Web Analytics Made Easy - Statcounter

آثار بخش مستند جشنواره فیلم فجر در حالی رونمایی شد که آثار مستقل حضور کمرنگ‌تری در میان این مجموعه دارند و در مقابل، مستند شهردار تهران نیز در این میان این مستندها قرار گرفته و اغلب مستندهای مهم سال در در جشنواره سینماحقیقت رونمایی شد، در این دوره از جشنواره حضور ندارند.

به گزارش «تابناک»، هیات انتخاب بخش مستند متشکل از «بابک بهداد»، «رامین حیدری‌ فاروقی» و «مرتضی شعبانی» پس از بازبینی فیلم‌های مستند بلند متقاضی حضور در بخش مستند، 10 فیلم زیر را برای حضور در جشنواره فیلم فجر برگزیدند؛ فیلم‌هایی که برخی از آنها قطعاً در میان ده فیلم مستند برتر سال قرار نمی‌گیرند و در مقابل، شماری از برترین فیلم‌های مستند سال در این لیست قرار ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«صحنه‌هایی از یک جدایی»، «واکس چه»، «تارهای ممنوعه»، «زیرپوست رنج»، «گلوله باران»، «قهرمان گله» و «آشو» از جمله مهم‌ترین مستندهایی است که از جشنواره بیرون مانده‌اند، اگر مستندهایی نظیر «زمستان است» به تهیه کنندگی پرویز حناچی یا «زندگی میان پرچم‌های جنگی» درباره موضوع به حاشیه رفته داعش کنار گذاشته می‌شدند و نگاه نسبتاً حرفه‌ای که در جشنواره سینماحقیقت شاهد بودیم، در این جا نیز لحاظ می‌شد.

نمایش مستندها در جشنواره ملی فیلم فجر یک فرصت است اما به واسطه آنکه معمولاً مستندها با چنین ملاحظاتی انتخاب می‌شود و لزوماً بهترین مستندهای سال نیست، هیچ هیجانی در این سانس‌ها وجود ندارد و معمولاً این نمایش‌ها با کف ظریف انجام شده است؛ وضعیتی که در دوره‌های پیشین جشنواره در سینمای رسانه‌ها شاهد بودیم و اکنون در این دوئره از جشنواره نیز قابل پیش بینی است.

مستندهایی که به جشنواره سی و هشتم راه یافتند، به این ترتیب هستند

بانو
کارگردان: محمد حبیبی منصور
تهیه‌کننده: محمد حبیبی منصور

 

پروژه ازدواج
کارگردان: حسام اسلامی، عطیه عطارزاده
تهیه‌کننده: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی

 

جایی برای فرشته‌ها نیست
کارگردان: سام کلانتری
تهیه‌کننده: محمد شکیبانیا و محسن شاه محمد میراب

 

خسوف
کارگردان: محسن استادعلی
تهیه‌کننده: محسن استادعلی، مسعود زارعیان

 

خط باریک قرمز
کارگردان: فرزاد خوشدست
تهیه‌کننده: نگار اسکندرفر و فرزاد خوشدست

 

زمستان است
کارگردان: مهرداد زاهدیان
تهیه‌کننده: پیروز حناچی

 

زندگی میان پرچم‌های جنگی
کارگردان: محسن اسلام‌زاده
تهیه‌کننده: محسن اسلام‌زاده

 

عالیجناب
کارگردان: سجاد ایمانی
تهیه‌کننده: رضا دانش‌پژوه، سجاد ایمانی

 

کامی
کارگردان: میترا ابراهیمی
تهیه‌کننده: پیمان قاسم‌خانی

 

مهدی عراقی را بکش
کارگردان: عبدالرضا نعمت‌اللهی
تهیه‌کننده: عبدالرضا نعمت‌اللهی

 

سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر 12 تا 22 بهمن ماه سال جاری همزمان با گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به دبیری ابراهیم داروغه‌زاده برگزار می‌شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات مجلس یازدهم رمز پویا آشغال های دوست داشتنی سلطان قابوس نانسی پلوسی شاخص آلودگی هوا شب یلدا آلودگی هوا کولبری اورامان جشنواره فیلم فجر مستند مستندسازان جشنواره ملی فیلم فجر انتخابات مجلس یازدهم رمز پویا آشغال های دوست داشتنی سلطان قابوس نانسی پلوسی شاخص آلودگی هوا شب یلدا آلودگی هوا کولبری اورامان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۰۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای جنجالی علیه شهردار تهران؛ پرداخت ۲۵/۵ میلیارد تومانی کمک هزینه مسکن؟ +تصویر

عبدالرضا داوری، فعال سیاسی در توییتی نوشت:

«هفته قبل سندی تکان دهنده درباره پرداخت ۲۵/۵ میلیارد تومان کمک هزینه مسکن به ۳۶ مدیر انقلابی منصوب زاکانی در شهرداری تهران بدستم رسید که اینک با قطعیت اصالت، منتشرش میکنم. مدیران انقلابی این لیست بیش از ۷۰۰ میلیون تومان، بطور متوسط کمک هزینه مسکن دریافت کردند.

رونوشت:مهندس چمران»

دیگر خبرها

  • «با قید محرمانگی» از اوبرهاوزن جایزه گرفت
  • حضور مرکز گسترش با ۲۲ کتاب در نمایشگاه کتاب تهران
  • جایزه اصلی هات‌داکس به «انقلاب» رسید
  • سید مهدی متولی «دستیار ویژه ارتباطات مردمی شهردار تهران» شد
  • مستند «نغمه های فروزان» فیلمی درباره بدیع الزمان فروزانفر
  • ادعای جنجالی علیه شهردار تهران؛ پرداخت ۲۵/۵ میلیارد تومانی کمک هزینه مسکن؟ +تصویر
  • سینما به روایت سینما/ دیوار میان پایتخت و شهرستان با «آپاراتچی» فروریخت
  • فیلمی که دیوار میان پایتخت و شهرستان را از بین برد
  • مستند کوتاه ایرانی «با قید محرمانگی» در اوبرهاوزن آلمان
  • نگاه خلاقانه در ساخت مستند رادیویی تاثیرگذار است