Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@15:22:13 GMT

سال ۹۹ کاداستر اراضی ساحلی به پایان می‌رسد

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۲۳۰۵۵

سال ۹۹ کاداستر اراضی ساحلی به پایان می‌رسد

اکرم توفیقی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه علمی ایرنا اظهار داشت: سازمان جنگل‌ها به عنوان متولی اراضی ملی - دولتی از ابتدای تصویب قانون ملی شدن، برنامه تثبیت مالکیت دولت بر عرصه‌های ملی را جزو برنامه‌ها و اهداف خود داشته است.

وی ادامه داد: در سال ۹۳ که قانون جامع حدنگاری به تصویب رسید، سازمان جنگل‌ها در اولین اقدام خود دستور عمل جامعی را برای کاداستر اراضی ملی (بیش از ۸۶ درصد کشور اراضی ملی است) و سامانه کاداستر را تدوین کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توفیقی در ادامه اظهار داشت:  تاکنون در بین سازمان‌ها موضوع کاداستر متفاوت طرح شده بود و در بیان دیدگاه آمار و اقدامات به صورت موازی در حال انجام بود و به صورتی هماهنگی بین دستگاهی اندک بود.

وی اضافه کرد: اخیرا طی نشست مشترکی با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سازمان نقشه‌برداری، نماینده سازمان بازرسی کل و سازمان امور اراضی به تصمیم و دستور العمل مشترکی رسیدیم تا هماهنگی‌های بین دستگاهی انجام و اجرای کاداستر با سرعت بیشتری انجام شود.

مدیرکل دفتر ممیزی و حدنگاری اراضی سازمان جنگل‌ها در ادامه عنوان کرد: سازمان جنگل‌ها هرساله استان به استان در حال تهیه نقشه‌های کاداستر است و آمار و ارقام ما از سایر سازمان‌ها با سرعت بیشتری تهیه می‌شود، سپس اطلاعات به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برای ثبت ارسال می‌شود.

بودجه طرح کاداستر اراضی در سال ۹۹ بیش از ۲۰ میلیارد تومان

توفیقی با اشاره به اعتبارات طرح کاداستر اراضی گفت: تمامی اعتبارات سال ۹۸ برای طرح ممیزی و کاداستر اراضی ملی به مبلغ ۱۷ میلیارد تومان دریافت شد و برای سال ۹۹ بیش از ۲۰ میلیارد تومان تخصیص داده شده که مبلغ بودجه افزایش داشته است.

مدیرکل دفتر ممیزی و حد نگاری اراضی سازمان جنگل‌ها اظهار داشت: طبق قانون باید طرح کاداستر تا پایان برنامه ششم توسعه (سال ۱۴۰۰) به اتمام برسد و با روند پیش رو نیز در این بازه زمانی طرح پایان می‌یابد.

وی یادآور شد: از سالی که قانون جامع حدنگاری تصویب شده است سازمان ثبت، وزارت نیرو، سازمان بنادر و وزارت جهاد کشاورزی نهایت همکاری و تعامل را داشته‌اند.

معنی کاداستر: محدوده‌بندی یا حدنگاری یا کاداستر (به انگلیسی: Cadastre) فهرست نقشه‌برداری ثبتی است، یعنی آن نوع نقشه‌برداری که ارزش حقوقی داشته باشد و بتوان بر اساس مرزهای آن سند مالکیت صادر کرد. کاداستر منبع اصلی داده‌ها در اختلافات و دعاوی بین مالکان زمین است (یا در مورد ایران باید باشد).

برچسب‌ها كاداستر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: كاداستر كاداستر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۳۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان شرقی

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی مطرح کرد: تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی استان با هدف تحقق اهداف شعار سال به پایان رسید.

حیدر فتح‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: برنامه راهبردی، عملیاتی و تحولی استان با هدف ارتقای سهم ارزش افزوده، شاخص‌های توسعه انسانی، تبدیل ظرفیت‌های بالقوه به بالفعل، تکمیل زنجیره ارزش و تامین، خلق مزیت پایدار، نرخ مشارکت اقتصادی، اعتماد و سرمایه اجتماعی و تعادل‌گرایی در توسعه استان تدوین شده است.

وی افزود: در تهیه و تدوین این برنامه استانداری آذربایجان شرقی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و سایر دستگاه‌های استان، همچنین اتاق بازرگانی‌، صنایع، معادن و کشاورزی استان مشارکت داشتند.

وی تشریح کرد: برخورداری از مدل مفهومی و عملیاتی، چارچوب روش شناسی، قابلیت سنجش پذیر مولفه‌های مطرح شده در برنامه، تدوین و ارائه برنامه تحولی توسط دستگاه‌ها، ترسیم برنامه زمانی پایش و ارزیابی و تحقق اهداف برنامه، نگاه سیستمی در تدوین اجزای برنامه و قابلیت محاسبه داده-ستانده و ارزش به تفکیک بخش‌های کلان اقتصادی، شیوه‌های تامین منابع و الگوی مشارکت بخش خصوصی و عمومی در اجرای برنامه وجه تمایز این برنامه است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی ادامه داد: ارائه ساختار برنامه تحولی توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی در حضور استاندار و سایر اعضای شورای برنامه ریزی و تصویب ساختار برنامه در شورای برنامه ریزی به عنوان بالاترین نهاد در تسهیل‌گری توسعه به برنامه ضمانت اجرایی بخشیده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی، وی اعلام کرد: با اجرا و پایش این برنامه در طول سال، شاهد تحقق رشد اقتصادی و ارتقای سهم ارزش افزوده استان در کل کشور تا پایان سال خواهیم بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دادستان گلستان: شهرک‌سازی در جنگل‌های توسکستان متوقف شد
  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز
  • اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان و بلوچستان
  • اتمام صددرصدی حدنگاری اراضی شهرک‌های صنعتی هرمزگان
  • ۴۷ هزار هکتار شالیزار‌ در مازندران مکانیزه کشت شد
  • رفع تداخل ۵ هزار و ۲۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان شرقی
  • درخواست تعاونی مسکن سازمان جنگل‌ها برای استقرار روی گسل
  • ببینید | لحظه برخورد گارد ساحلی چین با کشتی فیلیپینی
  • هرگونه استعلام تفکیک اراضی در سامانه استعلامات ثبتی انجام شود