Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، امیر حاتمی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در دیدار با ابراهیم محمد الدیلمی سفیر جدید یمن با اشاره به روابط تاریخی دو کشور، اظهار داشت: این روابط از دوران قبل از اسلام آغاز شده و پس از آن نیز با توجه به اشتراکات دینی ادامه یافته است.

امیر حاتمی با بیان اینکه مبارزه ملت یمن با مزدوران و گروه های تکفیری القاعده و داعش و حامیان منطقه‌ای آن قابل تقدیر است، گفت: به طور قطع، مقاومت و ایستادگی مردم یمن ایده ها و تصورات حاکمان ریاض را که به تسلیحات پیشرفته خود متکی بودند، باطل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر دفاع با تأکید بر اینکه  مسئله یمن راه حل نظامی ندارد، تصریح کرد: مشکل یمن با رایزنی و گفتگو بین همه طرف های سیاسی در این کشور حل خواهد شد. یمن متعلق به همه یمنی ها است و گفت و گوی یمنی – یمنی در فضایی آرام و با مشارکت همه احزاب، گروه ها و جریانات سیاسی- اجتماعی راه حل عملی مشکلات پیچیده در این کشور است.

وی با اشاره به پیشرفت هایی که نیروهای مسلح یمن با اتکا به متخصصین و کارشناسان بومی در حوزه تسلیحاتی داشته‌اند، افزود: این دستاوردها دنیا را به تعجب واداشته و در واقع یمنی‌ها راهی را رفته اند که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در هشت سال دفاع مقدس طی کردند و ضمن حفظ برتری در جنگ از تامین تجهیزات مورد نیاز به روش های بومی هم غفلت نکردند و امروز به این حد از پیشرفت دست یافته اند.

حاتمی در همین زمینه، افزود: امروز یمن به میزانی از توانمندی نظامی رسیده که بتواند به عمق جبهه دشمن نفوذ کند، استحکامات دشمن را در فاصله بیش از ۱۰۰۰ کیلومتری هدف قرار دهد، ایجاد بازدارندگی کند و معادلات سیاسی امنیتی نظامی در منطقه را برهم بزند.

وزیردفاع در پایان با آروزی موفقیت و سربلندی برای ملت یمن تأکید کرد: مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، دولت و ملت ایران همواره از آرمان های ملت یمن حمایت کرده و از هیچ گونه تلاشی برای کمک به مردم یمن دریغ نخواهد کرد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۸۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش مسکو به اظهارات بورل درباره پایان جنگ اوکراین

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به اظهارات دیپلمات ارشد اروپایی گفت تنها راه برقراری صلح در اوکراین، توقف حمایت‌های تسلیحاتی غرب است.

به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت هر فرمول صلحی در مناقشه اوکراین به قطع حمایت‌های تسلیحاتی غرب از کی‌یف ختم می‌شود.

این سخنگو به اظهارات «جوزپ بورل» مسؤول روابط خارجه اتحادیه اروپا واکنش نشان داد که گفته بود بدون حمایت‌های تسلیحاتی غرب، اوکراین ظرف مدت ۲ هفته تسلیم خواهد شد.

زاخارووا در واکنش به این گفته بورل در کانال تلگرامی خود نوشت: «یک اعتراف عالی! تمام بحث «فرمول صلح» هم همین است: پایان محموله‌های تسلیحاتی غرب برای دولت اوکراین.»

بورل پیش‌تر گفته بود: «می‌دانم چطور جنگ اوکراین را تمام کنم. من می‌توانم این جنگ را در چند هفته تنها با قطع کمک‌ها به پایان برسانم. اگر کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین را قطع کنم، این کشور نمی‌تواند مقاومت کند. آنها تسلیم می‌شوند و جنگ به پایان می‌رسد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گانتس: تا این لحظه پاسخ رسمی درباره توافق تبادل دریافت نکرده‌ایم
  • پیشرفت‌ چشمگیر در روند مذاکرات مربوط به آتش بس در غزه
  • ضرورت انتقال دانشجوی بورسیه‌ای به کشور‌های جهان برای پیشرفت علمی ایران/ سیاست‌های علمی، ۲۵ ساله تدوین شوند نه ۸ ساله
  • واکنش مسکو به اظهارات بورل درباره پایان جنگ اوکراین
  • دانشجویان دنیا به دفاع از مردم فلسطین قیام کردند
  • دولت عزم خود را برای بازدارندگی در عرصه اقتصادی جزم‌ کند
  • گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی سپاه در حرم بانوی کرامت
  • فیلم های پایان هفته تلویزیون از نگاهی دیگر
  • ایران جزء ۱۰ کشور اول دنیا در درمان بیماری‌های اورولوژی
  • رسالت معلمی دفاع از حق است