Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه جامعه ــ عصر امروز 16 توانیاب برتر عرصه هنرهای تجسمی و 9 هنرمند توانیاب سایر عرصه‌های هنری در مراسم اختتامیه اولین جشنواره همام معرفی و تجلیل شدند.

به گزارش ایکنا؛ یک هفته پس از آغاز نمایش 161 اثر هنرمندان توان‌یاب در فرهنگستان هنر، تالار شمس تهران عصر امروز، دوشنبه دوم دی‌ماه میزبان تعداد زیادی از هنرمندان توان‌یاب کشورمان بود که بی‌صبرانه منتظر بودند تا نتایج اولین جشنواره هنرهای تجسمی همام، ویژه توان‌یابان اعلام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مراسم امشب، پس از دو مرحله داوری میان آثار هزار و ۱۵۰ هنرمند توان‌یاب ، صاحبان 16 اثر معرفی شدند و هشت لوح زرین این جشنواره به فاطمه فروزان‌فر، محمود بیات، آرزو سادات هاشمی‌نژاد، فاطمه حمامی نصرآبادی، آرش رزقی‌بارز، سمانه احسانی‌نیا، فاطمه مقیمی و فاطمه ساعدی تعلق گرفت.

هشت لوح سیمین نیز به هنرمندان توان‌یاب برتر اهدا شد که عبارتند از: هومن لطفعلی، مینا باقری، بهنام حسین‌پور، فاطمه مرادی، امیر توحیدی‌پور، شورش نصیری، مرجان نصر‌آبادی محمدی و زهرا علیان.

هشت تندیس جشنواره نیز به هنرمندان توان‌یاب در سایر عرصه‌های هنری اهدا شد. لیلا شهسواری، نجمه پورشجاعی جهرمی، گیلدا هاشم‌زاده، رحیم عظیمی، عاطفه ثمری، سیدمحسن مرتضوی، زهره اعتضادالسلطنه و فضه ریاضی‌مقدم هنرمندانی بودند که در این بخش تندیس دریافت کردند و از تلاش‌های علی‌اکبر قاسمی، پیشکسوت خوشنویسی نیز تقدیر به عمل آمد.

مراسم اختتامیه همام امروز در فضایی بسیار شاد و پر از امید برگزار شد، به نحوی که حتی مشکلات مربوط به حضور هنرمندان در داخل سالن به دلیل نبود هیچ سالن مناسب‌سازی شده‌ای در کشور هم نتوانست شادی هنرمندان و خانواده‌های آنها را خدشه‌دار کند.

در ابتدای این مراسم، عباس پورفرد، قاری روشندل کشورمان به قرائت قرآن پرداخت و پس از پخش سرود ملی کشورمان به دلیل ارادت مسئولان خیریه متوسلین به امام رضا(ع) که متولی اصلی این مراسم بودند، صلوات خاصه امام رضا(ع) قرائت شد.

در ادامه مراسم، کریم پاشازاده، دبیر اولین جشنواره ملی هنری همام از معجزه هنر به عنوان زبان مشترک همه انسان‌ها یاد کرد و گفت: برای برگزاری اولین دوره جشنواره همام، هزار و 150 هنرمند توان‌یاب شناسایی شدند که 800 اثر از سوی آنها به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و پس از مرحله اول داوری، 161 اثر در فرهنگستان هنر به نمایش عموم درآمد.

وی با اشاره به اینکه تعدادی دیگر از هنرمندان توان‌یاب سایر رشته‌های هنری در بخش غیررقابتی جشنواره به ارائه هنر خود پرداختند، گفت: این جشنواره فرصتی بود تا هم جامعه و هم توان‌یابان و خانواده‌های آنها از لحاظ روحی انرژی مثبت بگیرند.

باشگاه هنرمندان توان‌یاب افتتاح شد

پاشازاده اعلام کرد: باشگاه هنرمندان توان‌یاب از همین امروز افتتاح می‌‌شود تا جمع هنرمندان توان‌یاب کشور گسترش یابد و در مراحل بعدی، هنرمندان با توان‌افزایی در رقابت‌های جهانی هنرمندان توان‌یاب شرکت کنند.

