Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-28@13:49:08 GMT

قیمت آپارتمان‌های یک خوابه در بازار اجاره

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۲۱۸۵۵

قیمت آپارتمان‌های یک خوابه در بازار اجاره

بهای پیشنهادی رهن و اجاره آپارتمان‌هایی که اگرچه متراژ آنها اجازه طراحی به‌عنوان واحد «دو خوابه» را می‌دهد، اما به هر دلیل به‌صورت «یک‌خوابه» ساخته شده‌اند، به مراتب مناسب‌تر از آپارتمان‌های متراژ مشابه با برخورداری از دو اتاق خواب است.

به گزارش «دنیای اقتصاد»، واسطه‌های ملکی آپارتمان‌های نقلی دو خوابه را معمولا به بهایی بیشتر از قیمت مورد انتظار فروشنده عرضه می‌کنند و اغلب موفق به فروش آن می‌شوند؛ چراکه مزیت تعداد اتاق بیشتر در متراژ محدود در نظر عموم متقاضیان مصرفی مسکن بسیار زیاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وضعیت به‌صورت معکوس در بازار اجاره کاملا محسوس است، به این معنا که آپارتمان‌هایی که از یک حداقل متراژ قابل طراحی به‌صورت دو خوابه، مساحت بیشتری دارند، اگر با نقشه یک خوابه ساخته شده باشند، اجاره‌بهای به مراتب پایین‌تری نسبت به آپارتمان‌های دو خوابه با متراژ مشابه دارند.

به این ترتیب همواره یکی از کانون‌های عرضه آپارتمان‌های قیمت مناسب در بازار اجاره، همین گروه ملکی هستند. اینکه چرا برخی از سازنده‌ها به‌عنوان مثال آپارتمان ۷۰ یا حتی بعضا بیش از ۸۰ مترمربعی را به شکل یک خوابه ساخته و عرضه می‌کنند و در مقابل برخی سازنده‌ها آپارتمان‌های نقلی ۶۰ تا ۶۵ مترمربعی را به دو اتاق خواب هر چند کوچک تجهیز می‌کنند، نشات گرفته از وجود دو جنس متفاوت تقاضا در این گروه‌های متراژی است. طبعا خرید آپارتمان دو خوابه حتی برای خانواده‌های بدون فرزند مطلوبیت زیادی دارد، چراکه تا زمان فرزندآوری می‌توانند از آن به‌عنوان اتاق کار استفاده کرده و پس از به دنیا آمدن عضو جدید خانواده، نیازی به تعویض فوری آپارتمان نداشته باشند. در عین حال جنس دیگری از تقاضا وجود دارد که به مساحت بالای سالن پذیرایی آپارتمان اهمیت زیادی می‌دهد و دست‌کم در زمان خرید آپارتمان دغدغه فرزندآوری ندارد. از طرفی واسطه‌ها می‌گویند برخی از مالکان به ویژه در آپارتمان‌های پر واحد، ترجیح می‌دهند تمام واحدها را به‌صورت یک خوابه عرضه کنند تا ساختمان همواره خلوت باقی بماند و به این ترتیب عمر تاسیسات و مشاعات طولانی‌تر شود و در واقع ساختمان سرپا باقی بماند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: اقتصاد آپارتمان اجاره بها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۱۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند کاهشی نرخ ارز درپی شکست بازار از مرکز مبادله

یک کارشناس اقتصادی گفت: کاری که بانک مرکزی به‌درستی انجام می دهد، این است که با افزایش نرخ ارز در بازار غیر رسمی، نرخ مرکز مبادله تغییر خاصی نمی کند؛ این نشان می‌دهد که بانک مرکزی بازیچه قرار نگرفته و وارد بازی بازارسازها نشده است. بازار آزاد می‌خواهد نرخ ارز مرکز مبادله را به سمت خودش بکشاند اما وقتی موفق نمی‌شود، کاهش پیدا می‌کند. سال گذشته نرخ دلار به ۶۰ هزار تومان رسید اما به ۵۰ هزار تومان برگشت.

