Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، کیهان نوشت: حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان، رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی به‌منظور رفع شبهه از ماجرای اعدام‌های دهه ۶۰ با اشاره به جنایت‌های امثال نعمت‌الله نصیری و رضا ناجی گفت: اگرچه نظر بعضی‌ها درباره افرادی مثل نصیری - که مردم را به رگبار بستند و افتخارشان این بود که مردم را قتل‌عام کردند - این بود که نیاز به محاکمه ندارند چون جرمشان محرز است اما با این وجود، حتی نصیری هم محاکمه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام حسینیان با تاکید بر اینکه در عمل هیچ موردی وجود ندارد که شخص بدون محاکمه اعدام شود یادآور شد: حتی افرادی مثل ناجی که اولین فرماندار نظامی بود و در اصفهان قتل و غارت‌های بسیاری انجام داد هم ابتدا محاکمه شد و بعد از رسیدگی به پرونده‌اش اعدام شد.

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی بیان داشت: مواردی هم بود که بعد از محاکمه، احکامی به جز اعدام برای افراد صادر می‌شد.

وی ادامه داد: مثلا چند پرستار بودند که در حق مجروحین و انقلابیون در بیمارستان اقدامات بی‌شرمانه‌ای کردند. آقای خلخالی آنها را محاکمه کرد و چون دستشان به خون آلوده نشده بود، احکامی به غیر از اعدام برایشان صادر شد و به سه سال زندان محکوم شدند.

حجت‌الاسلام حسینیان درباره محاکمه و اعدام منافقین در دهه ۶۰ نیز گفت: درباره منافقین هم تا کسی دستش به خون آلوده نشده بود اعدام نمی‌شد. حتی حضرت امام بیانیه‌ای صادر کردند و فرمودند هیچ‌کس حق ندارد کسی را که دستش به خون آلوده نشده اعدام کند.

قائم مقام وقت دادستان انقلاب اسلامی در وزارت اطلاعات اضافه کرد: کار منافقین دروغ گفتن و راه‌اندازی عملیات روانی است. مثلا منافقین لیستی به عنوان اعدام‌های سال ۶۷ به سازمان ملل فرستادند و با استفاده از آن علیه جمهوری اسلامی تبلیغ کردند اما جالب است بدانید بسیاری از افرادی که نام آنها در آن لیست به عنوان اعدامی ثبت شده، اکنون زنده هستند و در همین تهران مشغول زندگی می‌باشند.

وی با اشاره به مستندات مندرج در کتاب «تبار ترور» از منشورات موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی، درباره آمار ترورهای سازمان منافقین افزود: در این کتاب حرکت‌های تروریستی که سازمان به صورت رسمی مسئولیت ارتکاب آنها را پذیرفته ثبت شده است. اگر این آمار را ببینیم متوجه می‌شویم تعداد اعدامی‌های منافقین در دهه ۶۰ حتی بسیار کمتر از آن است. و اگر بنا بود جمهوری اسلامی در برابر هر ترورِ منافقین یک نفر از آنها را اعدام کند، الان تعداد اعدامی‌های منافقین می‌بایست بیش از ۱۷ هزار نفر بود.

حجت‌الاسلام حسینیان یادآور شد: برای همه اعضای سازمان هم حکم اعدام صادر نشد. کما اینکه چند مرتبه منافقین مورد عفو قرار گرفتند. یعنی افرادی بودند که عضویت آنها در سازمان مسجل بود یا عضو خانه‌های تیمی بودند اما دستشان به خون کسی آلوده نشده بود؛ این افراد اعدام نشدند و چند سال بعد مورد عفو قرار گرفتند.

جانشین دادستان تهران در دهه ۶۰ با اشاره به عطوفت و مهربانی شهید لاجوردی با اعضای فریب‌خورده سازمان افزود: خودِ شهید لاجوردی تعداد زیادی از این‌ها را که هوادار یا سمپات بودند مورد لطف قرار داد و با اقدامات فرهنگی شهید لاجوردی بسیاری از آنها برگشتند و مورد عفو قرار گرفتند تا جایی که آنان به بچه‌های آقای لاجوردی معروف شدند.

حجت‌الاسلام حسینیان در پایان با مقایسه منافقین و داعش یادآور شد: ولی شما نگاه کنید دشمن از خود چه فرشته‌ای می‌سازد و از جمهوری اسلامی چه سیمایی ارائه می‌دهد. واقعا اگر عملیات مهندسی سازمان که منجر به پوست کندن و زنده به گور شدن سه پاسدار گردید بازخوانی شود معلوم می‌شود که منافقین به مراتب از داعش خون‌آشام‌تر هستند. ولی چون زیر پر و بال غربی‌ها قرار گرفته‌اند آن جنایتکاران مورد حمایت رسانه‌ای، مالی و همه‌جانبه قرار می‌گیرند و حتی از لیست تروریست خارج می‌شوند.

