Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، غلامعلی جعفرزاه ایمن آبادی درباره بودجه سال ۹۹ و اینکه گفته می‌شود این بودجه بر اساس شرایط تحریمی کشور بر محورهای استقامت و ایستادگی بسته شده است، عنوان کرد: واقعیت امر آن است مقاومتی که مسئولان و تصمیم‌گیران از آن صحبت می‌کنند بیشتر به سمت و سوی ملت بوده است نه حاکمیت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه هنگامی می‌توانیم بگوییم یک بودجه کامل بر اساس شرایط این روزهای کشور بسته شده است که تمامی خرج و مخارج کاهش پیدا کرده باشد، گفت: آن‌چه ما مشاهده می‌کنیم این است که نه هزینه‌های دولت کاهش پیدا کرده است و نه این‌که نظام صرفه‌جویی در قوه مجریه استقرار پیدا کرده است، پس این چه بودجه مقاومتی است؟

بودجه سال ۹۹ فقط روی کاغذ نوشته شده است

وی تاکید کرد: بودجه سال ۹۹ شامل درآمدهای کاذب و غیرواقعی در کنار اعداد غیرواقعی است و معتقدم آن چیزی که به عنوان بودجه این روزها در صحن خانه ملت مطرح می‌شود، روی کاغذ است و بس.

نماینده رشت با اشاره به این‌که بودجه باید شرایط کشور را تغییر دهد نه باری بر مشکلات مردم اضافه کند، بیان کرد: بودجه‌ای که از سوی رئیس‌جمهور به مجلس تحویل داده شد تورم‌زاست و بسیار کسری خواهد داشت و به دلیل این‌که ۲ ساله هم بسته شده است این کسری را در سال بعدش هم شاهد خواهیم بود. بودجه به هیچ عنوان واقعی نوشته نشده است، مطالبی هم که در کتابچه بودجه منتشر شده به درد بخور و قابل احصاء نیست.

بودجه در خواب و خیال نوشته شده است

جعفرزاده ایمن‌آبادی بیان کرد: همه می‌توانند یک کاری انجام دهند اما بگویند که در حال انجام کاری به نفع دیگران هستند، من هم می‌توانم چلوکباب بخورم اما بگویم مقابلم نان و پنیر است. بودجه بالای ۵۰۰ میلیارد تومان بسته شده است اما می‌گویند مقاومتی است! وی ادامه داد: گفته شده است در ۸ ماه ۸۵ هزار میلیارد تومان مالیات کسب شده است که میانگینش ماهی ۱۰ هزار میلیارد تومان می‌شود،‌ طبق قانون ۱۶۰ هزار میلیارد تومان که بیشتر نمی‌شود مالیات گرفته می‌شود آقایان بفرمایند کسری تا ۵۰۰ هزار میلیارد تومان را از کجا می‌خواهند به دست بیاورند؟

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که نمی‌خواهم بگویم کار کارشناسی برای نوشتن بودجه انجام نشده است، گفت: بودجه در خواب و خیال نوشته شده است و بر اساس واقعیت نیست. بودجه باید با واقعیت کف خیابان همخوانی داشته باشد که نمی‌خواند.

مجلس مصمم بود که قیمت بنزین را روی ۲ هزار تومان ببنند

جعفرزاده ایمن‌آبادی تاکید کرد: مجلس مصمم بود قیمت بنزین را روی ۲ هزار تومان ببنند و تک نرخی کند اما بر اساس قانون هرکاری کنیم کمتر از ۳ هزار تومان نخواهد شد. رئیس فراکسیون مستقلین ولایی خاطرنشان کرد: مجلس می‌تواند قیمت بنزین را کاهش و تک نرخی کند اما به شرط این که تک‌نرخی را به گونه‌ای اعمال کند که بالای هزار و ۵۰۰ تومان باشد تا سر مجموع درآمدهای دولت کاهش پیدا نکند.

وی گفت: این حساب و کتاب یعنی چی؟ ببینید دولت یک بخشی از بنزین را هزار و ۵۰۰ و بخش دیگر ۳ هزار تومان به فروش می‌رساند، میانگین یک پولی از این نرخ‌ها به دست می‌آورد، بنابراین ما دست به کاری می‌زنیم و عددی که به دست می‌آوریم نباید کمتر از آن چیزی باشد که دولت به دست می‌آورد.

