Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ستاد برگزاری مراسم یوم‌الله ۹ و ۱۰ دی‌ماه در شهرستان ورامین گفت:: دهم دی‌ماه ۱۳۵۷ برای ورامین یک روز تاریخی است و سه شهید ورامین در این روز، خون مطهرشان بر زمین ریخته شد و وظیفه ما زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره آن‌ها است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ورامین، حجت‌الاسلام سید محسن محمودی رئیس ستاد برگزاری مراسم یوم‌الله ۹ و ۱۰ دی‌ماه شهرستان ورامین صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: دهم دی‌ماه ۱۳۵۷ برای ورامین یک روز تاریخی است و سه شهید ورامین در این روز، خون مطهرشان بر زمین ریخته شد و وظیفه ما زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی‌شده به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۱۰ دی شهرستان ورامین بیان کرد: مردم شهرستان ورامین روز جمعه ششم دی‌ماه پس از اقامه نماز جمعه از مصلای صاحب‌الزمان (عج) تا امامزاده شاه حسین (ع) که محل دفن تعدادی از شهدای ۱۰ دی است را راهپیمایی کرده مردم با نثار شاخه‌های گل با آرمان‌های شهدای ۱۰ دی تجدید میثاق خواهند کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین گفت: به‌طور هم‌زمان آیین گلباران مزار شهید مسعود میرزایی از شهدای ۱۰ دی‌ماه ۱۳۵۷ پس از اقامه نماز جمعه در امامزاده طاهر و مطهر خیرآباد برگزار خواهد شد.

محمودی در ادامه با بیان اینکه مراسم یادواره شهدای ۱۰ دی در ورامین و تجلیل از خانواده شهدای ۱۰ دی روز سه‌شنبه دهم دی‌ماه در مدرسه شهدای ۱۰ دی برگزار می‌شود، گفت: مراسم یادواره شهدای ۱۰ دی سال ۱۳۵۷ شهرستان ورامین روز سه‌شنبه دهم دی‌ماه از نماز مغرب و عشا در حسینیه شهدای سپاه برگزار خواهد شد.

به گزارش فارس، مردم شهرستان ورامین طبق یک سنت و آیین چندین ساله، هم‌زمان با سالروز شهادت شهدای ۱۰ دی شهرستان ورامین، مسیر مسجد صاحب‌الزمان (عج) تا امامزاده شاه حسین (ع) را با پای پیاده طی می‌کنند و در طول مسیر، یاد و خاطره شهیدان مسعود میرزایی، حسین شیرازی، ابوالفتح گلعباسی، حسن کریمی و سهم‌الدینی را گرامی داشته و بر ادامه یافتن راه و مسیر شهدا تأکید کردند.

دهم دی‌ماه ۱۳۵۷ نقطه درخشانی در تاریخ ورامین است و در این روز سه نفر از مبارزان انقلابی این منطقه به نام‌های شهیدان حسن کریمی، محمدحسین شیرازی و مسعود میرزایی در حمله نیروهای رژیم پهلوی به راهپیمایی کنندگان ورامینی به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید ورامین نماز جمعه مراسم یوم الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۴۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت کاروان میقات


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ،این کاروان از استان‌های تهران و البرز  باهدف شرکت در مراسم یادواره شهدای عملیات سیدالشهدا و سردار شهید حاج حسین اسکندرلو و همچنین تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل و شهدا راهی مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس شد .
فردا مراسم یادواره شهدای عملیات سیدالشهدا علیه السلام در محل یادمان شهدای فکه برگزار خواهد شد .

دیگر خبرها

  • یادواره شهدای دانش آموزی شهرستان نیر
  • برگزاری اجلاسیه شهدای چرام در ۲۷ اردیبهشت
  • برگزاری اولین یادواره شهدای زن در شهرستان هرند + فیلم
  • یادمان شهدای کارگر در خطه کویر
  • برگزاری نمایشگاه نقاشی در حمام تاریخی شیخ سلماس
  • برگزاری نخستین یادواره شهدای کارگر شهرضا
  • تقدیم ۱۰۰۰ شهید جامعه کارگری در مازندران
  • یادواره شهدای کارگر مازندران برگزار شد
  • برگزاری یادواره شهدای کارگر در سمنان
  • حرکت کاروان میقات