Web Analytics Made Easy - Statcounter

زائرانی که برای نخستین‌بار به حرم منور رضوی مشرف شدند حال و هوای نابی را در بارگاه منور رضوی تجربه کردند؛ حال و هوایی که امیدوارند بار دیگر تکرار شود. ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، روزی دیگر برای زائرانی که برای نخستین‌ بار و شاید پس از سال‌ها انتظار، فرصت زیارت فرا رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زائرانی که اگر چه پا به سن گذاشته‌ و کهولت مجال گشت و گذار در صحن و سرای حضرت رضا(ع) را از آنان گرفته اما به لطف صاحب خانه، میهمان شده‌اند تا با پای دل به طواف امام رئوفشان بیایند.

زائرانی با جسم‌هایی خسته که مسافت 1600 کیلومتری از استان آذربایجان شرقی را پیموده‌اند و خود را به بهشتی‌ترین نقطه زمین رسانده‌اند. صبح یک روز سرد پاییزی است و رواق امام خمینی(ره) جای سوزن انداختن ندارد، سرتاسر رواق مملو از زائرانی است که غالب آنها برای اولین بار به بارگاه منور رضوی مشرف شده‌اند. چهره‌های خندان و شاید گریان آنان نشان از دلی تنگ دارد.

جوان‌ترین آنها پنجاه و سه، چهار ساله و کهنسال‌ترین آنها در آستانه 93 سالگی است. امروز عزم والای خیرین با همکاری آستان قدس رضوی بر آن شده تا 5 هزار محروم از استان آذربایجان شرقی به آستان باصفای حضرت رضا(ع) مشرف شوند. به سراغ آن‌ها می‌رویم، تا حال و هوای خوش زیارتشان را برایمان توصیف کنند.

مجلس ترحیم آیت الله سیدمهدی موسوی خلخالی در حرم رضوی برگزار شدحال و هوای حرم رضوی در نخستین روزهای زمستان / بارگاه رضوی مملو از عاشقان استتور حرم‌گردی ویژه زوجین جوان در حرم رضوی برگزار شد

حاج احمد طوسی، پیرمرد باصفایی که با لهجه شیرین آذری‌اش از علاقه‌ خود به حضرت رضا(ع) می‌گوید و اینکه از آخرین زیارتش چند سالی می‌گذرد. او که 10 سال است تنها زندگی می‌کند، می‌گوید: 3 پسر و 2 دختر دارم که همه آنها مشغول زندگی و کار هستند. حاج احمد ادامه می‌دهد: اگر چه هیچ دردی سخت‌تر از تنهایی نیست، اما اینکه نتوانی سالی یکبار به زیارت آقا مشرف شوی سخت‌تر است. آرزو داشتم که دوباره مثل گذشته خانوادگی به زیارت مشرف شویم اما امان از پیری و ناتوانی!...

مداح که نوحه خوانی می‌کند اشک‌های همه سرازیر می‌شود و بابی می‌شود برای درددل و مناجات با امامی که سال‌ها از راه دور سلامش داده‌اند و آرزو داشتند روزی در صحن و سرایش قدم بزنند.

65 ساله‌ است و قدخمیده و فرتوت دارد. نه گوش‌هایش خوب می‌شنود و نه سویی در چشمانش مانده. به سختی فارسی حرف می‌زند و جوانی که همراه‌مان هست حرف‌های پیرمرد را ترجمه می‌کند و می‌گوید: از شهرستان بناب برای اولین بار به مشهد مقدس آمده‌ است. وقتی اتوبوس‌مان از روستا به راه افتاد، همه التماس دعا می‌گفتند. اولین خواسته‌ای که از حضرت داشتم دعا کردم تا این سفر نصیب همه‌شان شود.

او که هنوز غبار خستگی راه بر سر و رویش مشاهده می‌شود، ادامه می‌دهد: این سفر یک سفر معنوی است و با سفرهای دیگر خیلی فرق دارد. سختی و راه دراز سفر کمی برایم دشوار بود اما اینجا که آمدم حال خوشی دارم و احساس می‌کنم چند سالی جوان‌تر شده‌ام.

تشرف این گروه از زائران به مشهدالرضا(ع)، به منزله عبور از کوچه پس‌کوچه‌های دلتنگی است. دلتنگی برای امامی که هر چند از نظر مسافت، مرقدش از آن‌ها دور است، ولی قلب مهربانش همواره در سختی‌ها همراه آن‌هاست.

