Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-06@00:07:07 GMT

جابجایی مرزهای وقاحت با ساخت کنیسه در دل مصلی!

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۱۹۰۰۳

جابجایی مرزهای وقاحت با ساخت کنیسه در دل مصلی!

مدیر مسجدالاقصی اعلام کرد، رژیم صهیونیستی به مصلای باب الرحمه طمع دارد و گروه‌های افراطی این رژیم دنبال تبدیل مصلای مذکور به کنیسه هستند.

به گزارش مشرق، مصلای «باب الرحمه» در بخش شرقی مسجدالاقصی به میدانی برای نزاع تقریبا هر روزه میان فلسطینی‌ها و شهرک‌نشینان صهیونیست و پلیس این رژیم تبدیل شده است.

رژیم صهیونیستی ۱۶ سال این مصلا را بسته بود و پس از آنکه در فوریه گذشته اداره اوقاف اسلامی قدس (وابسته به وزارت اوقاف و مقدسات اسلامی در اردن) آن را باز کرد بازداشت نمازگزاران فلسطینی و نگهبانان مسجدالاقصی ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ببینید: فیلم/ پاره کردن پرچم اسرائیل توسط یک خاخام

شیخ «عمر الکسوانی» مدیر مسجدالاقصی در این زمینه به خبرگزاری «آناتولی» گفت: رژیم اشغالگر طمع‌های آشکاری به این مسجد دارد و برخی گروه‌های یهودی افراطی نیز هستند که صراحتا به تبدیل این مسجد به کنیسه‌ای یهودی فرا می‌خوانند.

وی تأکید کرد، مصلای باب‌الرحمه بخش لاینفک مسجدالاقصی است و غیرمسلمانان اجازه مداخله در آن را ندارند.

مسلمانان معتقدند این مصلا در زمان «صلاح الدین ایوبی» پس از آزادسازی قدس بسته شد زیرا بیم ورود صلیبی‌ها به داخل مسجد و قدس از طریق این دروازه وجود داشت. این مکان تا سال ۱۹۶۷ به عنوان مصلا باقی ماند و سپس از آن به عنوان کتابخانه دینی استفاده می‌شد.

پلیس رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۳ به بهانه استفاده شدن این مصلا توسط یک سازمان فلسطینی غیرقانونی آن را بست و علیرغم مطالبات گسترده اداره اوقاف، هر سال بستن این مصلا را تجدید کرد تا ااینکه در فوریه ۲۰۱۹ اداره اوقاف قدس و مسؤول اداره مسجدالاقصی با کمک نمازگزاران، مصلای باب‌الرحمه را بازگشایی کرد.

پلیس رژیم صهیونیستی خشم خود را از باز شدن دوباره این مصلا پنهان نکرد و وعده بستن دوباره آن را داد اما درخواستش همچنان در یک دادگاه اسرائیلی در حال بررسی است.

شیخ الکسوانی در این خصوص گفت، هدف گرفتن مصلای باب‌الرحمه از ابتدای بازگشایی آن مشخص بود اما این مصلا نیز مانند دیگر مصلاهای مسجدالاقصی است و مسلمانان حق نمازخواندن در آن را دارند زیرا بخشی از این مسجد شریف است.

«گلعاد آردان» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی تا کنون چند بار تهدید کرده باب‌الرحمه را خواهد بست و آن را مصلا نمی‌داند.

 مدیر مسجدالاقصی تأکید کرد، هر تلاش اسرائیلی برای بستن این مصلا مردود است و در قبال اقداماتی از این دست سکوت نخواهد شد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق استراماچونی سهمیه بندی بنزین مصلی کنیسه اسرائیل رژیم صهیونیستی رژیم اشغالگر قدس شهرک نشینان صهیونیست شهرک نشینان صهیونیست فلسطینی ها فلسطینی ها پلیس رژیم صهیونیستی مسجد الاقصی مشرق اردن مسجدالاقصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۹۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین خبر درباره جابجایی مهمانشهر رفسنجان

ایسنا/کرمان رئیس شورای شهر رفسنجان درباره جابجایی مهمانشهر توضیحاتی را ارائه داد.

