Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24- بعد از ناکامی فرانسه در میانجی‌گری میان ایران و آمریکا حالا به نظر می‌رسد ژاپن به دنبال تحقق این امر است. بسیاری از ناظران سیاسی هم بر این باور بودند که سفر روحانی به ژاپن و دیدار با آبه شینزو هم در همین راستا بوده است.

در ایران اما برخی از این سفر انتقاد کردند و گفتند که روحانی نباید دوباره وارد بازی مذاکره و برجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این افراد فاتحه برجام را خوانده و حلوای آن را خورده‌اند و اصلا دوست ندارند دوباره اسم برجام به زبان‌ها بیفتد.

این جریان که به لطف ترامپ دوباره جان گرفته است، نمی‌خواهد روحانی خود را احیا کند. این افراد در آستانه انتخابات مجلس یازدهم، هیچ گشایشی در کشور را بر نمی‌تابند چون می‌دانند بهتر شدن اوضاع کشور یعنی به خطر افتادن حضور آنها در پارلمان.

جریانی در کشور همیشه از عدم مشارکت مردم درانتخابات استقبال می‌کند. آنها بر این باور هستند که نیامدن گسترده مردم به پای صندوق‌های رای یعنی حضور مجدد آنها در قدرت.

به واسطه این استدلال تمام راه‌های موفقیت و احیای برجام را کور می‌کنند. این افراد بهتر از هر کسی می‌دانند که برجام چه مزایایی برای کشور داشت و بعد خروج آمریکا از توافق هسته‌ای چه مشکلاتی بر سر ایران فرود آمد. به خاطر همین تلاش می‌کنند حداقل دیگر توافقی در زمان روحانی میان ایران و دولت‌های خارجی برقرار نشود.

جریان مخالف دولت خود را در آستانه بازگشت به قدرت می‌داند و دوست ندارد زمین بازی که به کمک ترامپ و البته انفعال شدید روحانی برای آنها فراهم شده است به همین راحتی از دست برود.

گرفتن مجلس در اسفندماه و بعد فتح ریاست جمهوری در ۱۴۰۰ آرزوی نزدیک این جریان است. جریانی که در ۶ سال گذشته تمام انتخاب‌ها را به رقیب خود یعنی روحانی و جریان اصلاحات واگذار کرده بود و اگر برجام تداوم پیدا می‌کرد قطعا آنها به این زودی‌ها رنگ پاستور و بهارستان را نمی‌دیدند.

علی مطهری به نکته درستی اشاره کرده است. او می‌گوید:« رفتار برخی مخالفان این لوایح سیاسی است. برخی افراد و نهادها نیز منافع اقتصادی در این قضیه دارند. اگر دولت دست خود این افراد بود مطمئن باشید هم برجام اجرا شده بود و ما به اینجا نمی‌رسیدیم و هم ماهها بود که مشکل FATF حل شده بود و حتی معتقدم که رابطه با آمریکا هم برقرار شده بود. ولی چون کار دست خودشان نیست نمی‌خواهند پیشرفت ها و گشایش معیشت مردم به نام رقیب‌شان ثبت شود.»

متاسفانه وضعیت کشور به گونه‌ای شده است که منافع ملی قربانی منافع جناحی و سیاسی شده است. برخی حاضر هستند کشور در مشکلات غوطه ور شود تا آنها به واسطه مشکلات به قدرت برسند. افرادی که خود را دلسوز کشور هم می‌نامند.

آنها می‌خواهند با هر وسیله‌ای به هدف خود برسند و شاگردان خوب مکتب ماکیاولی هستند.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۴۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش آمریکا برای احیای یک طرح شکست خورده علیه ایران

به گزارش جام جم آنلاین، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده از اعراب حاشیه خلیج فارس خواسته که در حمایت از رژیم اسرائیل در تقابل با ایران، دفاع هوایی یکپارچه تشکیل دهند.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه» بلینکن غروب دوشنبه در نشست وزرای شورای همکاری خلیج فارس در ریاض گفت: «این حمله تهدید شدید و فزاینده ایران و ضرورت همکاری ما در زمینه دفاع هوایی یکپارچه را نشان می‌دهد».

این در حالی است که طرح تشکیل پدافند هوایی پکپارچه از چندین سال پیش مطرح شده، اما تا کنون موفقیتی در پیشبرد آن حاصل نشده است.

چند روز پیش از این معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا اجرای موفق عملیات «وعده صادق» علیه اسرائیل را نشان‌دهنده شکست طرح پدافند یکپارچه آمریکا در غرب آسیا توصیف کرده بود.

ایشان روز دوشنبه گفت: «اجرای موفق عملیات وعده صادق نشانه شکست طرح پدافند یکپارچه آمریکا در غرب آسیاست.

سردار سنایی راد گفت: «در شرایطی بودیم که، چون رژیم صهیونیستی با مانعی برای ادامه اقدامات خود را مواجه نمی‌دید و احتمال تکرار این جنایت وجود داشت لذا برای متوقف کردن این روند جنایت و ترور از یک سو و تنبیه متجاوز از سوی دیگر، عملیات وعده صادق طراحی شد.»

او در خاتمه گفت: «در طراحی این عملیات همه ابعاد ماجرا در نظر گرفته شد که ضمن ارسال پیام قدرت و ترمیم یا تثبیت بازدارندگی ما، هیچ زمینه‌ای برای بهانه جویی علیه ما وجود نداشته باشد، اگر صهیونیست‌ها می‌توانستند ۵ جنازه زن و کودک در این ماجرا در اختیار داشته باشند حتماً دنبال مظلوم نمایی و فضاسازی علیه جمهوری اسلامی ایران بودند.»

دیگر خبرها

  • افشای مدرک تحصیلی استاد همه‌چیزدان عرصه سیاست ایران | کدام دانشگاه درس خوانده است؟ +سند
  • ببینید| نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و محمدجواد ظریف/ «هر روز که از خواب بیدار می‌شویم وضعیت عوض شده»
  • روحانی: برجام بازدارندگی‌مان را افزایش داد | امروز دعوا بر سر ساخت مسجد است | ساکت ننشینیم، مردم را به پشتیبانی از نظام تشویق کنیم | مگر در انقلاب با زور مردم را باحجاب کردیم؟
  • رئیسی پروژه‌ای که در دولت روحانی افتتاح شده بود را دوباره افتتاح کرد!
  • اگر دولت و قضات، مردم را ناراضی کنند، باید فاتحه را بخوانیم/ جلب نظر مردم لازم است (فیلم)
  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی: به دروغ طرح صیانت را فیلترینگ معرفی کرد /از او پرسیدم طرح را خوانده ای گفت نه /با کج فهمی به فضای مجازی ظلم کرد
  • تلاش بلینکن برای احیای یک طرح شکست خورده علیه ایران
  • تلاش آمریکا برای احیای یک طرح شکست خورده علیه ایران