آلبرت بغزیان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تاثیر حراج سکه در کنترل قیمت‌ها بیان کرد: اگر هدف بانک مرکزی کاهش قیمت سکه بوده، باید توجه داشت که این کار یک مسکن موقت است برای تاثیر در قیمت؛ لذا این امر باید به‌طور مرتب انجام شود یا اینکه به تعدادی سکه عرضه شود که دیگر بازار اشباع شده باشد. البته همه این‌ها منوط به این است که نرخ ارز هم ثابت باشد.

این کارشناس اقتصادی اظهار کرد: قبلا برگزاری حراج‌ سکه برای این بود که طلا به سازندگان عرضه شود و آنها بتوانند زیورآلات تولید کنند، در مقایسه با زمانی که نفت فروخته می‌شد و بانک مرکزی طلا و دلار تحویل می‌گرفت و به بانک کارگشایی می‌داد که به سازندگان و تولیدکنندگان زیورآلات عرضه کند؛ این کار در میان‌مدت نمی‌تواند اثری داشته باشد که قیمت‌ها را بشکند و کسانی که سکه خریدند هم به امید سوداگری هستند یا اینکه دنبال حفظ ارزش پولشان  هستند.

بغزیان خاطرنشان کرد: تا زمانی که سوداگری است و بین ارز دولتی و غیر رسمی اختلاف وجود دارد، نباید انتظار داشته باشیم که ثبات اقتصادی ایجاد شود و طلا و دلار برای خرید واقعی باشند نه برای استفاده از فرصت‌ها و سوداگری؛ زیرا اختلاف ارز دولتی با بازار غیر رسمی جذاب است و با عرضه محدود هم نمی‌توان نرخ را شکست بلکه می توان در کوتاه مدت بر بازار اثر گذاشت و این امر را بارها آزمون کردیم؛ لذا باید این موضوع ریشه‌ای حل شود.

وی ادامه داد: برای مثال منطقی بود که در آستانه سفرهای نوروزی، میزان دریافت ارز مسافرتی را افزایش دادند که فرد تشویق نشود ارز را از بازار آزاد بخرد، اما تا زمانی‌که محدودیت باشد، هرچه هم سهمیه افزایش پیدا کند، از طرف دیگر صف ایجاد برای خرید ایجاد می شود و چون به اندازه تقاضا عرضه نمی‌شود، در حد همان چند روز التهاب بازار را کنترل می‌کند و این را نباید به‌عنوان یک برد در نظر گرفت.

این کارشناس اقتصادی خاطرنشان کرد: کاری که بانک مرکزی به‌درستی انجام می دهد، این است که با افزایش نرخ ارز در بازار غیر رسمی، نرخ مرکز مبادله تغییر خاصی نکرد. این نشان می‌دهد که بانک مرکزی بازیچه قرار نگرفته و وارد بازی بازارسازها نشده است. بازار آزاد می‌خواهد نرخ ارز مرکز مبادله را به سمت خودش بکشاند اما وقتی موفق نمی‌شود، کاهش پیدا می‌کند. سال گذشته نرخ دلار به ۶۰ هزار تومان رسید اما به ۵۰ هزار تومان برگشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وضعیت بازار ملک در تهران / دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • آپارتمان‌های تهران بدون مشتری ماند؛ قیمت مسکن متری چند؟
  • دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود
  • روند کاهشی نرخ ارز درپی شکست بازار از مرکز مبادله
  • نرخ رهن در بازار تهران؛ رهن مسکن در محله شادآباد ۵۸۰ میلیون تومان
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار
  • رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی، ارتباط چندانی با بانک مرکزی ندارد
  • رستاخیز یکخوابه ها در تهران / اجاره آپارتمان ۳۰ تا ۵۰ متر
  • قیمت جالب خانه‌های شرق تهران/ با ۳ میلیارد تومان خانه بخرید + جدول قیمت