کد خبر 472745 برچسب‌ها منافق

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: منافق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۲۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هراس و نگرانی مقامات آلبانی پس از عملیات وعده صادق

به گزارش خبرگزاری مهر، در ساعات پایانی شنبه شب و بامداد یکشنبه ۲۶ فروردین، نیروهای مسلح ایران با انجام حملات ترکیبی با استفاده از موشک‌های بالستیک، کروز و پهپاد اهدافی را در منطقه نقب و پایگاه هوایی نواتیم در سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داد. سپاه با انتشار بیانیه‌ای نام این عملیاتی انتقامی علیه رژیم صهیونیستی را «وعده صادق» نامید؛ عملیاتی که دفاعی مشروع در پاسخ به تجاوز رژیم صهیونیستی به کنسولگری کشورمان در دمشق بود. در پی این عملیات، کشورهای غربی نگران واکنش‌های بعدی ایران در صورت اقدامات احتمالی تنش زای رژیم اشغالگر قدس بوده و در تماس‌های مکرر، نتانیاهو را از اقدامات احساسی برحذر می‌داشتند.

اما در این میان واکنش‌های قابل تاملی را از مقامات نظامی و سیاسی در آلبانی شاهد هستیم.
در اولین واکنش سفیر رژیم صهیونیستی در آلبانی طی یک مصاحبه تلویزیونی اعلام کرد هدف بعدی موشک‌های ایرانی، آلبانی است.


آگیم نشو سفیر سابق آلبانی در ایالات متحده هم نیز مدتی بعد در مصاحبه با تلویزیون تاپ چنل آلبانی از یک پیام محرمانه امریکا پرده برداشته و گفت: «ما به عنوان یک کشور کوچک باید در سیاست‌هایمان بسیار محتاط باشیم. مهمترین مسئله برای ما تامین امنیت کشورمان هست. این یک خطر واقعی است، زیرا نامه نمایندگان کنگره آمریکا در مورد مجاهدین را داریم که گفته‌اند تصور می‌شود از دیگر کشورهای مبدأ علیه آلبانی حمله موشکی انجام شود که برای جلوگیری از رعب و وحشت در بین مردم، پنهان شد.»


همچنین ژنرال سادر لشای نظامی برجسته آلبانیایی و وزیر اسبق این کشور، نیز طی مصاحبه با برنامه «بریکینگ» ادعا کرد: «ما باید در سطح حملات هیبریدی، عملیات‌های برون مرزی ایران و سایر اقدامات احتمالی ایران هوشیار باشیم. موشک‌های بالستیک آن‌ها می‌توانند به اطراف آلبانی برسند»


با توجه به این واکنش‌های فوق، سوالی که به ذهن متبادر می‌شود این است که چرا همزمان با عملیات وعده صادق مسئولین آلبانیایی چنین واکنش‌هایی داشته و نگران از حمله قریب الوقوع موشک‌های ایرانی بودند؟


بی شک علت اصلی این نگرانی و هراس، میزبانی این کشور از منافقین می‌باشد. مقامات آلبانی به خوبی می‌دانند که همکاری راهبردی و گسترده‌ای بین گروهک تروریستی منافقین و رژیم صهیونیستی برقرار است. همکاری یگان تروریسم مجازی و سایبری منافقین به عنوان بخشی از اکانت‌های فارسی زبان اسرائیل، نقش و همکاری منافقین در جاسوسی هسته‌ای، همکاری منافقین در ترور دانشمندان هسته‌ای، همکاری میدانی و اطلاعاتی منافقین با رژیم صهیونیستی در جنگ سوریه و موضوعاتی مانند ترور شهید مصطفی بدرالدین، نقش منافقین در شهادت شهید فخری زاده و… تنها بخشی از همکاری مابین گروهک تروریستی منافقین و رژیم منحوس صهیونیستی است و مقامات آلبانی با اطلاع از این سابقه، نگران واکنش ایران می‌باشند.

کد خبر 6088715 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • حکم سینماگر مطرح لغو شد ؛ صدور دستور محاکمه جدید
  • تهیه‌کننده متهم به تجاوز، باید دوباره محاکمه شود
  • ویدیو/ مسعود رجوی همکار و نفوذی ساواک بوده است؟! 
  • پیگیری اقدامات حبس زدایی از جرایم پزشکی
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله | مقاومت محیط‌ بانی در برابر اقدام غیر قانونی میراث فرهنگی | توضیحات فرمانده یگان محافت محیط زیست
  • سفر رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به کرمانشاه
  • ببینید | روایتی از آنچه در جلسه آغازین دور جدید دادگاه منافقین گذشت
  • تقدیر آیت‌الله مکارم‌شیرازی از اقدامات فراجا در مسئله حجاب
  • رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به کرمانشاه سفر می‌کند
  • هراس و نگرانی مقامات آلبانی پس از عملیات وعده صادق