Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- دادگستری استان خراسان رضوی رضوی طی اطلاعیه‌ای آخرین وضعیت روند اجرایی پرونده شرکت پردیسبان را تشریح و اعلام کرد که اخیراً با یک شرکت مذاکراتی در خصوص خرید یک مجموعه تجاری متعلق به محکومان صورت پذیرفته که چنانچه رصد فنی و عملیاتی موضوع مثبت باشد به زودی فرایند رد مال در یک چارچوب مشخص شروع خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاریخ انتشار: 07:00 - 03 دی 1398 - کد خبر: ۵۷۹۶۱۲

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، دادگستری استان خراسان رضوی طی اطلاعیه‌ای آخرین وضعیت روند اجرایی پرونده شرکت پردیسبان را تشریح کرد.

در متن این اطلاعیه آمده است.

پیرو اطلاعیه سابق در خصوص روند اجرای حکم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلال گران در نظام اقتصادی کشور شعبه مستقر در مشهد مقدس در خصوص پرونده شرکت پردیسبان؛ به استحضار می‌رساند دستورات مقتضی جهت به روز رسانی سرور‌ها و بازیابی اطلاعات سهامداران و طلبکاران شرکت پردیسبان صادر شده است.

با توجه به اینکه در شرکت پردیسبان فقط بخشی از افراد سهامدار هستند و تعداد زیادی از افراد علیرغم اینکه طلبکاری آن‌ها از شرکت پردیسبان محرز است لیکن در ازای سهام، چک یا حواله دریافت کرده اند که می‌بایست رد مال نسبت به آن‌ها هم صورت پذیرد.

اقدامات لازم در این راستا صورت پذیرفته است و به محض شروع عملیات رد مال به افراد؛ اطلاعیه و فراخوان در خصوص نحوه مراجعه افراد و مدارک مورد نیاز در این زمینه صادر خواهد شد؛ فعلاً تا قبل از اعلام دادسرای عمومی و انقلاب مشهد مقدس نیازی به مراجعه حضوری افراد نیست.

همانطور که در اطلاعیه سابق نیز اشاره شد اکثر اموال معرفی شده توسط محکومان سهل البیع نیستند و همین امر اجرای حکم در خصوص رد مال را با مشکل مواجه کرده است.

اخیراً با یک شرکت مذاکراتی در خصوص خرید یک مجموعه تجاری متعلق به محکومان صورت پذیرفته که چنانچه رصد فنی و عملیاتی موضوع مثبت باشد به زودی فرایند رد مال در یک چارچوب مشخص شروع خواهد شد.   بیشتر بخوانید: اگر محکومان با رد مال کامل رضایت سهامداران را جلب کنند سرنوشت آن‌ها در تحمل محکومیت حبس متفاوت است رأی متهمان پرونده موسوم به شرکت پردیسبان صادر شد نکته حائز اهمیت این است که روند رد مال با توجه به عدم شفافیت ثبت و ضبط امور در شرکت پردیسبان نیازمند دقت است و سعی خواهد شد در چند مرحله این مهم صورت پذیرد.

مرحله اول از اجرای حکم قطعاً بر مبنای اصل آورده مردم به شرکت برنامه ریزی خواهد شد که به زودی اجرایی خواهد شد و سپس در صورت کفایت اموال و منابع مالی معرفی شده اقدامات لازم در راستای حفظ منافع سهامداران محترم صورت خواهد پذیرفت هرچند محدودیت در این زمینه وجود دارد.

دادسرای عمومی و انقلاب مشهد مقدس تمام سعی خود را بکار خواهد گرفت تا در صورت امکان نسبت به جبران خسارات وارده به سهامداران نیز اقداماتی صورت پذیرد.

دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی صرفاً در صورتی از دادگاه صادر کننده حکم تقاضای تخفیف در میزان محکومیت محکومان را تقاضا خواهد کرد که رضایت سهامداران و طلبکاران شرکت پردیسبان حاصل شود.

