Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - درس‌گفتار «زیبایی‌شناسی تطبیقی هنرها» در مدرسه‌ی عالی علوم انسانی توسط «حسام‌الدین سراج» خواننده‌ی موسیقی سنتی ایران، برگزار می‌شود.
در این درس‌گفتار که روزهای چهارم و پنجم دی ماه (چهارشنبه و پنج شنبه) برگزار می‌شود، شرح نسبت موسیقی و معماری و نسبت‌هایی واحد در دو بستر زمان و مکان مطرح بررسی می‌شود و پس از طرح مبانی زیبایی در هنر و چگونگی بازتاب آن در هندسه و ریاضی و نسبت‌ها و اعداد، وجوهی از نسبت میان هنر موسیقی و هنر معماری مطرح می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپس در مطالعه‌ای تطبیقی، برخی از آثار مهم معماری و موسیقی نشان داده می‌شود. این کلاس گامی در مسیر شناخت رمز و رازهای اصالت و وجوه ماندگار زیبایی در هنرهای اصیل ایرانی است.
حسام‌الدین سراج خواننده، نوازنده‌ و سرپرست گروه ایرانی «بیدل» است. بوی بهشت، شهر آشنایی، رویای وصل و نرگس مست، از آلبوم‌های برجسته‌ی اوست اما موسیقی تنها وجه برجسته‌ی حسام‌الدین سراج نیست. دکتر سراج کارشناسی ارشد معماری و دکترای پژوهش هنر دارد و استادیار گروه موسیقی پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۸۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مظفری در جایگاه پنجم رقابت ماده ۸۰۰ متر قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون دوومیدانی، در جریان برگزاری رقابت‌های دوومیدانی جوانان قهرمانی آسیا که به میزبانی شهر دبی در کشور امارات در حال برگزاری است،و در دور دور نهایی رقابت ماده محمد حسام مظفری نماینده کشورمان با ثبت حد نصاب ۱:۵۲.۴۰دقیقه در جایگاه پنجم این مسابقات ایستاد و به کار خود در این رویداد قاره‌ای پایان داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات دوومیدانی جوانان قهرمانی آسیا طی روزهای ۵ الی ۸ اردیبهشت و با حضور ۴۳ کشور از قاره کهن به میزبانی شهر دبی برگزار می‌شود.

نازنین فاطمه عیدیان، ملیکا نوروزی، الناز موسایی، مانا حسینی، سجاد آقایی، مهدی هفت چشمه، محمد حسام مظفری، سجاد آقایی نمایندگان دوومیدانی ایران در این مسابقات هستند.

کد خبر 6090383

دیگر خبرها

  • سهم «اوج» و «سراج» در لایحه بودجه ۱۴۰۳ چقدر است؟
  • عکس| تغییر چهره باورنکردنی حسام نواب صفوی
  • تبدیل افکار خاموش ذهن به گفتار| ابزاری که اندیشه را واژه می‌کند!
  • ۶۵ نفر در آزمون استخدامی طرح شهید زین الدین مرکزی جذب می شوند
  • مظفری در جایگاه پنجم رقابت ماده ۸۰۰ متر قرار گرفت
  • زین الدین زیدان و وینیسیوس جونیور، تماشاگران ویژه بازی رافائل نادال در تنیس اوپن مادرید + عکس
  • ملایر میزبان نخستین جشنواره موسیقی تاک
  • چرا پنج کنسرت در تهران لغو شد؟
  • سفر مدیرکل دفتر موسیقی برای تعیین تکلیف کنسرت‌های موسیقی
  • آیین نقاره زنی در اردبیل احیا می‌شود