Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-01@23:45:44 GMT

نجات صیادان طوفان‌زده در جنوب جزیره هرمز

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۲۱۷۱۴

نجات صیادان طوفان‌زده در جنوب جزیره هرمز

اسماعیل مکی‌زاده اظهار کرد: شب گذشته (2 دی ماه) در پی تماس با مرکز جست‌وجو و نجات دریایی هرمزگان برخورد یک فروند قایق صیادی با صخره‌ای در جنوب جزیره هرمز گزارش گردید که بلافاصله ناجی 15 به محل وقوع حادثه اعزام شد.

مکی‌زاده با بیان جزئیات عملیات نجات جان سه سرنشین قایق مضطر اظهار داشت: حوالی ساعت یک بامداد 2 دی‌ماه سه نفر از صیادان محلی به‌دلیل تاریکی شب و عدم آشنایی به منطقه با صخره‌ای در جنوب جزیره هرمز برخورد می‌کنند که متأسفانه در این حادثه دو نفر از سرنشینان از دست و پا دچار شکستگی و نفر سوم نیز دچار کوفتگی شدید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون دریایی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: پس از وصول خبر بلافاصله ناجی 15 از بندر شهید حقانی به محل اعزام شد و طی پایش محدوده گزارش‌شده و یافتن شناور مضطر، حادثه‌دیدگان با رعایت نکات پزشکی به شناور ناجی منتقل و جهت طی نمودن مراحل درمانی به بندر شهید حقانی بندرعباس اعزام شدند.

وی تصریح کرد: شناور مذکور نیز با هماهنگی دریابانی استان و همیاران ناجی حاضر در منطقه به بندرگاه هرمز انتقال یافت.

مکی‌زاده اطلاع از شرایط حاکم بر هر منطقه، توجه به هشدارهای هواشناسی، رعایت موارد و اعلام دریایی، ارتباط با مراکز جست‌وجو و نجات دریایی و همراه داشتن مواد سوختی و مصرفی به‌میزان لازم را مهمترین لازمه سفر دریایی برشمرد و اظهارداشت: مهمترین عامل بروز حادثه اخیر عدم آشنایی صیادان با منطقه و همراه نداشتن ابتدایی‌ترین ابزار دریانوردی بوده است. 

23231

کد خبر 1334538

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: حوادث دریایی حوادث طبیعی استان هرمزگان جزیره هرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۱۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزایر ایرانی به سمت مسکونی شدن خواهند رفت

معاون نیروی دریایی سپاه از جدیت در طرح مسکونی‌سازی برخی از جزایر ایرانی در خلیج فارس خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، سردار احمد راستی امروز در اختتامیه اولین جشنواره ملی خلیج فارس با اشاره به حماسه مردمان جنوب در اخراج پرتغالی‌ها از خلیج فارس، اظهار داشت: در آن زمان هم ملت استکبارستیز به مقابله با امپریالیسم جهانی پرداخت و پرتغالی‌ها که بزرگترین نیروی دریایی جهان را در اختیار داشتند از جزیره هرمز و خلیج فارس بیرون انداختند. 

وی با تاکید بر اینکه این حماسه مایه افتخار و مباهات ایرانیان است، افزود: روز خلیج فارس در واقع یادآور مجاهدت فراموش نشدنی در راستای صیانت از تمامیت ارضی و عزت ملی بود و در حال حاضر نیز ایران اسلامی به برکت خون شهدا در اوج اقتدار ملی قرار دارد به نحوی که عناصر فرامنطقه‌ای یارای عرضه اندام در برابر ما را ندارند.

معاون دانش و پژوهش نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلام، گفت: خوشبختانه در حال حاضر اشراف اطلاعاتی جامعی در هوا، سطح و زیر سطح در خلیج فارس داریم و با افزایش توان و قدرت نظامی زمان گردن کشی در برابر ملت ایران تمام شده است. 

وی با اشاره به شکست‌های ائتلاف‌های تشکیل شده در خلیج فارس تصریح کرد: خلیج فارس منطقه دوستی و برادری است و اجازه نمی‌دهیم کانون انرژی جهان جایی برای عرضه اندام برخی کشورهای بیگانه باشد. 

راستیبا تاکید بر آهنیت خلیج فارس برای مردم منطقه، گفت: خلیج فارس حدود 90 جزیره دارد که 34 جزیره ایرانی و متعلق به ایران اسلامی هستند و طرح و برنامه‌های مهمی برای مسکونی‌سازی برخی از این جزایر در دستور کار قرار دارد. 

انتهای پیام/864/

دیگر خبرها

  • نجات نصاب آسانسور با سقوط از ارتفاع ۱۵متری
  • فیلم| جادوی رنگ‌ها، جزیره‌ هرمز
  • ◄ ایجاد طرح جامع بندر شهید حقانی به عنوان قطب مسافری و تفریحی
  • ۶۶۰ هزار مسافر در بنادر شرق هرمزگان جابه‌جا شد
  • به زودی دغدغه خانواده شهدا هرمز با احداث گلزار شهدا رفع خواهد شد
  • جزایر ایرانی به سمت مسکونی شدن خواهند رفت
  • حادثه دریایی جدید در اطراف یمن
  • تهدید حیات جزیره سرخ‌گون هرمز با شیشه و پلاستیک
  • استفاده از خاک جزیره هرمز برای ساخت نهضت ملی مسکن
  • ۲ عملیات موفق امدادرسانی در آب های بوشهر و خارگ انجام شد