کد خبر 472794 برچسب‌ها سوخت - بنزین (سهمیه‌ بندی) بودجه کل کشور مجلس شورای اسلامی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سوخت بنزین سهمیه بندی بودجه کل کشور مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۴۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد تند اتاق اصناف به تعطیلی پنجشنبه‌ها؛ خودتحریمی بزرگ در کمین ایران

آفتاب‌‌نیوز :

درکنار اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور، اتاق اصناف ایران به نمایندگی از اصناف کشور به نقد تصویب لایحه «اضافه شدن تعطیلات پنجشنبه به تعطیلات آخر» در کمیسیون اجتماعی مجلس شد. این لایحه را اواخر سال گذشته دولت تقدیم مجلس کرد و در نهایت نمایندگان کمیسیون اجتماعی آن را تصویب کردند. البته آن‌ها به دنبال رایزی بخش خصوصی کشور تاکنون رای قبلی خود را پس گرفتند. اما فعالان اقتصادی بخش خصوصی نگران تصویب این لایحه در صحن علنی مجلس هستند.

برهمین اساس مجتبی صفایی، رئیس اتاق اصناف ایران نیز در جدیدترین اظهارنظر درباره موضوع تعطیل کردن روز‌های پنجشنبه گفت: این موضوع آن هم در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان «جهش تولید با مشارکت مردمی» نامگذاری شده، یک تناقض آشکار و یک «خودتحریمی» بزرگ محسوب می‌شود.

او افزود: اتخاذ برخی تصمیمات فاقد کارشناسی‌های لازم و اخذ نظر از فعالان حوزه‌های مرتبط، هزینه‌ها و خسارات فراوانی درپی خواهد داشت؛ به طوریکه جامعه باید سالیان سال تاوان آن تصمیم نادرست را بدهد. باتوجه به نیاز اصناف به مراودات لحظه به لحظه با دنیا، موضوع تعطیل کردن روز‌های پنجشنبه که به موضوع داغ این روز‌ها تبدیل شده، از این دست تصمیمات خسارت‌بار برای جامعه خواهد بود.

رئیس اتاق اصناف یادآور شد: بیش از ۹۵ درصد در از حدود ۲۰۰ کشوری که در سازمان ملل متحد ثبت شده‌اند، خود را با تعطیلات میلادی منطبق کرده‌اند. اگر تصمیم «تعطیلی پنجشنبه‌ها» اجرایی شود، با توجه به تعطیلی ۲ روزه پنجشنبه و جمعه در کشور ما و تفاوت آن با ۲ روز تعطیلات در کشور‌های دیگر، یک فاصله ۴ روزه در هفته ایجاد خواهد شد.

صفایی ادامه داد: ما در حال حاضر نیز در حوزه اقتصاد منطقه‌ای با چالش‌ها و مشکلات مختلفی مواجه هستیم و کشور‌هایی مانند ترکیه که خود را با تقویم جهانی منطبق کرده‌اند، درحال گرفتن سهم بازار ما در منطقه هستند. اتخاذ چنین تصمیماتی آن هم در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان «جهش تولید با مشارکت مردمی» نامگذاری شده، یک تناقض آشکار و یک «خودتحریمی» بزرگ محسوب می‌شود؛ بنابراین باپیشنهاد اتاق اصناف ایران، این است که به جای روز «پنجشنبه»، روز «شنبه» تعطیل شود.

منبع: اکوایران

دیگر خبرها

  • حاجی‌بابایی: جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف! | ماده ۴۹ لایحه عفاف و حجاب یعنی پول بده و کشف حجاب کن! | انتقاد تند حسین شریعتمداری
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • نماینده مجلس: طرح هادی از تخلف ساخت وساز در روستاهای البرز می کاهد
  • لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت
  • بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در جلسات هفته جاری مجلس
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت
  • انتقاد تند اتاق اصناف به تعطیلی پنجشنبه‌ها؛ خودتحریمی بزرگ در کمین ایران
  • گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس از میزان تخصیص بودجه عمومی به رسانه‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۳/ صداوسیما ۲۴ هزار میلیارد تومان