Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، روز یکشنبه در محل کمیته ملی المپیک مجمع عمومی سالیانه فدراسیون هندبال به ریاست احمدی معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان و با حضور کیکاووس سعیدی دبیر کل کمیته ملی المپیک ، علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال و سایر اعضای مجمع برگزار شد.

برگزاری این مجمع باعث شد تا مرتبه ای دیگر مسئولان ورزش کشور که نظرشان هم درباره عملکرد چند وقت گذشته این رشته هم مثبت بود از نزدیک شاهد مشکلاتی باشند که این روز ها گریبانگیر هندبال است ، خوشبختانه این رشته این روز ها به ثبات رسیده است و شرایط خوبی دارد ، تیم ملی مردان کشورمان حالا پس از مدتی تعطیلی سرمربی ایرانی خوبی را بالای سرش می بیند و اردو های منظم و خوبی هم برگزار می کند ، حالا انتظار ها حتی از هندبال پس از درخشش  تیم ملی در رقابت های انتخابی المپیک هم بالاتر رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

البته در این میان نباید خیلی سخت گیری کرد و باید دانست که شاید همین حالا هم قرار گرفتن در میان 4 تیم برتر آسیا کار آسانی نیست و باید به سختی تلاش کرد ، هندبال ایران می تواند آینده ای روشن داشتنه باشد اما رسیدن به این مهم بدون شک نیازنمند توجه بیشتر مسئولان است ، این رشته از استعداد های خوبی در این کشور بهره مند است و شاید با کمک در رفع مشکلات آن توسط مدیران ورزش کشور زمینه رشد و موفقیت این رشته هم بیش از پیش فراهم شود.

قطعا هندبال چیزی از دیگر رشت های توپی کم ندارد و شاید اگر در همان دوران اوجش توجه بیشتری به آن می شد حالا با این مسائل و مشکلات رو به رو نبود ، علیرضا پاکدل که خود از جنس این رشته است و جوان است قطعا می تواند گام های بزرگی برای هندبال کشور بردارد و باید منتظر ماند و در آینده بار دیگر شاهد درخشش هندبال بود.

پاکدل:وزارت ورزش و جوانان در خصوص مسائل مربوط به واگذاری سالن‌های ورزشی تجدید نظر کند

 علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال در این جلسه به نکات مختلفی اشاره کرد و از موانع این رزو های هندبال هم گفت ، او در این مدتی که عهده دار این سمت است گام های مثبتی برای هندبال کشور برداشته است و با وجود موانعی که در سر راه این رشته وجود دارد هندبالیست های کشورمان شرایطشان بهتر از قبل شده است. علیرضا پاکدل در خصوص همین اتفاقات گفت:  افزود: تا امروز ۲۱ بار در استان‌های مختلف حضور پیدا کردم و تلاش کردیم که در این حضور‌ها با جلساتی که با استانداران مدیران کل و هیئت‌های استانی برگزار کردیم بخشی از مشکلات است آن‌ها را رفع کنیم.

او عمده مشکلات هیئت‌های ورزشی را نداشتن سالن عنوان کرد و گفت: بایستی وزارت ورزش و جوانان در خصوص مسائل مربوط به واگذاری سالن‌های ورزشی تجدید نظر کند، او در ادامه با اشاره به برگزاری حدود ۴۰ اردوی ملی در رده‌های مختلف و تشکر از هیئت‌های استانی به دلیل همکاری و همدلی خوب موجود در سطح استان‌ها از آن‌ها تشکر کرد.

رئیس فدراسیون هندبال با اشاره به مشکلات مالی فدراسیون مخصوصاً بدهی‌های مالیاتی و بدهی‌های به جا مانده از جام ریاست جمهوری ، خواهان حل هر چه سریعتر این معضل بزرگ هندبال شد و افزود: با وجود مشکلات شدید مالی و اینکه کمتر از ۵۰ درصد از اعتبار خود را گرفته ایم، ولی هیچ بدهی مربوط به فدراسیون فعلی نداریم و ۱۰ درصد سهم استان‌ها را هم پرداخت کردیم و حتی بالغ بر ۷۰۰ توپ بین استان‌ها توزیع کردیم ضمن اینکه پس از پنج سال حق الزحمه داوران را ۲۰ درصد افزایش دهیم.

