Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناسان در برنامه تیتر امشب شیکه خبر بر این نکته تاکید کردند که خودروهای بنزینی سهم ۱۴ درصدی و موتورسیکلت ها سهم ۱۰ درصدی در آلودگی هوای شهر تهران دارند و بیشتر آلودگی هوای شهر تهران مربوط به کامیون‌ها و خودرو‌های گازوئیل سوز است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، برنامه شب گذشته (دوشنبه 2 دی) تیتر امشب شبکه خبر سیما به موضوع آلودگی هوا و راهکارهای مقابله با آن اختصاص داشت که در ابتدا مدیرکل حمل و نقل وزارت کشور از افزایش جریمه ورود به محدوده‌های ممنوع از ۲۰ به ۹۰ هزار تومان خبر داد و گفت: در برخورد با متخلفانی که وارد محدوده‌های ترافیکی می‌شوند، پیش از این دو کد جریمه وجود داشت که در جدول تخلفات راهور معادل ۲۰ هزار تومان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در ادامه این برنامه خبری رئیس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا با بیان اینکه در وضعیت تشدید آلودگی کلانشهر‌ها پلیس هم بر اساس تصمیمات کمیته اضطرار خود را ملزم به اعمال قانون می‌کند، گفت: زمانی که طرح زوج و فرد از درب منازل اعمال می‌شود پلیس هم طبق مقررات عمل می‌کند.

 

سرهنگ «محمدباقر سلیمی» با اشاره به طرح شهرداری در کنترل آلودگی شهر گفت: پلیس مخالف آن طرح بود، چون زیرساخت‌های لازم ایجاد نشده بود. اعمال ماده ۱۸ در قانون اخذ جرایم از وظایف پلیس به شمار می‌اید.

 

بنابراین گزارش، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران نیز در بخش دیگری از این برنامه خبری با اشاره به سهم ۱۴ درصدی خودرو‌های بنزینی و سهم ۱۰ درصدی موتورسیکلت‌ها در آلودگی هوای شهر تهران گفت: بیشتر آلودگی هوای شهر تهران مربوط به کامیون‌ها و خودرو‌های گازوئیل سوز با ۱۵ و ۷ دهم درصد و صنایع، نیروگاه‌ها و پالایشگاه‌ها با سهم بالای ۳۵ درصد می‌باشد.

 

«حسین شهیدزاده» افزود: متاسفانه در فصل زمستان بسیاری از این صنایع و نیروگاه‌ها از سوخت‌هایی مانند گازوئیل به جای گاز استفاده می‌کنند.

 

در بخش دیگری از این برنامه خبری «محمدمهدی میرزایی قمی»، رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان محیط زیست به ارائه آماری از بیشترین آلوده کننده‌های هوای شهر پرداخت و گفت: بر اساس اعلام پلیس راهور، ۱۱/۵ میلیون موتور سیکلت در سطح کشور فعال هستند که ۸۰ درصد ان‌ها فرسوده و کاربراتوری هستند.

 

وی با اشاره به اینکه این تعداد موتورسیکلت به اندازه ۱۲۰ میلیون خودروی در حال تردد آلودگی ایجاد می‌کنند، گفت: این در حالی است که حدود ۲۴ میلیون خودرو در سطح کشور داریم. بیشترین سهم آلایندگی دیگر، مربوط به مصرف سوخت مازوت برخی کارخانجات است./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد شب یلدا مسجد مسجد طرح ملی فهما انتخابات مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد معضل آلودگی هوا آلودگی هوای تهران آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۲۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید خودروهای برقی گامی برای کاهش آلودگی‌هوا است

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در عرصه خودروسازی با بیان اینکه امروزه تمام جهان به سمت استفاده از خودروهای برقی و هوشمند سوق داده شده است، گفت: آلودگی‌هوا، آلودگی صوتی، مسائل زیست‌محیطی و صرفه‌جویی در سوخت از عمده‌ترین دلایل ما برای تولید و بهره‌برداری خودروهای برقی است.

سیدمحمد روح‌الامین در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اولین شهرک تخصصی خودروهای برقی با هدف سرمایه‌گذاری در خودروهای هوشمند، سواری، اسجیلی، سدان و تجمیع توانمندی‌های علمی و دانشگاهی تشکیل شده است.

وی افزود: این مجتمع شامل چند بخش می‌شود که بخش اول آن مرتبط با پلتفرم‌هایی است که در حالت اولیه به صورت CBU و در مراحل بعدی به ترتیب به صورت SKV و CKV خواهد آمد؛ توانمندی‌هایی که در ایران وجود دارد، موجب شده است انگیزه فراوانی برای تأسیس اولین مرکز تحقیقات و نوآوری را از طریق برنامه‌ریزی‌های بلند مدت داشته باشیم تا بتوانیم از توانمندی مجموعه‌های دانشگاهی و انتقال تکنولوژی که از طریق قراردادهای بین‌المللی بسته شده است، در شهرک مورد استفاده قرار دهیم.

مدیرعامل مجتمع خودروسازی آرین با بیان اینکه امروزه تمام جهان به سمت استفاده از خودروهای برقی و هوشمند سوق داده شده است، گفت: آلودگی‌هوا، آلودگی صوتی، مسائل زیست‌محیطی و صرفه‌جویی در سوخت از عمده‌ترین دلایل ما برای تولید و بهره‌برداری خودروهای برقی است.

وی ادامه داد: محصولات ما به‌صورت اقتصادی و بهینه عرضه می‌شود و از سوی دیگر در حمل‌ونقل عمومی همچون شرکت‌های تاکسیرانی قابل استفاده است تا در واقع از یارانه دولت نیز در این بخش بهره برده باشیم؛ قصد داریم جامعه را به سمت خودروهای برقی سوق دهیم تا مردم، دولت و حاکمیت درک جامعی از آینده کشور و خودروها داشته باشند.

روح‌الامین خاطر نشان کرد: چالشی که در زمینه تغییر اکوسیستم خودروی کشور وجود دارد، نظر جمعی و حمایتی نیست و سازوکارها موجب می‌شود بخش‌های مختلف با همکاری یکدیگر این چالش‌ها را برطرف کنند.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری در این نوع خودرو از این جهت که تکنولوژی جدید به شمار می‌رود و سرمایه بسیاری را می‌طلبد، کمتر فردی را ترغیب می‌کند، بنابراین از طریق سرمایه‌گذاری خارجی و جذب جوانان با انگیزه سعی داریم خروجی دانشگاهی را متمرکز کنیم تا فاصله خود را با سایر کشورها کاهش دهیم.

کد خبر 750066

دیگر خبرها

  • هوای تهران در شرایط قابل قبول
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳+ شاخص به تفکیک مناطق
  • تولید خودروهای برقی گامی برای کاهش آلودگی‌هوا است
  • طرح ویژه پلیس برای کاهش مرگ موتورسواران و عابران پیاده
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • مشکل کمبود نیروهای پلیس راهور در شهرها را با برون‌سپاری رفع می‌کنیم
  • پاک‌ترین و آلوده‌ترین کشورهای جهان
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • آغاز عرضه خودروهای وارداتی برقی و بنزینی از یکشنبه هفته آینده