Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر که به نمایندگی از فعالان اقتصادی بخش خصوصی این استان در این نشست حضور داشت گفت: حال مردم این استان به دلیل رکود بیش از حد چرخه اقتصاد بویژه حوزه بندر و گمرک خوش نیست و بیم آن می‌رود که دایره آسیب‌های اجتناعی استان بوشهر روز به روز گسترده‌تر شود.

خورشید گزدرازی افزود: بندر بوشهر سابقه‌ای درخشان و دیرینه در تاریخ تجارت کشور داشته و تجارت دریایی با زندگی مردم عجین است طوریکه معاش غالب استان از این طریق به دست می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: همچنین وجود منابع ارزشمند طبیعی ازجمله نفت و گاز اهمیت و ارزش این استان را چندین برابر می‌کند اما نبود عدالت نسبی و توسعه متوازن در مناطق مختلف کشور و به طور مشخص توزیع نامتوازن توسعه استان بوشهر از جنوب به شمال و محروم ماندن مرکز و شمال استان از توسعه صنعتی مطلوب، باعث ایجاد بحران‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی در این استان شده‌است.
گزدرازی ادامه داد: نبود اشتغال و بیکاری جوانان از معضلات جدّی حال حاضر استان بوشهر است و بطور قطع میزان بیکاری ۱۰.۵ درصدی زیبنده این استان نیست. 
وی گفت: با توجه به وجود زیر ساخت‌های مناسب در استان هرمزگان و منطقه آزاد اروند در استان خوزستان، بندر بوشهر جذابیت خاصی برای فعالان اقتصادی ندارد و سایه رکود در این بندر روز به روز گسترده‌تر شده‌است.
گزدرازی ادامه داد: در این ارتباط به منظور خارج کردن بندر بوشهر از انزوا و رکود مطلق انتظار داریم استثناهای معافیت ۲۰ درصدی سود بازرگانی لغو شود.
وی افزود: همچنین تعیین تکلیف خودروهای دپو شده در گمرک ‌ای کشور از جمله در بندر بوشهر که سرمایه قشر عظیمی از جوانان استان درگیر آن است دیگر درخواست‌های بخش خصوصی استان بوشهر است‌.
گزدرازی بیان کرد: در شرایط کنونی کشور و وجود تحریم‌های ظالمانه که اقتصاد را نشانه گرفته‌است با توجه به نیاز کشور به مایحتاج عمومی و همین طور مواد اولیه برای کارخانه‌ها و با توجه به همجواری استان با کشورهای حوزه خلیج فارس تقاضا داریم ارز حاصل از صادرات بصورت تهاتر با کالاهای مورد نیاز و طبق فهرست اعلامی دولت با رعایت بهداشت و استاندارد و گرفتن حقوق و عوارض اما بدون ثبت سفارش به کشور باز گردد.
وی بیان کرد: در این صورت بازار داخلی و مواد اولیه مورد نیاز صنایع کشور، تامین شده و فعال اقتصادی هم دغدغه بازگشت ارز را ندارد.
رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر ادامه داد: از دیگر مواردی که باید بر آن تمرکز شود ایجاد کریدور شمال به جنوب از کشورهای CIS و اوراسیا به کشور قطر است که در این ارتباط بندر بوشهر می‌تواند به عنوان پل ارتباطی و هاب پورت شمال خلیج فارس در نظر گرفته شود.
وی گفت: یکی از جاذبه‌های گردشگری دریایی، کشتی‌های کروز است که با اقدامات ارزشمند مدیران استان بویژه استاندار امکان پهلو گرفتن کشتی گرندفری فراهم شد، اما به دلیل اختصاص ندادن سوخت یارانه‌ای به این کشتی امکان بهره‌برداری از آن فراهم نیست و فرصت جابه جایی مسافر و ترانزیت کالا و صادرات در حال از دست رفتن است.
وی ادامه داد: همچنین با توجه به ظرفیت و توانمندی استان در حوزه معادن نیاز است پایانه جامع مواد معدنی با همکاری شرکت ایمیدرو مورد توجه قرار گیرد.
گزدرازی بیان کرد: زیر ساخت‌های صادراتی در بندر دیر استان بوشهر باید هر چه سریعتر فراهم شود که این مهم با اعطای اختیار کامل به سازمان بنادر و دریانوردی ممکن می‌شود.
وی گفت: به منظور رقابت پذیر کردن بندر بوشهر و امکان پهلوگیری کشتی‌های بالای ۳۰ هزار تن، لایروبی با  عمق ۱۵ متر باید بصورت اساسی در دستور کار جدی قرار گیرد.
گزدرازی اظهارداشت: با توجه به رسوب‌گذاری شدید کانال بندر بوشهر انتظار است بودجه‌ای در ردیف بودجه سنوات آتی از طریق تصویب در مجلس شورای اسلامی برای لایروبی کاتل دسترسی بندر بوشهر تا عمق ۱۵ متر در نظر گرفته شود.
وی یادآور شد: همچنین از دولت می‌خواهیم با توجه خاص به شرایط حال و نیاز مبرم کشور به ارز، از محدودیت صادرات و عوارض بر صادرات با صدور بخشنامه‌های متعدد و خلق‌الساعه و همین‌طور برداشت‌های سلیقه‌ای از قوانین و بخشنامه‌ها پرهیز کند زیرا توجه نکردن به این مهم، نابودی صادرات و به تبع آن تشدید فشارهای اقتصادی را به دنبال دارد.
گزدرازی گفت: با توجه به افزایش نرخ ارز و نیاز فزاینده واحدهای صنعتی به مواد  اولیه نیاز است دستورهای لازم در زمینه  تامین بهینه سرمایه در گردش واحدهای یاد شده صادر شود.
وی تاکید کرد: صنعت بوشهر نیز به شدت بیمار است و این استان در زمره استان‌های کمتر توسعه یافته در زمینه صنعت تلقی می‌شود.
گزدرازی ادامه داد: برای برون رفت از این وضعیت پیشنهاد می‌شود با توجه به استقرار واحدهای پتروشیمی در استان بوشهر علاوه بر تهیه بسته‌های حمایتی و تشویقی، صنعتگران را برای سرمایه‌گذاری در صنایع پایین دست پتروشیمی تشویق  و با ایجاد زنجیره تولید مصنوعات پلیمری، بوشهر را به قطب محصولات پلیمری، واسطه‌ای و فرآیند شده تبدیل کرد.
گزدرازی بیان کرد: همچنین انتظار داریم صنایع جانبی استان از جمله خرما، آبزیان و گوجه فرنگی مورد حمایت گسترده در سطح‌های کشوری و استانی قرار گیرد.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی بوشهر قطر سازمان بنادر و دریانوردی اوراسیا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی بوشهر قطر سازمان بنادر و دریانوردی اوراسیا مجلس شورای اسلامی بوشهر قطر سازمان بنادر و دریانوردی اوراسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۳۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است