قدم های بزرگی برای هندبال برداشته شد

علیرضا پاکدل با اشاره به دستاورد‌های حضور در اجلاس جهانی هندبال افزود در این اجلاس قدم‌های بزرگی برای هندبال کشور از جمله اخذ میزبانی جوانان آسیا پس از سال‌ها، گرفتن ۵۰۰ توپ ساحلی و سالنی برند اصلی از فدراسیون جهانی به صورت رایگان و از همه مهمتر مجوز برگزاری کلاس مربیگری جهانی بانوان که قرار است بهمن امسال برای اولین بار در کشورمان و با حضور یک مدرس مطرح جهانی برگزار شود، برداشته شد.

او با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص مباحث آموزشی و همچنین استعدادیابی گفت: بیش از ۱۰۰ دوره آموزشی تاکنون برگزار شده است و در بحث استعدادیابی فدراسیون برنامه مدونی دارد و خوشبختانه در این چندماه اقدامات خوبی صورت گرفته است، بحث استعدادیابی به صورت شبکه‌ای مویرگی در مناطق مختلف کشور در حال اجراست. پاکدل در پایان از حمایت‌های خود جناب سلطانی‌فر و همچنین صالحی امیری تشکر کرد.

البته در این مجمع مسئولان هم نظرات جالبی درباره این رشته داشتند ، نظراتی که می تواند نشان دهد که در ابتدا عملکرد این رشته مثبت بوده است و در بخش دیگری نشان دهد که مسئولان هم خیلی از اتفاقات و موفقیت های آن بی خبر نیستند. 

سعیدی : تلاش می کنیم به هندبال بیشتر کمک کنیم

 در این جلسه اما کیکاووس سعیدی هم  به بیان صحبت هایی پرداخت و در ادامه اجلاس در سخنانی با تشکر از زحمات ۹ ماه پاکدل در راس فدراسیون هندبال گفت: رئیس زحمتکش فدراسیون فردی کوشا و از جنس هندبال و مورد قبول شماست انصافا ما هم از ایشان راضی هستیم و عملکرد فدراسیون هندبال در این مدت رضایت بخش است.

سعیدی با تشکر از روسای سابق فدراسیون از جمله رحیمی و مهدوی افزود: با پیگیری رئیس فدراسیون و مساعدت رئیس کمیته ملی المپیک بودجه فدراسیون را افزایش دادیم و باز هم تلاش خواهیم کرد که تا به هندبال بیشتر کمک کنیم.

او در پایان همدلی و انسجام خوب در جامعه هندبال را بسیار خوب و یک سرمایه اجتماعی دانست و از اعضای مجمع تشکر کرد.

احمدی : دشواری های هندبال قابل رفع و رجوع است

احمدی معاونت فرهنگی وزارت ورزش که ریاست جلسه را هم برعهده داشت ضمن تشکر از رئیس فدراسیون و شورا‌های هندبال افزود: دشواری‌های هندبال قابل رفع و رجوع است و رئیس فدراسیون این توانایی را دارد که مشکلات را حل کند، بنده آینده روشنی برای هندبال متصور هستم.

او افزود فدراسیون گزارش بسیار خوبی ارائه داد و برنامه‌های خوبی تاکنون اجرا شده و در دست اجراست بنده اطمینان دارم در کوتاه مدت و با حمایت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هندبال به جایگاه خود در آسیا باز خواهد گشت و همان وزیر محترم هم فرمودند انبار ظرفیت‌های خوبی دارد و می‌تواند در میان قدرت‌های آسیا باشد.

اوداشتن لژیونر‌ها در هندبال و نشان از قابلیت و ظرفیت هندبال دانست و افزود بایستی توان موجود را از قوه به فعل تبدیل کنیم و حتما این ظرفیت در فدراسیون فعلی وجود دارد و ما از آن حمایت خواهیم کرد.

احمدی با اشاره به توانایی‌های فدراسیون هندبال و بخش ساحلی گفت: توجه به بهبود همگانی و بالابردن جمعیتهندبال در کشور ضروری است و در این راستا خواستار استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه، آموزش و پرورش، نیرو‌های مسلح، بسیج، ورزشکار گری و سایر اقشار شد.

