Web Analytics Made Easy - Statcounter

طلوعیان گفت: در هشت ماهه نخست امسال صادرات در استان گلستان با کاهش ۵۰ درصدی همراه بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «حسین طلوعیان» امروز (سه شنبه ۳ دی) در گفتگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: میزان صادرات حدود 100 میلیون دلار در هشت ماهه نخست امسال بوده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با کاهش 50 درصدی همراه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان با بیان اینکه یکی از مهم ترین دلایل کاهش صاردات در استان گلستان وقوع سیل بود، تصریح کرد: متأسفانه با وقوع سیل استان بیش از سه ماه گرفتار آبگرفتگی و سیلاب بود و صادرات بسیاری از اقلام از جمله مرغ، تخم مرغ، گوجه و رب گوجه فرهنگی کاهش پیدا کرد.

 

 

وی سیاست های پیمان سپاری ارزی را علت دیگر کاهش صادرات در استان گلستان برشمرد و بیان کرد: این سیاست ها انتقال ارز از کشورهای خارج به داخل کشور را محدودیت کرده است.

 

 

طلوعیان با اشاره به پیمان اوراسیا گفت: برای حل مشکل صادرات و ایجاد بازار رقابتی تعرفه های ترجیحی برای کالاها در نظر گرفته شده است.

 

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان متذکر شد: تعدادی از اقلام که حدود 500 قلم کالا برای صادرات و 300 قلم کالای برای واردات تعرفه های ترجیحی در نظر گرفته شده است که با اعمال تعرفه های ترجیحی قدرت رقابت کالاها در مقابل کالاهای وارداتی بیشتر می شود.

 

 

وی تأکید کرد: در استان گلستان 80 نوع کالای کشاورزی و صنعتی می توانند شامل کالاهایی باشند که شامل تعرفه های ترجیحی شوند.

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد استان بوشهر خبرگزاری شبستان کانون های فرهنگی هنری مساجد طرح ملی فهما کانون های مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد نماز جمعه تعرفه ترجیحی صادرات کالا صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۴۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان

صادق برزگر، ناظر گمرکات گیلان از صادرات ۱۰۵ هزار و ۶۱۸ تن کالای اساسی به ارزش ۵۱ میلیون و ۲۲۶ هزار و ۹۲۶ دلار از ابتدای امسال تاکنون به کشور‌های همسایه از طریق گمرکات این استان خبر داد.

او با بیان اینکه این کالا‌ها شامل محصولات کشاورزی، معدنی و غذایی است، افزود: محصولات کشاورزی شامل انواع میوه، کیوی، سیب، پرتقال و سبزیجات و محصولات معدنی هم شامل سیمان، سنگ، نمک و شیشه بوده است. 

به گفته ناظر گمرکات گیلان، محصولات شیمیایی، پلاستیکی و صنایع غذایی شامل بیسکوییت، کلوچه، رب گوجه و کنسانتره نیز در این مدت به دیگر کشور‌ها صادر شده است.

برزگر مقصد کالا‌های صادراتی را کشور‌های هند، روسیه، آذربایجان، قزاقستان، گرجستان، افغانستان، اوکراین، ترکمنستان و بلاروس اعلام کرد.

او تصریح کرد: این مقدار کالا از نظر وزن ۳ درصد و از نظر ارزش یک درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • لیست کالا‌های اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی اعلام شد
  • مخالفت مجلس با افزایش ۱۰ درصدی تعرفه تاکسی‌های اینترنتی
  • صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری ترکیه به ایران در ۳ ماه
  • ترجیح ترانزیت کالا بر صادرات محصولات کشاورزی توسط راه آهن ملی قزاقستان
  • صادرات بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان 
  • ۲۳ درصد درآمد بودجه از سودِ سهام روی دوش بانک مرکزی
  • صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • رشد ۱۰ درصدی تخلیه و بارگیری در راه آهن شمال شرق۲
  • صادرات ۱۴۷ هزار تن انواع کالا از گمرکات مازندران