Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-04@23:21:09 GMT

بالاترین نرخ زاد و ولد در کدام استان است؟

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۲۰۶۲۹

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: با وجود اینکه امسال در سیستان و بلوچستان بالاترین نرخ ولادت در کشور را داشته‌ایم اما در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵.۵ درصد با کاهش ولادت روبه رو بوده‌ایم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا راحت دهمرده، مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان اظهار داشت: صدور کارت هوشمند ملی با توجه به مشکلاتی که در بخش تامین کارت خام در کشور ایجاد شد در یک بازه زمانی با مشکلاتی همراه بود اما هم‌اینک افرادی که اقدام به تعویض کارت می‌کنند به آنها رسیدی داده می‌شود که دارای اطلاعات هویتی آنان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی بیان کرد: پایگاه هویتی بزرگی در حوزه ثبت احوال کشور ایجاد شده که با اختصاص شماره ملی فرد تمام اطلاعات وی ثبت شده است.

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: در گذشته خدمات ثبت احوال به صورت دستی انجام می‌شد و ارائه آمار دقیق همواره با مشکلاتی روبه رو بود اما هم‌اینک هر دستگاهی با استعلام از پایگاه اطلاعاتی ثبت احوال می‌تواند هویت فرد را تشخیص دهد.

وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان رتبه نخست جمعیت جوان کشور را به خود اختصاص داده است به طوریکه ۶۷ درصد جمعیت آن زیر ۳۰سال سن دارند.

دهمرده اظهار داشت: جمعیت سیستان و بلوچستان بر اساس آخرین آمارها ۲ میلیون و ۹۱۹ هزار و ۸۰۲ نفر است که بیشترین این جمعیت با ۵۱.۵ درصد در روستاها ساکن هستند.

وی افزود: ۶۵ هزار و ۵۶۵ واقعه ولادت در ۹ ماهه سالجاری در سیستان و بلوچستان ثبت شده که از این تعداد ۳۳ هزار و ۵۷۱ نفر پسر و ۳۱ هزار و ۹۹۶ دختر بوده‌اند.

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: در هر شبانه روز ۲۳۶ واقعه ولادت در این استان ثبت می‌شود.

وی بیان کرد: با وجود اینکه امسال در سیستان و بلوچستان بالاترین نرخ ولادت در کشور را داشته‌ایم اما در همسنجی با مدت مشابه پارسال ۵.۵ درصد با کاهش ولادت روبه رو بوده‌ایم.

دهمرده خاطرنشان کرد: ۹ هزار و ۴۷۰ واقعه فوت از ابتدای امسال تا کنون در سیستان و بلوچستان ثبت شده که پنج هزار و ۴۵۹ مورد در بخش مردان و چهار هزار و ۱۵ نفر در حوزه زنان بوده است.

وی گفت: ۲۲ هزار و ۷۰ ازدواج در ۹ ماهه نخست سالجاری در سیستان و بلوچستان ثبت شده است.

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: همچنین در ۹ ماهه امسال ۲ هزار و ۷۹ مورد طلاق در این استان ثبت شده است.

وی ادامه داد: بیشترین طلاق در سیستان و بلوچستان در گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ مردان و ۲۰ تا ۲۴ خانم‌ها بوده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵.۸ درصد کاهش طلاق در این استان داشته‌ایم.

دهمرده تصریح کرد: ۱۴۰ هزار و ۳۹۰ شناسنامه مکانیزه در ۹ ماهه امسال در سیستان و بلوچستان صادر شده است.

وی اظهار داشت: ۹ هزار و ۴۳ پرونده در سیستان و بلوچستان در بحث فاقدان شناسنامه تشکیل شده که هفت هزار و ۷۰۸ پرونده رسیدگی و هزار و ۳۳۵ پرونده رد تابعیت شده است.

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: ۳۱ هزار و ۱۲ جلد شناسنامه برای فاقدان شناسنامه از اول سال ۹۲ تا پایان آذر ۹۸ در این استان صادر شده است.

وی گفت: یک میلیون و ۶۵۰ هزار نفر از جمعیت یک میلیون و ۸۵۲ هزار و ۳۶۵ نفر افراد بالای ۱۵ سال این استان یعنی ۸۸ درصد این جمعیت تا کنون برای کارت هوشمند ملی اقدام کرده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۰۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان‌ و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمحمدرضا حسینی با اعلام خبر اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان و بلوچستان افزود: در راستای رفع تداخلات ناشی از اجرای قوانین موازی موضوع ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر از ابتدای اجرای این قانون از تعداد هزار و ۱۲ پلاک موجود در استان ،۴۹۰ پلاک، مشمول رفع تداخلات اراضی تشخیص داده شده است.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم، رفع تداخلات اراضی ۴۹۰ پلاک مشمول شهرستان‌های سیستان و بلوچستان در سطح حدود ۱۱ میلیون هکتار به پایان رسیده که بر این اساس، میزان ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار ملی و۲۸۷ هزار هکتار غیر ملی تشخیص داده شده که با این اقدام ارزشمند، پس از ۶۰ سال زمینه صدور اسناد کشاورزی فراهم شده است.

وی خاطر نشان کرد: یکی از اثرات بارز رفع تداخلات تضمین امنیت سرمایه گذاری و امنیت غذایی و درنتیجه کاهش پرونده‌های حقوقی در محاکم قضائی است.

کد خبر 6094824

دیگر خبرها

  • (ویدئو) نقش سد‌ها در کنترل سیل اخیر سیستان بلوچستان
  • بارش ها در ۲۲ استان همچنان منفی است | این ۳ استان بیشترین رشد بارش را تجربه کردند | کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور
  • کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور
  • ورود عمره گزاران دو استان به فرودگاه بین المللی زاهدان
  • فیلم/بارش شدید باران در زابل شمال سیستان و بلوچستان
  • آزادسازی زمین‌های راکد در شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان
  • تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان احیا می‌شوند
  • ثبت سفارش فروش ۳۸۰ میلیارد صنایع دستی سیستان و بلوچستان
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم در سیستان و بلوچستان
  • اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان‌ و بلوچستان