اشک‌هایش گرمابخش صورت سفید و چروکیده‌اش می‌شود. تکتم جهانبخش می‌گوید: این بهترین سفر زندگی‌ام بود. سال‌ها پیش که مادرم از دنیا رفت، من ماندم تک و تنها. با اینکه نمی‌توانستم حرم امام رضا(ع) بیایم، هر بار که به مشکلی بر می‌خوردم، آقا را صدا می‌زدم و از او کمک می‌خواستم.

در حالی که دست‌هایش را رو به آسمان بلند کرده، می‌گوید: از خدا می‌خواهم به همه کسانی که بانی این کار خیر شدند در آخرت با حضرت رضا(ع) محشور شوند. اگر کمک آن‌ها نبود، آرزوی دیدن این حرم به دلمان می‌ماند.

نگاه پر از شوق پیرزنان و پیرمردان و اشک‌هایی که از گونه‌های آنان آرام آرام سرازیر می‌شود و مداحانی که با مدیحه سرایی‌ حال همه را دگرگون می‌کند، حال خوشی است که قسمتی از آن نصیب دیگر زائران هم می‌شود و آنان نیز از این حال خوش فیض می‌برند.

5 هزار نفر از محرومان تحت حمایت کمیته امداد استان آذربایجان شرقی با همکاری و مساعدت معاونت محرومیت زدایی آستان قدس رضوی در قالب طرح «مهر درخشان رضوی» از شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی راهی مشهد شده و به مدت 3 روز میهمان آستان قدس رضوی شدند تا از فیوضات معنوی زیارت حضرت ثامن الحجج(ع) بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/281/ش

R41347/P/S6,1188/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۴۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در دهه کرامت

نماینده آستان قدس رضوی با اشاره به اجرای ۳۵۰ برنامه محوری در سراسر کشور در دهه کرامت گفت: ویژه‌ترین برنامه‌ این دهه برگزاری دومین کنگره جهانی حضرت رضا(ع) خواهد بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت الاسلام خسرو‌جردی در نشست دهه کرامت که در سالن جلسات آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد، گفت: محور اصلی برنامه‌های دهه کرامت موضوع نشاط اجتماعی، زیست عفیفانه و بسط خدمت کریمانه است.

وی با اشاره به اینکه 350 برنامه محوری در سراسر کشور برنامه‌ریزی شده است، بیان کرد: از جمله ویژه‌ترین برنامه‌ها می‌توان به برگزاری دومین کنگره جهانی حضرت رضا(ع) اشاره کرد.

نماینده آستان قدس رضوی با بیان اینکه "درصددیم کیفیت و محتوای فرهنگی جشن‌ها را تقویت کنیم."، عنوان کرد: در استان‌های مختلف کشور برنامه‌هایی با محوریت خدمات اجتماعی خواهیم داشت.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) نیز در این جلسه گفت: به‌مناسبت دهه کرامت بزرگترین اجتماع دختران و جشن تکلیف دختران در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام عرفاتی با اعلام اینکه "در تهران حدود 5 هزار نفر خادمیار رضوی خواهیم داشت."، افزود: همچنین تجمع خادمیاران رضوی در مصلای امام علی(ع) آستان مقدسه برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی آستان قدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) تأکید کرد: برنامه شاخص ما نیز برنامه ویژه دختران و مادران است که همراه با یکدیگر وارد حرم مطهر حضرت عبدالعظیم می‌شوند که ان‌شاءالله بتوانیم پیوند خانواده ناب را اجرا کنیم.

انتهای پیام/+

دیگر خبرها

  • برپایی جشن‌های دهه‌ کرامت در گیلان و میزبانی از سه کاروان خدام رضوی
  • شهید مطهری چهره‌ای ماندگار در عرصه جهاد تبیین
  • ضرورت توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • لزوم توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • آماده سازی کتیبه‌های دست نویس ایوان های صحن انقلاب و آزادی ویژه دهه کرامت
  • افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری، اقتصاد زیارت و گوهرسنگ‌ها در اکسپو‭۲۰۲۴ تهران 
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در دهه کرامت
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در دهه کرامت
  • اعزام ۱۴ هزار خوزستانی زائر اولی به مشهد در دولت سیزدهم