Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: دولت برای جبران تعطیلات نظام آموزشی فکری کند در غیراین صورت خسارت قابل توجهی به نظام آموزشی وارد می‌شود.

سیدحمایت میرزاده در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، درباره چگونگی ورود کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی به آسیب تعطیلات ناشی از آلودگی هوا به نظام آموزشی کشور اظهار کرد: دولت در زمینه تعطیلات مدارس به دلیل آلودگی هوا مسئولیت دارد و رسیدگی به این مشکلات در درجه نخست برعهده مجلس نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دولت برای جبران تعطیل‌های نظام آموزشی فکری کند در غیراین صورت خسارت قابل توجهی به نظام آموزشی وارد می‌شود، تصریح کرد: متأسفانه کشور ما در داشتن تعطیلات رتبه بالایی دارد و بهانه‌های زیادی در تقویم و مناسبت‌های گوناگون داریم از سوی دیگر تعطیلات نانوشته هم بیش از تعطیلات از پیش برنامه ریزی شده است و اگر فکری در این رابطه نشود، افت آموزشی ناشی از آن قابل جبران نیست.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون آموزش که کمیسیون تخصصی در این زمینه است اکنون فقط می‌تواند به عنوان یک دغدغه مسئله با وزرای آموزش و پرورش و علوم مطرح کند و برنامه‌های آنان را در این زمینه جویا شود و اگر تدبیری نداشته باشند، کمیسیون به آن اولویت می‌دهد.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وزارتخانه‌های آموزشی به‌صورت مستقیم در این زمینه تصمیم نمی‌گیرند و اینگونه تصمیم‌ها فراتر از وزارتخانه گرفته می‌شود، خاطرنشان کرد: ریشه بحران‌ آلودگی هوا در اصلاح سبک زندگی است که باید در محیط آموزشی بررسی و اصلاح شود، متأسفانه امروز جوانان ما حتی برای خرید یک جفت جوراب از بازار با خودروی شخصی به خیابان می‌آیند و با وسایل نقلیه عمومی بیگانه‌اند.

میرزاده با تصریح اینکه دولت می‌تواند برای مقابله آلودگی هوا برنامه داشته باشد، تأکید کرد: بسیاری از مؤسسات و کارخانه‌هایی در شهرهای بزرگ هستند که به آلودگی هوا دامن می‌زنند، دولت باید مشوق‌هایی را برای خروج این کارخانه‌ها از کلانشهرها در نظر بگیرد و داستان ترافیک و آلودگی هوا را ریشه‌ای حل کند، صرف تعطیل کردن مدارس مشکلی را حل نمی‌کند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر دولت در بررسی‌ها به این نتیجه رسیده که در این ایام همواره با اضطرار آلودگی هوا مواجه است، این را در تعطیلات میان ترم و تابستان ببیند و بعد به صورت مداوم این ایام را تعطیل اعلام کند، متأسفانه اکنون نظام آموزشی کشور آن هم در حساس‌ترین شرایط و زمان امتحانات بدون پیش بینی خسارت‌های آن تعطیل می‌شود که خوب نیست.

انتهای پیام/4034/

منبع: آنا

کلیدواژه: تعطیلات مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۵۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویری از آلودگی کارخانه سیمان در دورود

کارخانه‌ها نقش عمده‌ای در آلودگی هوا دارند. احداث این کارخانه‌ها علاوه بر اینکه آلودگی هوا را تشدید می‌کند، موجب افزایش بیماری‌ها می‌شود. این روز‌ها اهالی شهرستان دورود استان لرستان نیز به علت آلودگی کارخانه سیمان آزرده خاطر هستند.

شهروندخبرنگار ما با ارسال تصویری این مشکل را به نمایش گذاشت و درخواست رسیدگی کرد.

منبع: شهروندخبرنگار - لرستان

 

بیشتر بخوانید:

نگرانی اهالی گالیکش از آلودگی طبیعت کوه نیلکوه به لطف کارخانه سیمان

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • سرویس استعلام آنلاین ملک در شهرداری‌های کلانشهرها راه‌اندازی می‌شود
  • تصویری از آلودگی کارخانه سیمان در دورود
  • نظام آموزشی کارآمد بسیاری از مشکلات و چالش‌های کشور را حل می‌کند
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها منجر به کاهش حقوق می شود؟+ جزئیات
  • جایگاه معلم در سند تحول بنیادین کجاست؟
  • حمیدی‌فر: در نسل چهارم دانشگاه‌ها دنبال تمدن‌سازی هستیم
  • اعطای مشوق‌های مالیاتی به تولید در راستای تحقق شعار سال
  • افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت
  • مخالفت با تعطیلی شنبه با استدلال ارتباط با یهودی ها جنبه کج فهمی دارد/ ما عملا سه روز از دنیا عقب هستیم / این لج و لجبازی درست نیست
  • مخالفت با تعطیلی شنبه با استدلال ارتباط با یهودی ها جنبه کج فهمی دارد/ ما عملا سه روز از دنیا عقب هستیم / این لج و لحبازی درست نیست