Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: تاکنون بیش از ۵۷ میلیارد ریال تسهیلات به خانوارهای آسیب‌دیده کالپوش پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، منوچهر فخری صبح امروز در جلسه بررسی و پیگیری مشکلات روستای حسین آباد کالپوش در سالن غدیر استانداری سمنان اظهار کرد: ۱۰۸ خانوار روستای حسین آباد کالپوش برای دریافت تسهیلات احداثی و معیشتی به بانک معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فخری اذعان داشت: ۴۶ هزار متر مکعب خاک برداری و خاکریزس در سایت جدید صورت گرفت و ۹۲ خانوار اصلی و ۱۸ خانوار فرعی برای ساخت مسکن در این سایت، زمین دریافت کردند.

وی بیان داشت: با واگذاری ۹۲ قطعه به متقاضیان احداث مسکن در شهرک جدیدالاحداث روستای حسین آباد کالپوش در سایت ۱۴.۳ هکتاری در نظر گرفته شده، عملیات ساخت و ساز آغاز شد.

معاون استاندار سمنان گفت: تاکنون ۳۱میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات احداثی به ۷۹ خانوار، ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال تسهیلات معیشتی به ۱۸ خانوار، ۱۶ میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال کمک بلاعوض به ۷۷ خانوار و ۶ میلیارد و ۵۱۰ میلیون ریال کمک بلاعوض از محل تنخواه به ۲۰۹ خانوار پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه ساخت و ساز منازل مسکونی در سایت جدید روستای حسین آباد آغاز شده است گفت: تاکنون پی کنی ۱۰۸ واحد، آرماتوربندی ۸۷ واحد، اجرای فنداسیون ۸۴ واحد و نصب اسکلت ۲۱ واحد انجام شده و مابقی مراحل احداث نیز با روند مطلوبی در حال انجام است.

وی افزود: اقدامات لازم برای زمین شناسی انجام شده، تسهیلات ساخت و بلاعوض نیز برای مردم در نظر گرفته شده و نهایتا مجموعه اقدامات و تمهیدات لازم از سوی دولت صورت گرفته که انتظار داریم در این مرحله مردم نیز به صورت جدی پای کار آمده و در ساخت و ساز و احداث واحدهای شهرک جدید الاحداث مشارکت کنند.

معاون عمرانی استاندار سمنان با بیان این مطلب که کالپوش و رانش زمین و ایجاد مشکلاتی برای این منطقه، یکی از مباحث اصلی و مهم استان بود که به صورت ویژه و جدی مورد پیگیری قرار گرفت، اضافه کرد: حضور به موقع، پررنگ و مستمر فرماندار محترم و تمامی دستگاه های اجرایی استان در مقوله امداد رسانی و حل مشکلات پیش آمده در روستای حسین آباد کالپوش، یکی از مباحث ارزنده ای بود که جای تقدیر و قدردانی دارد.

فخری تصریح کرد:حسین آباد کالپوش یکی از نقاط استراتژیک استان است که بالغ بر ۶ بار در این منطقه به جهت بررسی و پیگیری و مشکلات مردم عزیز این منطقه حضور پیدا کردم و استاندار محترم نیز در تمامی جلسات مختص این مهم، بر رسیدگی به مشکلات و تسریع درحل کمبودها و موانع تاکید داشتند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در این جلسه گفت: به منظور احترام به نظر ساکنین و حفظ پیوستگی روستا، مکان یابی سایت جدید الاحداث نیز بر اساس نظر مردم و شورای اسلامی این روستا به انجام رسید و می توان گفت در مقوله رسیدگی به مشکلات و موانع کالپوش از سوی هیچ یک از مسئولین استان کم کاری صورت نگرفت.

وی ادامه داد: لذت عبور از بحران ها این است که در کنار هم قرار گرفته و هیچ کس احساس تنهایی نداشته باشد که خوشبختانه در خصوص روستای حسین آباد کالپوش، این مهم به صورت مشهود اتفاق افتاد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان در پایان با تاکید بر این موضوع که تا به امروز تمامی خواسته های مردم این روستا اجرایی شده است، گفت: از امروز نیز همچنان در خدمت مردم عزیز حسین آباد کالپوش بوده و آماده رسیدگی به درخواست های این عزیزان هستیم، امیدواریم از این به بعد شاهد این دست مشکلات و اتفاقات در استان نبوده و بتوانیم هرچه بیشتر در راستای خدمت به مردم گام برداریم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تسهیلات سمنان روستا مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۲۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده است

نماینده مردم مهاباد گفت: مردم برای تامین هزینه‌های اولیه زندگی مانند رهن منزل استیجاری نیاز به حمایت و دریافت وام دارند که در حال حاضر بانک‌ها حاضر به همکاری نیستند و باید هرچه زودتر برای این وضعیت چاره‌اندیشی شود.

به گزارش ایلنا، جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد در مجلس با اشاره به تعیین تکلیف وضعیت تسهیلات در سال جدید و اینکه آیا با وجودعدم تصویب بودجه و نهایی شدن برنامه هفتم افزایش‌ها در آن اعمال می‌شود، به ایلنا گفت: در این مساله سردرگمی در بحث وام ازدواج و فرزندآوری وجود دارد، البته افزایش آن تصویب شد، اما معمولا در ابتدای سال بانک‌ها اعتبارات لازم برای پرداخت آن را دریافت نکرده‌اند و در نتیجه از پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج استنکاف می‌ورزند.

وی ادامه داد: البته این موضوع شامل انواع دیگر تسهیلات بانکی هم می‌شود و به کلی پرداخت وام در کشور تعطیل شده است، برای بخش تولید مشاهده می‌کنید که نرخ سود تسهیلات از ۱۸ درصد به ۲۳٪ رسید و ۵٪ افزایش پیدا کرد. از سوی دیگر مردم برای تامین هزینه‌های اولیه زندگی مانند رهن منزل استیجاری نیاز به حمایت و دریافت وام دارند که در حال حاضر بانک‌ها حاضر به همکاری نیستند و باید هرچه زودتر برای این وضعیت چاره‌اندیشی شود.

دیگر خبرها

  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوارها در سال ۱۴۰۲
  • زکات مستحبی گره های اقتصادی جامعه را می گشاید
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده است
  • موفقیت بانک ملی ایران در جذب سرمایه اجتماعی با پرداخت تسهیلات خرد
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوار‌ها در سال ۱۴۰۲
  • مالیات بر سوداگری، صیاد دلالان نه مردم عادی
  • بانک تجارت در فروردین ۱۴۰۳ جمعا ۱۶۹۸ فقره وام ازدواج و فرزندآوری پرداخت کرد
  • بانک تجارت در فروردین 1403 جمعا 1698 فقره وام ازدواج و فرزندآوری پرداخت کرد
  • ۱۷ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش اصناف قم انجام شد
  • حمایت بانک مسکن از خانواده‌ها با پرداخت بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات در سال ۱۴۰۲