میزبانی مسابقات قهرمانی جوانان آسیا موفقیت بزرگی برای ایران است

معاون فرهنگی وزارت ورزش بر عهده گرفتن میزبانی مسابقات جوانان آسیا در ایران را موفقیت خوبی برای هندبال ایران دانست و عنوان کرد که وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک از این میزبانی‌ها حمایت می‌کند او فعال شدن شورای پژوهشی در فدراسیون را یک قدم رو به جلو دانست و اظهار کرد که بایستی در هر فدراسیون پشتوانه علمی ایجاد شود.

احمدی در پایان با تشکر از زحمات هیئت‌های استانی و اعضای مجمع در پاسخ و مسائل مرتبط با مشکلات مالی فدراسیون قول مساعد داد که درصد تخصیص اعتبارات فدراسیون را با توجه به بدهی و مشکلات متعدد موجود بالا ببرد.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فدراسیون هندبال تیم ملی هندبال ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۱۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیزدهمین کاروان فرهنگی ورزشی جاده ولایت میهمان خوزستانی‌ها

ایسنا/خوزستان مدیرکل ورزش و جوانان استان خوزستان گفت: سیزدهمین کاروان فرهنگی ورزشی جاده ولایت دوشنبه‌ ۱۷ اردیبهشت طی آیینی مسیر حرکت خود را از شلمچه به سمت مشهد مقدس آغاز خواهد کرد و شامگاه ولادت امام رضا (ع) وارد مشهد می‌شود.

حمید بنی تمیم در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: کاروان جاده ولایت مزین به پرچم آستان قدس رضوی روز یکشنبه وارد استان خوزستان می شود و دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه طی آیین افتتاحیه‌ای از  مشهد شهدای شلمچه مسیر خود را به سمت مشهد الرضا آغاز خواهد کرد.

وی ادامه داد: کاروان دو امدادی جاده ولایت در استان خوزستان حرکت خود را از محل ورود امام رضا (ع) در شلمچه آغاز و سپس مسیر حرکت امام رضا (ع) در ایران را تا مشهد مقدس به مسافت ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر طی خواهند کرد و با عبور از شهرهای خرمشهر، آبادان، کارون، اهواز، رامهرمز و بهبهان وارد استان کهگیلویه و بویراحمد خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان خوزستان با اشاره به ضرورت تبیین جایگاه فرهنگ و پیوند مقوله های فرهنگی و ورزش گفت: سیزدهمین جشنواره فرهنگی ورزشی جاده ولایت با هدف گرامیداشت دهه کرامت و انتخاب شعار«امام هشتم، فرهنگ ، ورزش ، معنویت» می‌تواند فرهنگ و منش پهلوانی و ارزش های اعتقادی را در ورزش به جلوه های پررنگی نمایان کند.

 بنی تمیم در پایان با اشاره به جلسات متعدد صورت گرفته برای هماهنگی و اقدامات لازم در این زمینه، عنوان کرد: از مجموعه وزارت ورزش و جوانان، مدیر کل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی و همکارانم در ادارات کل سایر استان ها بابت اهتمام ویژه به این امر قدردانی می کنم و از جامعه ورزش و جوانان استان خوزستان درخواست دارم این فرصت ویژه را مغتنم شمرده و از حضور این کاروان در استان خوزستان حداکثر استفاده را ببرند و میزبانی شایسته از این حرکت بزرگ فرهنگی داشته باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عجیب اما واقعی؛ وزارت ورزش همچنان مالک استقلال و پرسپولیس!
  • وزارت ورزش همچنان مالک استقلال و پرسپولیس!
  • احداث دو سالن ورزشی در شهرک شهید یاغچیان تبریز
  • بهره‌برداری از ۱۳ پروژه ورزشی تا پایان اردیبهشت ماه در تبریز
  • حضور معاون وزیر ورزش و جوانان در اردوی تیم ملی هاکی سالنی بانوان
  • سیزدهمین کاروان فرهنگی ورزشی جاده ولایت میهمان خوزستانی‌ها
  • ۷۹ درصد افراد جامعه ما کم تحرک هستند
  • بستر واگذاری امور به مردم فراهم شود
  • گفتگو با مجری و کارشناس ورزشی در خصوص زنده یاد مسعود اسکویی
  • شکل گیری ۱۴ شبکه تخصصی در حوزه سمن‌های جوانان