش از هشت هزار زن روستایی در استان فعال است.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: با اجرای طرح نظام نوین ترویج و پهنه‌بندی عرصه‌های کشاورزی و تعیین مروجین برای هر پهنه، از ۲ سال قبل تاکنون ضریب نفوذ دانش و فناوری در واحدهای تولیدی کشاورزی به طور چشمگیری افزایش یافته است.

شراره شیبانی افزود: اجرای طرح نظام نوین ترویج و پهنه‌بندی عرصه‌های کشاورزی نقش بسزایی در توسعه بخش کشاورزی داشته است.

وی با بیان اینکه هر مروج ۳۰ روستای استان را زیرپوشش قرار می‌دهد گفت: مروجین مسئولیت تهیه آمار و اطلاعات پهنه، شناسایی مشکلات کشاورزان و ارجاع بخش‌های تحقیقاتی و اشاعه نتایج حاصل از تحقیقات و یافته‌های علمی را بر عهده دارند.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: مروجین با برنامه ریزی منطبق بر نیازها می‌توانند زمینه انتقال دانش، اطلاع رسانی، مشاوره، آموزش و توانمندسازی بهره‌برداران را فراهم سازند و در نتیجه موجب افزایش تولید، کاهش هزینه‌ها، تولید محصول با کیفیت و استفاده صحیح‌تر از تکنولوژی شوند.

وی تصریح کرد: مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی به عنوان متولی توانمندسازی و آموزش بهره‌برداران به منظور دستیابی به کشاورزی پایدار در حال خدمت رسانی به جامعه روستایی و عشایری است.

شیبانی افزود: بر همین اساس در حوزه توانمندسازی بهره‌برداران و ایجاد بستر مناسب برای خدمت رسانی به تمامی ذینفعان همواره سعی کرده است در توسعه بخش کشاورزی نقش موثری را ایفا کند.

وی گفت: سه موافقت‌نامه استانی ترویج فعالیت‌های جنبی، آموزش زنان روستایی و توسعه مشاغل خانگی و تجهیز و نوسازی مراکز جهاد کشاورزی در این مدیریت لحاظ شده است.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، توانمندسازی اشتغال محور زنان و جوانان روستایی و عشایری را از جمله راهبردهای این مدیریت دانست و گفت: همچنین افزایش ضریب نفوذ دانش و مهارت در واحدهای بهره‌برداری، استقرار مدیریت دانش، ساماندهی مراکز جهاد کشاورزی و شبکه عاملین و آموزش و توانمندسازی سرمایه نیروی انسانی بخش کشاورزی از دیگر اهداف است.

وی با اشاره به آموزش‌های ارائه شده در بخش کشاورزی استان اظهار داشت: براساس نیازسنجی انجام شده ۱۳ درصد آموزش‌ها در بخش زراعت، ۱۲ درصد حوزه دام و طیور، پنج درصد شیلات، ۲۵  درصد باغبانی، ۱۲ درصد آب و خاک، پنج درصد منابع طبیعی، ۶ درصد دامپزشکی، ۹ درصد حفظ نباتات، هفت درصد صنایع تبدیلی و تشکل‌ها و امور عشایری هر کدام سه درصد بوده است.

شیبانی تعهد آموزشی استان در سال جاری را روزانه ۳۱ هزار و ۷۳ نفر اعلام کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۱ هزار و ۷۱۵ نفر روز آموزش در استان ارایه شده که ۶۴۸ نفر روز به صورت ویدئو کنفرانس بوده است.

وی در ارتباط با میزان اعتبار مدیریت ترویج جهاد کشاورزی استان اظهار داشت: براساس سه موافقت نامه مذکور ۲ میلیارد و ۵۹۱ میلیون تومان اعتبار مصوب است که تاکنون ۴۰ درصد تخصیص یافته است.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از وجود ۱۱ سایت الگویی در استان خبر داد و گفت: هشت سایت الگویی مربوط به محصولات باغبانی از قبیل پسته، زرشک، زعفران، عناب و زیتون و سه سایت مربوط به محصولات زراعی گندم و جو است.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 اشتغال خراسان جنوبی دوره های آموزشی زنان کسب و کار قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۸۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه سیب زمینی ایرانشهر به بازار مصرف


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، فیاضی مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: متوسط برداشت سیب زمینی در هر هکتار از زمین‌های کشاورزی ایرانشهر ۴۰ تن است و پیش بینی می‌شود از سطح زیر کشت بیش از ۲ هزار تن محصول برداشت شود.
وی افزود: کاشت سیب زمینی در ایرانشهر در دیماه آغاز و کار برداشت این محصول نیز اردیبهشت انجام می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر تصریح کرد: سانته و آریندا ارقام سیب زمینی کشت شده در اراضی کشاورزی شهرستان ایرانشهر است.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • صادرات سیب لرستان به روسیه، ترکمنستان و حاشیۀ خلیج فارس
  • نصب ۱۰ ایستگاه هوشمند آب و هواشناسی در شهرستان زرند
  • بیش از چهار هزار پروژه تحقیقاتی در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی انجام شد
  • چهار هزار و ۷۰۰ پروژه تحقیقاتی در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی انجام شد
  • عرضه سیب زمینی ایرانشهر به بازار مصرف
  • کارهای زیربنایی برای نگهداری استاندارد محصولات کشاورزی در مازندران اجرا شود
  • نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد
  • امحاء مزارع آلوده به فاضلاب خام در شرق شیراز
  • تولید گوشت مرغ در چهارمحال و بختیاری ۳۰ درصد رشد کرد