Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار شهرستان بندرلنگه از افتتاح نمایشگاه جشنواره شهر ملی گلابتون در این بندر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرلنگه، امشب با حضور علی نیکویی فرماندار، مراد زرهی معاون برنامه‌ریزی وتوسعه فرمانداری، شریف شریفی‌نژاد شهردار، مصطفی اقتداری رئیس میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری و جمعی از مسؤولان شهرستان بندرلنگه نمایشگاه جشنواره شهر ملی گلابتون در این بندر افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار شهرستان بندرلنگه در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، اظهار کرد: امروز بیش از گذشته باید به صنایع دستی بومی شهر بندرلنگه که یکی از پررنگ‌ترین آنها گلابتون است اهمیت ویژه‌ای داده شود چرا که این بندر به بعنوان شهر ملی گلابتون به ثبت رسیده است.

وی افزود: نه تنها گلابتون‌دوزی حرفه صنعتگران بومی این شهر و دیگر روستاها و شهرهای شهرستان بندرلنگه است بلکه هنرمندان این شهر به  بیش از 30 رشته صنایع دستی در منازل و کارگاه‌ها وتعاونی‌های صنایع دستی مشغول به کار هستند.

نیکویی یادآور شد: در سال رونق تولید حمایت از هنرمندان صنایع دستی از اهمیت خاصی برخودار است و امروز بندرلنگه به جایگاه ویژه‌ای در صنایع دستی نه‌ تنها در استان بلکه در کشور رسیده است.

نماینده عالی دولت در شهرستان بندرلنگه با تقدیر از شهرداری و تعاونی صنایع دستی بانوان امید بندرلنگه بابت برگزاری این نمایشگاه، افزود: صنایع دستی بعنوان اشتغال پایدار به کمک معیشت خانواده‌ها آمده است و با برپایی اینگونه نمایشگاه‌ها کارهای بسیار زیبای این صنعتگران بهتر دیده خواهد شد.

وی گفت: صنایع دستی از  گذشته عامل ایجاد اشتغال و درآمد پایدار در مناطق مختلف بوده و امروزه نیز به‌جهت گسترش محصولات صنعتی، صنایع دستی ارزش خود را از دست نداده، بلکه بیشتر نیز مورد توجه قرار گرفته است.

نمایشگاه جشنواره شهر ملی گلابتون با نمایش بیش از 100 اثر گلابتون‌دوزی شامل لباس، شلوار و تزئینات در تعاونی صنایع دستی وگردشگری بانوان امید بندرلنگه افتتاح شد.

 

انتهای پیام/88028

منبع: فارس

کلیدواژه: صنایع دستی شهر ملی گلابتون بندرلنگه فرماندار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۱۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی فارس در اکسپو تهران

محمد ثابت اقلیدی بابیان اینکه نمایشگاه اکسپو تهران از امروز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی پایتخت آغاز به کار می‌کند افزود: این نمایشگاه بین‌المللی از ۸ تا ۱۲ اردیبهشت‌ماه برپاست و فارس تنها استان در کشور است که با مشارکت بخش خصوصی و در قالب غرفه‌ای ۱۰۲ متری و به‌صورت کاملاً تخصصی محصولات و تولیدات صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی خود را در معرض دید عموم قرار می‌دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: در راستای حمایت از توسعه و ترویج و فروش صنایع‌دستی استان، تفاهم‌نامه‌ای با یکی از شرکت‌های حوزه اقتصاد صنایع‌دستی کشور در فارس منعقدشده است که در قالب آن زمین نمایشگاهی به وسعت ۱۰۲ متر در اختیار هنرمندان صنایع‌دستی قرارگرفته است.

او بابیان اینکه غرفه سازی، اسکان و ایاب و ذهاب هنرمندان به عهده این شرکت است گفت: از ۲۶ هنرمندی که در این نمایشگاه حضور دارند ۶ هنرمند دارای مدرک درجه‌یک هنری می‌باشند و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده ۳۰ رشته تخصصی صنایع‌دستی فارس شامل دست بافته‌های داری، منبت، معرق، خاتم، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، مسگری، گره چینی و حصیربافی و ... در این نمایشگاه معرفی می‌شود.

به گفته ثابت اقلیدی برای معرفی بیشتر داشته‌های فرهنگی و صنایع‌دستی این استان در نمایشگاه اکسپو تهران، کلیپ‌های مستند ۵ دقیقه‌ای و کاتالوگ دوزبانه و مترجمین به زبان‌های چینی، فرانسوی، عربی و انگلیسی و... پیش‌بینی‌شده است.

 او همچنین با اشاره به اینکه تجهیز قسمتی از پاویون جمهوری اسلامی هم در اکسپو تهران با المان‌های صنایع‌دستی استان فارس، چون خاتم و منبت است افزود: بی‌تردید برگزاری این رویداد بین‌المللی تأثیر به سزایی در معرفی و فروش محصولات صنایع‌دستی فارس و رونق گردشگری استان خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • تولید بیش از ۸۵ نوع صنایع دستی در فارس
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • در جشنواره شکوفه‌های بادام ‌شهر زیبای دژکرد چه گذشت؟
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر زیبای دژکرد
  • نمایشگاهی از صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل
  • افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل
  • افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای وابسته در زابل
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی فارس در اکسپو تهران
  • جشنواره صنایع دستی از دستاوردهای هنرمندان کشور