Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین، فریبا رضایی در این باره گفت: در پی گزارش واصله از سوی همیاران محیط زیست منطقه اورامانات به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سروآباد، لاشه‌ یک قلاده ماده پلنگ در منطقه‌ حفاظت شده کوسالان کشف شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کردستان افزود: به محض دریافت گزارش مذکور، محیط‌بانان یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سروآباد به محل مورد نظر مراجعه کردند و پس از پایش و جستجوی محل، لاشه یک قلاده ماده پلنگ را در اطراف روستای زوم از توابع شهرستان سروآباد کشف کردند و پس از بررسی کامل محل، اثری مبنی بر استفاده از اسلحه، تله و یا هر وسیله دیگر جهت اتلاف تعمدی حیوان، یافت نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به مشخص نبودن علت تلف شدن ماده پلنگ، افزود: لاشه پلنگ یاد شده جهت بررسی‌های بیشتر، کالبد شکافی و تشخیص علت مرگ به کلینیک دامپزشکی معتبر در شهر سنندج منتقل شد و در پی کالبدشکافی، نمونه‌برداری از اندام‌های کبد، کلیه و ماده بمنظور تحقیق علت مرگ انجام گرفت.

وی ادامه داد: پلنگ از خانواده گربه‌سانان است و یکی از مهمترین گونه‌های پستانداران شکارگر اولیه در هرم تغذیه بوده و حائز اهمیت فراوان است به همین منظور برنامه‌های اقدام و عمل در راستای آشنایی بیشتر جوامع محلی با این گونه در دستور کار اداره کل کردستان قرار دارد. 

رضائی بیان کرد: با توجه به اینکه جمعیت این گونه ارزشمند در کل کشور رو به کاهش است، بیمه پلنگ برقرار شده و برای شکار غیرمجاز آن جریمه از ۸۰ میلیون تومان به بالا طبق قانون در نظر گرفته شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کردستان در پایان ضمن تشکر از همیاران محیط زیست استان، از عموم جوامع محلی حوزه مناطق حفاظت شده استان تقاضا کرد در صورت مشاهده چنین گونه‌هایی از حیات وحش بومی استان، ضمن خودداری از رعب و وحشت و تیراندازی، بلافاصله مراتب را به همیاران محیط زیست و محیط‌بانان مستقر در نزدیکترین پاسگاه محیط‌بانی اطلاع دهند.   

۴۷۴۷

کد خبر 1334582

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: محیط زیست دوستداران محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۳۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت سلامت تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد

سرپرست معاونت محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان‌رضوی گفت: سیر درمان «ارس»، تنها پلنگ باغ‌وحش مشهد، با همکاری دامپزشکان و متخصصان و بر پایه خرد جمعی انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی محیط زیست استان، جواد نباتی در خصوص سیر درمان «ارس»، اظهار کرد: در اواخر سال ۱۴۰۲، لنگش تداوم‌دار در دست این‌گونه ارزشمند مشاهده شد که علت آن بر اثر تشنج ارس در ادامه بیماری عصبی‌اش رخ داد.

وی افزود: بنابراین، تصمیم بر اخذ رادیوگرافی از دست حیوان تحت بیهوشی گرفته شد.

سرپرست معاونت محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان‌رضوی بیان کرد: طبق رادیوگرافی اخذشده، شکستگی دست چپ ارس مشاهده و توسط رادیولوژیست تأیید شد.

نباتی افزود: با توجه به جوش‌خوردگی نسبی استخوان و وضعیت خاص حیوان با سابقه تشنج، طولانی‌مدت‌بودن عمل جراحی و مراقبت‌های خاص بعد از عمل و نیز ریسک بالای عمل، تلاش می‌کنیم برای جراحی حیوان تصمیمی بگیریم که ناشی از خرد جمعی دامپزشکان تیم درمان باشد.

وی ادامه داد: هر تصمیمی (چه عمل جراحی و چه ادامه حیات با این حال) ریسک‌های خودش را به همراه دارد.

کد خبر 748683

دیگر خبرها

  • مشاهده پلنگ ایرانی در زیستگاه‌ های لرستان
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • ثبت نخستین تصاویر از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان + فیلم
  • ثبت نخستین فیلم از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان
  • تلاش برای احیای کامل تالاب نئور
  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • آخرین وضعیت سلامت تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در سنندج
  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان (+عکس)