از کلیه افراد ذی نفع در این پرونده و پرونده‌های مشابه خواسته شده تا اخبار و اطلاعات مورد نیاز خود را تنها از طریق مرجع رسمی قضایی دریافت کرده و به شایعات توجه نکنند و به افرادی که در روند اجرای حکم پرونده‌های دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلال گران در نظام اقتصادی اخلال ایجاد کرده و یا برای امور تبلیغاتی خود سوء استفاده می‌کنند نیز تذکر و هشدار داده شده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پردیسبان دادگاه دادگاه پردیسبان دادگستری خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۲۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبارات مولدسازی باید به صورت بهینه استفاده شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: باید از طریق مولدسازی از اعتبارات پروژه‌هایی که در سطح استان تعریف شده است، استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، جعفر قزوینیان، امروز_ دوشنبه هفدهم اردیبهشت- در جلسه بازآفرینی شهری با بیان اینکه باید دست به دست هم بدهند و در خصوص بازآفرینی شهری انرژی بیشتری گذاشته شود، اظهار کرد: در جلسه پیشنهادات چند پروژه مطرح شد که معتقدیم این پیشنهادات می‌تواند در رفع معضلات شهری مؤثر باشد.

وی با تاکید بر اینکه دفتر تسهیل‌گری در شهرستان ابهر باید راه‌اندازی شود، اظهار کرد: انتظار داریم شهرداری ابهر همکاری لازم را در خصوص راه‌اندازی این دفتر داشته باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان اضافه کرد: با راه‌اندازی دفتر تسهیل‌گری در این شهرستان، کارگزاری برای این دفتر انتخاب خواهد شد تا بتوانیم به صورت جدی وارد کار شویم و از ظرفیت مردم و مسئولان استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه تبلیغات گسترده در شناساندن و معرفی مشوق‌ها به مردم بسیار مؤثر است، اضافه کرد: باید در این خصوص جلسات متعددی با سازنده‌ها برگزار شود تا مسائل در جلسات بررسی و گزارش داده شود، چرا که این مهم در پیشرفت کار تأثیرگذار خواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به اینکه بازآفرینی شهری اعتبار خاصی از طریق سازمان مرکزی به صورت مستقیم ابلاغ نمی‌کند، ادامه داد: این در حالی است که اداره‌کل راه و شهرسازی استان ظرفیت‌های خوبی دارد و می‌تواند به شهرداری نیز کمک کند.

قزوینیان تصریح کرد: همچنین این مجموعه از طریق کمیسیون ماده ۵ ظرفیت بالقوه‌ای دارد، به همین خاطر شهرداری ابهر می‌تواند پیشنهادهای خوبی در این خصوص به ستاد ارائه دهد تا اقدامات و کارهای لازم انجام گیرد.

وی با بیان اینکه می‌توان از طریق مولدسازی از اعتبارات پروژه‌هایی که در سطح استان تعریف شده است، استفاده کرد، گفت: در این راستا شهرداری ابهر باید پروژه‌هایی را که برای مردم و شهرستان مفید و جذاب است، ارائه دهد.

کد خبر 751121

دیگر خبرها

  • اعتبارات مولدسازی باید به صورت بهینه استفاده شود
  • هاشمی: طرح آمایش سرزمینی، ورزش کشور را از روزمرگی دور می‌کند
  • طرح آمایش سرزمین ورزش کشور را از روزمرگی دور می‌کند
  • رهایی دو زندانی از پای چوبه دار در مشگین شهر
  • وضعیت «شهر ری» در تقسیم استان تهران چگونه خواهد بود؟!
  • ضعف‌های زیرساختی و هزینه شدن یارانه برای کالاهای غیراساسی
  • نخستین بار در صنایع پتروشیمی کشور صورت گرفت؛ تبدیل وضعیت کلیه نیروهای پیمانکار به قرارداد مستقیم با پتروشیمی امیرکبیر
  • وزیر کشور: مسئول رسیدگی به پرونده کشتی پرتغالی توقیف شده قوه قضاییه است
  • تعطیلی جایگاه زباله غیر مجاز دستک آستانه اشرفیه
  • هشدار؛ خوزستانی‌ها از حضور در مناطق پرخطر پرهیز کنند