سیدمحمد حسینی روز دوشنبه پس از حضور در مراسم روز ملی خلیج فارس در پاسخ به پرسش ایرنا در این باره افزود: قوانین متفرقه و پراکنده ای برای ایرنیان خارج از کشور وجود دارد که دولت در حال متمرکز کردن این قوانین است.

وی تاکید کرد: شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور نیز فعال تر از گذشته در حال کار در این حوزه است و رییس جمهور در این زمینه اهتمام ویژه دارد.

حسینی توضیح داد: مسائل و ابهاماتی درباره این افراد وجود دارد که از جمله آنها می توان به تابعیت کودکان ایرانیانی که در خارج از کشور به دنیا می آیند اشاره کرد که این مباحث در کمیسیون سیاسی و دفاعی دولت مطرح شده است که به صحن دولت می آید و سپس به صورت لایحه تقدیم مجلس می شود.

وی یادآور شد: برای هنرمندان و فعالان فرهنگی خارج از کشور نیز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعال است و زمینه برای بازگشت و کار آنان وجود دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • رئیس جدید اداره امور شعب استان گلستان معرفی شد
  • سهم بالای بخش نفت و گاز در رشد اقتصادی کشور
  • ببینید | درخواست معاون حقوقی رئیسی از نمایندگان مجلس آینده برای رفع مسائل اقتصادی!
  • کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان، متشکل از چند شرکت خصوصی ایرانی است!
  • معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت ۱۴۳ کلاس درس در استان بوشهر
  • سورپرایز ایران خودرو برای خودروی محبوب
  • باید برای افزایش تولید نگاه‌ها ‌به خلیج فارس جذب شو‌د + فیلم
  • دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه با وزیر دفاع ایران در تهران
  • صدور ۲۹ مجوز تأسیس موزه خصوصی طی ۲ سال گذشته