سید حسین رحیمی در سخنرانی بعد از نماز جمعه امروز رفسنجان به مناسبت روز ملی شوراها، اظهار کرد: در سه سال گذشته نهایت تلاش خود را در جهت بهینه‌سازی همه فرصت‌های شهر انجام دادیم. در مباحث مختلف اجتماعی، عمرانی و فرهنگی تلاش کردیم تا آنچه زیبنده مردم رفسنجان است، اتفاق بیفتد.

وی با قدردانی از زحمات شهردار رفسنجان، افزود: در سه سال گذشته اقداماتی انجام گرفت که از مهمترین آنها بازگشایی معابر و مسیرهایی که بعضاً در ۳۰ سال گذشته بی‌نتیجه باقی مانده بود.

وی بیان کرد: در بحث بهسازی و زیباسازی شهر رفسنجان که شهروندان رفسنجان نیز اذعان دارند که چهره شهر تغییر کرده، بر مبنای عدالت محوری تا حد امکان بودجه شهرداری را بین همه مناطق به صورت یکسان تقسیم شود. ۵۰ شورای محله در ۵۰ محله تشکیل و شهرداران جوان و نوجوانانی با آغاز الگوی حکمرانی مردمی در رفسنجان کار خود را شروع کرده اند که مشکلات محلات را ارائه دهند.

رحیمی افزود: برای هر محله ۱۰ میلیارد تومان اعتبار گذاشتیم تا فقط در اختیار مردم باشد. ضمن اینکه قرار است الگوی حکمرانی مردمی رفسنجان به‌عنوان طرح پایلوت و نمونه در کشور اجرا شود.

رئیس شورای شهر رفسنجان به ایجاد پارک‌ها و بوستان‌های متعدد در شهر اشاره و با بیان اینکه اولین اداره امور بانوان شهرداری رفسنجان ایجاد شد چرا که ۵۰ درصد جمعیت شهر را بانوان تشکیل می دهند، عنوان کرد: ساخت مهمانشهر جدید با هماهنگی استانداری، امور اتباع و اداره کل راه و شهرسازی در حال اقدام است و بیش از ۱۴۰۰ واحد در جاده کمربندی سرچشمه ساخته شده و تا ماه‌های آینده مهمانشهر که خواسته مردم بوده جابجا خواهد شد.

رئیس شورای شهر رفسنجان همچنین با اشاره به این موضوع که شهربازی رفسنجان قدیمی و فرسوه است، گفت: اخیراً ۵۰ هکتار زمین در اتوبان فاتحان اروند کنار مجموعه ورزشی مس تحویل گرفته شده که مجموعه توریستی، فرهنگی، گردشگری و ورزشی برای مردم رفسنجان را بزودی کلنگ‌زنی خواهیم کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعلام جزئیات ساخت دیوار ۴ متری در مرزهای شرقی کشور
  • جزئیات انسداد مرزهای شرقی توسط فراجا؛ ساخت دیوار ۴ متری
  • جزئیات انسداد مرزهای شرقی توسط فراجا ؛ ساخت دیوار ۴ متری
  • پرسپولیس: وقاحت رخ داده در آزادی توهین به همه بانوان بود
  • باشگاه پرسپولیس: وقاحت رخ داده در آزادی توهین به همه بانوان بود
  • وقاحت که در آزادی رخ داد توهین به همه زنان بود
  • آخرین خبر درباره جابجایی مهمانشهر رفسنجان
  • آموزش و پرورش بوشهر ویژه‌تر دیده شود/ لزوم ساخت کلاس‌های درس جدید
  • کلافگی رژیم صهیونیستی از حملات سایبری/ تلاش برای ساخت «گنبد الکترونیکی»
  • استفاده محققان از باد به عنوان ابزاری برای جابجایی اشیا