Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) شهرری گفت: طبق برنامه‌ریزی برای تحقق شعار «هر دانشجو، یک تخصص، یک مهارت»، دانشجویان این دانشگاه از دانشگاه کلن آلمان مدرک مهارت‌آموزی می‌گیرند.

سعید قاضی‌مغربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا درباره اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) شهرری به‌منظور تحقق شعار هر دانشجو، یک تخصص، یک مهارت در دانشگاه آزاد اسلامی ظهار کرد: «برای محقق‌کردن این شعار به‌دنبال ایجاد رشته‌های مهارت‌محور رفتیم و با دانشگاه صنعتی کلن آلمان هم توافق‌نامه امضا کردیم تا بتوانیم از امسال بعضی از رشته‌ها را با محور مهارت در مقطع کاردانی ایجاد و دانشجو تربیت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی افزود: «با این برنامه‌ریزی، دانشجویانی که وارد واحد دانشگاهی یادگار امام شهرری می‌شوند درحالی‌که در حال گذراندن تحصیلات دانشگاهی هستند، مهارت کارآموزی را نیز فرامی‌گیرند تا بتوانند بعد از پایان تحصیلات به‌راحتی جذب بازار کار شوند.»

به گفته رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) شهرری، بین تحصیلات و آموزه‌های دانشگاهی و نیازهای جامعه شکاف وجود دارد به همین دلیل دانشجویانی که تحصیلاتشان به پایان می‌رسد به سختی می‌توانند وارد بازار کار شوند.

اخذ همزمان 2 مدرک

این مقام مسئول گفت: «با روشی که در واحد دانشگاهی یادگار امام شهرری درپیش گرفته‌ایم، دانشجویان ما مدرک مهارت‌آموزی از دانشگاه کلن آلمان و مدرک تحصیلی خود را از دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) شهرری توأمان اخذ می‌کنند.»

قاضی‌مغربی خاطرنشان کرد: «دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) شهرری به‌دلیل همخوان‌بودن مهارت و مدرک تحصیلی‌شان به سرعت جذب بازار کار می‌شوند.»

وی افزود: «اکنون جمعی از دانشجویان در حال بازسازی 10 دستگاه واگن قطار و همزمان در حال فراگیری مهارت‌های مرتبط با رشته‌های تحصیلی خودشان هستند و درواقع عملاً در حال تحقق شعار هر دانشجو یک تخصص یک مهارت هستیم.»

قرارداد بازسازی یک واگن قطار مسافربری اواخر سال گذشته از سوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) با شرکت رجا منعقد شد و روزهای آغازین اردیبهشت 98 این واگن برای بازسازی در اختیار متخصصان و صنعتگران دانشگاه قرار گرفت.

یک دستگاه واگن ساخت آلمان غربی هم ۱۵ اردیبهشت سال جاری برای بازسازی کامل در اختیار این واحد دانشگاهی قرار داده شد که اکنون بازسازی کامل شده است.

انتهای پیام/4117/4062/

منبع: آنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام ره شهرری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۲۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سلماس

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،همزمان با سراسر کشور دانشجویان، اساتید و کارکنان واحد سلماس نیز در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی و اروپایی (در حمایت از مردم مظلوم غزه) و محکوم کردن اقدام پلیس آمریکا در ضرب و شتم دانشجویان، مقابل ساختمان آموزشی دانشگاه تجمع کردند.   دکتر ناصری رییس دانشگاه ازاد شهرستان سلماس ضمن حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی و اروپایی، اقدامات ضد دانشجویی مسوولین این دولت‌ها را محکوم کرد.   او در این خصوص اظهار داشت: خیزش دانشجویی اخیر در حمایت از فلسطین در امریکا و اروپا، بزرگ‌ترین اعتراضات ضد اسراییلی در دل غرب از زمان تأسیس این رژیم جعلی است و نویدبخش فعال شدن دوباره جنبش دانشجویی در امریکا و اروپا این بار علیه اسراییل است

دیگر خبرها

  • تجلیل از استادان نمونه دانشگاه آزاد اسلامی تبریز در سال ۱۴۰۳
  • راه دستیابی به قله به دانشجویان آموزش داده شود
  • مهارت آموزی به یک هزار دانشجو در واحد‌های صنعتی دزفول
  • ایجاد دانشکده‌ ویژه مادران در واحدهای دانشگاه‌ آزاد
  • ایجاد دانشکده‌های ویژه مادران در همه واحدهای دانشگاه‌ آزاد
  • رویداد صدرا با حضور ۳۱ شرکت صنعتی در دانشگاه آزاد دزفول گشایش یافت
  • طرح‌های یادگار امام و آزاد راه شهید شوشتری زیر ذره بین شورا
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سلماس
  • آئین گرامیداشت روز جهانی روانشناس و مشاور برگزار شد
  • اجرای طرح تدریس با جهت‌گیری الهی برای هدایت دانشجویان