Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش رسانه های غربی، با گذشت دو سال از شکست گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه، شواهد حاکی از سازماندهی مجدد نیروهای تروریستی داعش در عراق است.

مقام های اطلاعاتی کُردی و غربی اعلام کرده اند؛ حملات داعش در عراق افزایش یافته و این گروه تروریستی تلاش می کند تا مناطقی را که از دو سال پیش در عراق از دست داده است دوباره بازپس گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا به اظهارات «لاهور طالبانی» مقام ضد تروریسم اقلیم کردستان عراق، عناصر مسلح داعش اکنون مهارت بیشتری پیدا کرده اند و از سازمان القاعده خطرناکتر هستند.   

وی گفت: آن‌ها تکنیک ها و روش های بهتر و پول های بیشتری دارند. آن‌ها می توانند خودرو ، سلاح، مواد غذایی و تجهیزات خریداری کنند و فناوری بهتری دارند و از بین بردن آن‌ها سخت است.

طالبانی افزود: داعش در طول ۱۲ ماه گذشته در حال احیای خود بود و می بینیم که فعالیت های آن‌ها اکنون افزایش یافته و به نظر ما مرحله بازسازی آن‌ها پایان یافته است.

این مقام کُرد ادامه داد: اکنون نوع متفاوتی از داعش آشکار شده است. آن‌ها دیگر نمی خواهند کنترل هیچ منطقه ای را در دست گیرند تا هدف دست یافتنی و راحتی بشوند. آن‌ها در عوض، مخفیانه در زیر زمین  فعالیت می کنند. در کوه‌های حمرین عراق مخفیگاه ها و غارهای زیادی وجود دارد که کنترل بر آن‌ها برای ارتش عراق بسیار دشوار است.

وی با هشدار به اینکه داعش از ناآرامی های کنونی بغداد سوء استفاده می کند، گفت: جامعه جهانی باید نگران باشد؛ چرا که هرچه داعش در اینجا آسوده خاطر باشد، بیشتر به انجام عملیات تروریستی در خارج عراق و سوریه فکر خواهد کرد.

از سوی دیگر، سیروان بارزانی از فرماندهان نیروهای پیشمرگه گفت: داعش ممکن است مناطق خالی از سکنه واقع در شمال عراق را به کنترل خود در آورد.

وی اضافه کرد: مشهورترین این مناطق دلتای میان رودهای زاب و رود دجله است که تحرکات و فعالیت های داعش را در این منطقه رصد شده است.

بر اساس گزارش های اطلاعات پیشمرگه، داعش نیروهای خود را در این منطقه تقویت کرده است و اخیراً حدود ۱۰۰ نفر از این نیروها در حالی که کمربندهای انفجار داشتند، از مرزهای سوریه وارد خاک عراق شدند.

بارزانی گفت: اگر اوضاع به همین شکل پیش برود در سال ۲۰۲۰ آن‌ها تجدید قوا کرده، قوی‌تر می شوند و حملات بیش‌تری را ترتیب می‌دهند.

با این حال «ویلیام سیلی» فرمانده نیروهای ائتلاف در عراق با تأیید اظهارات این دو مقام کُرد، گفت: داعش در تلاش است تا نیروهایش را در عراق بازسازی کند.

سیلی اضافه کرد: نیروهای عراقی و کُرد، بسیار قوی‌تر از زمانی هستند که شهر موصل به‌ دست داعش افتاد و ما آن‌ها را برای مقابله به داعش آموزش دادیم.

وی همچنین گفت: داعشی‌ها اکنون در غارها و بیابان‌ها مخفی شده‌اند و در شرایط غیر قابل تحملی به سر می برند و قادر به انجام تحرکات جدی نیستند.

پیش‌تر نیز «حمید الیاسری» فرمانده لشکر ۴۴ سازمان الحشد الشعبی (بسیج مردمی) عراق گفته بود: داعش از خاک سوریه گاز شیمیایی خردل را وارد خاک عراق کرده است.

وی گفته بود: تروریسم موجود در جزیره الحضر، امنیت عراق به ویژه استان نینوا را تهدید می کند.

الیاسری افزوده بود: به خاطر این تهدید تروریستی، باید عملیات امنیتی فوری آغاز، تا این جزیره از وجود عناصر داعش پاکسازی شود.

برچسب‌ها گروه تروریستی داعش سوریه عراق کردستان عراق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گروه تروریستی داعش سوریه عراق کردستان عراق گروه تروریستی داعش سوریه عراق کردستان عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۲۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسد: در کمک به مقاومت تردید نخواهیم کرد

رییس جمهور سوریه با تاکید بر اینکه موضع این کشور هرگز در قبال آرمان فلسطین تغییر نکرده، اظهار داشت که حمایت دمشق از فلسطین همواره تعمیق شده است. 

به گزارش مشرق، بشار اسد رییس جمهور سوریه طی سخنانی تاکید کرد که مواضع این کشور از زمان آغاز آرمان فلسطین در سال ۱۹۴۸ ثابت بوده و حتی یک لحظه و تحت هیچ شرایطی تغییر نکرده است.

وی اظهار داشت که سوریه بدون تردید تمام آنچه را که لازم بوده و در حد امکانات این کشور بوده به فلسطینیان و عناصر مقاومت ضد اسراییل تقدیم کرده است.

اسد تاکید کرد که مواضع دمشق نسبت به مقاومت و موضع‌گیری‌های آن نه تنها هیچ تغییری نکرد، بلکه عمق و گسترش بیشتری پیدا کرده و حوادث و تحولات نشان می‌دهد که کسی که قدرت تصمیم‌گیری ندارد، آینده‌ای نیز نخواهد داشت و کسی که قدرت ندارد هیچ ارزشی در این دنیا ندارد و کسی که برای رسیدن به وطن خود مقاومت نمی‌کند، شایسته داشتن وطن نیست.

رییس جمهور سوریه با اشاره به جانبداری کورکورانه دولت‌های غربی از صهیونیست‌ها تاکید کرد که این موضوع تازه‌ای نیست. وی اشاره کرد که تسلیم شدن گرچه می‌تواند احساس کاذب و موقت امنیت و چه بسا قدرت به انسان بدهد، اما نمی تواند تضمین کننده بقای تسلیم شدگان باشد. در این صورت[تسلیم در برابر دشمن] دیگر تاریخ مصرف این اشخاص و دولت‌ها به پایان می‌رسد و وقتی تاریخ مصرف آنها به پایان برسد، این کشورها ویران شده و دچار فروپاشی و نابودی می‌شوند.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه منهدم شد
  • اسد: در کمک به مقاومت تردید نخواهیم کرد
  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است
  • طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • حملات داعش در عراق شروع شد