وی با اشاره به نظرسنجی صورت گرفته طی برگزاری نمایشگاه همام، گفت: 97 درصد شرکت‌کنندگان توان‌یاب اعلام کرده بودند که خودباوری آنها با برپایی این نمایشگاه افزایش یافته است.

دبیر جشنواره همام به سختی داوری آثار دریافتی نیز اشاره و خاطرنشان کرد: طبقه‌بندی بیماری‌ها و ارزش هنری آثار بسیار دشوار بود، اما باور داریم که تمام شرکت‌کنندگان در این جشنواره برنده هستند.

وی اضافه کرد: در این جشنواره، توان‌یابان از 28 استان و 60 شهرستان شرکت داشتند، اما این پایان راه نیست و گالری مهر هنر باز هم مانند گذشته آماده نمایش آثار هنری توان‌یابان است و ما این راه را ادامه می‌دهیم و امیدواریم شاهد گسترش گالری‌ها و کارگاه‌های آموزشی توان‌یابان در سراسر کشور باشیم.

صحبت‌های علی اوجی، هنرمند کشورمان، اجرای شکوفه عزیزی از شرکت‌کنندگان برنامه عصر جدید و صحبت‌های انگیزشی سامان الهی‌زاده تداوم‌بخش مراسم بود.

در ادامه، فاطمه عبادی، برنده مسابقه عصر جدید به اجرای نقاشی با شن پرداخت و محمد مسلمی(عمو فیتیله‌ای) هم از توانمندی و تلاش‌های توان‌یابان در مراسم تقدیر کرد.

سید‌نظام‌الدین امامی‌فر نیز به عنوان یکی از اعضای هیئت داوران جشنواره همام، ضمن قرائت بیانیه هیئت داوران، برگزاری جشنواره همام را موجب ارتقای سطح کیفی هنری در سراسر کشور و ارتقای خودباوری هنرمندان توان‌یاب دانست.

پس از قرائت بیانیه هیئت داوران، میهمانان ویژه مراسم، جوایز برگزیدگان را به آنها اهدا کردند. عیسی علیزاده، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی، حسن رنگرز قهرمان کشتی، بهداد سلیمی قهرمان وزنه‌برداری، رضا سلطانی مدیر تیم‌ ملی پرورش اندام، سالار عقیلی خواننده، محمد مسلمی کارگردان و کامران نماینده مجلس تندیس‌ها و جوایز برگزیدگان جشنواره را به رسم ادب نزد آنها بردند و به هنرمندان کشورمان اهدا کردند.

اجرای زنده سالار عقیلی نیز پایان‌بخش این مراسم بود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا اجتماعی هنرمندان توانیاب نقاشی با دهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۰۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمدحسین لطیفی فیلمی درباره امام رضا (ع) می‌سازد

آفتاب‌‌نیوز :

لطیفی که برای اولین بار دبیری جشنواره هنری امام رضا را هم برعهده دارد، عنوان کرده این فیلم سینمایی را می‌سازد و با احتمالی در جشنواره فجر امسال هم حضور داشته باشد. «عشق آباد تا عشق آباد» یک فیلمنامه اقتباسی است که حامد عنقا نوشته و قرار است محمدحسین لطیفی کارگردان آن باشد. به گفته این فیلمساز، این فیلم کار سنگینی است پیش تولیدش همزمان با شروع جشنواره هنری امام رضا (ع) آغاز می‌شود.

آخرین فیلم سینمایی این فیلمساز «غریب» بود که در جشنواره چهل و یکم به نمایش درآمد. این فیلم درباره شهید بروجردی بود که بابک حمیدیان نقش اول را بازی کرد.

منبع: همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • محمدحسین لطیفی فیلمی درباره امام رضا (ع) می‌سازد
  • «از خارجی‌ها همه جا» تا «بنی آدم اعضای یک پیکرند» در دوسالانه هنر ونیز
  • مدرسه ملی روایت در سمنان افتتاح شد
  • خراسان رضوی بیشترین تعداد دفاتر انجمن سینمای جوانان کشور را دارد
  • لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • فرش، سفیر فرهنگی ایرانیان در دنیا/ هنرمندانی که رج به رج عشق می‌بافند
  • پارک شهدای سنندج به پاتوق فرهنگی تبدیل می‌شود
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری