Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

عیسی میرانی شاهرودی اظهار داشت: با توجه به پایان فصل پرورش ماهیان گرمابی و سرد شدن هوا، برداشت ماهیان گرمابی از برخی استخرهای خاکی و بتنی سیستان و بلوچستان آغاز شده است.

وی گفت: این ماهیان از نوع کپور، آمور، فیتوفاگ و بیگهد هستند که سالی یکبار از استخرهای ۲ منظوره شیلاتی و کشاورزی سیستان و بلوچستان برداشت می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان (آب‌های داخلی) علت برداشت این ماهیان در فصل سرما را بازار فروش و تمایل مردم به مصرف ماهی در این فصل عنوان کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود از استخرهای شمال سیستان وبلوچستان حدود چهار هزار تن ماهی برداشت و روانه بازارهای این منطقه و زاهدان شود.

وی بیان کرد: امسال بیش‌از چهار میلیون بچه ماهی گرمابی در استخرها و منابع آبی سیستان و بلوچستان رهاسازی شده است.

شاهرودی گفت: صید و برداشت ماهی از آب‌بند پارک با وسعت ۲۰ هکتار، واقع در ۶۰ کیلومتری جنوب شهرستان نگور که از طریق بارندگی‌های فصلی آبگیری می‌شود، آغاز شد.

وی افزود: این آب‌بندان برای نخستین بار در سالجاری، با رهاسازی حدود ۴۰ هزار قطعه بچه ماهی کپور علفخوار و بچه ماهی کپور معمولی ماهی‌دار شد.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان (آب‌های داخلی) اظهار داشت: هم‌اینک متوسط وزن ماهیان صید شده حدود ۲ کیلوگرم است و برآورد می‌شود حداقل میزان ۳۰ تن ماهی گرمابی از نوع کپور و آمور توسط جوامع روستایی اطراف این آب‌بندان برداشت شود، که نقش مؤثری در تأمین پروتئین و ایجاد درآمد برای مردمان تلاشگر بومی منطقه خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ماهیان گرمابی سیستان و بلوچستان شیلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۲۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) آتش گرفتن یک تریلی در سیستان و بلوچستان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • صید ماهی بدون پروانه در آستارا ممنوع!
  • صید ماهی در این شهر ممنوع شد
  • صید ماهی بدون پروانه در این شهر ممنوع شد
  • طرز تهیه ماهی کپور زغالی، به سبک آشپز خیابانی (فیلم)
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰هزار ‌میلیارد ریالی شیلاتی در خوزستان
  • آغاز هفتمین دوره آموزشی توانمندسازی فعالان صنعت گردشگری
  • آغاز اجرای طرح زنجیره ارزش راهبردی ماهیان گرمابی خوزستان
  • اجرای طرح زنجیره ماهیان گرمابی و خاویاری در خوزستان
  • (ویدئو) آتش گرفتن یک تریلی در سیستان و بلوچستان
  • ارتقای راههای سیستان و بلوچستان به بزرگراه نیازمند حداقل حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار